رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556819

اقتصاد کره شمالی و بیشترین افت اقتصادی را در بیست سال گذشته

ساعت 24 - ارزیابی بانک مرکزی کره جنوبی حاکی است که اقتصاد کره شمالی به دلیل محدودیت‌های شدید برای مقابله با کووید و ادامه تحریم‌های سازمان ملل، بیشترین افت را در بیست سال گذشته تجربه کرده است.

کره شمالی
dir="RTL" style="text-align:right">از آن جایی که پیونگ یانگ وضعیت اقتصادی خود را منتشر نمی‌کند، این بانک مرکزی کره جنوبی است که ارزیابی خود را در مورد اوضاع مالی و اقتصادی همسایه منزوی خود ارائه می‌کند.براساس گزارش بانک مرکزی کره جنوبی، اقتصاد کره شمالی سال گذشته ۴.۵ درصد منقبض شده و به سطحی کاهش یافته که از زمان قحطی در سال ۱۹۹۰ دیده نشده است.هر چند که کارشناسان، وضعیت اقتصادی کره شمالی را بدتر از این می‌دانند.بانک کره ارزیابی سالانه در مورد وضعیت اقتصادی کره شمالی را بر پایه اطلاعات از سازمان‌های اطلاعاتی، دولت و تجارت خارجی انجام داده است.

گفته شده در دهه ۱۹۹۰، صدها هزار نفر در این کشور براثر قحطی شدید جان خود را از دست دادندکره شمالی اولین کشوری است که در آغاز شیوع همه گیری کووید مرزهای خود را با چین، بزرگترین شریک تجاری خود بست و منجر به سقوط بیش از هشتاد درصدی تجارت با پکن شد.کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه ژوئن تایید کرد که کشورش با وضعیت اقتصادی "شدیدی" روبرو شده، و هشدار داد که این کشور با "بدترین وضعیت" و "چالش‌های بی‌شمار بی‌سابقه" مواجه است.از سال ۲۰۰۶ میلادی، تحریم‌ها علیه کره شمالی افزایش یافته است. این تحریم‌ها در واکنش به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور صورت گرفته است.

این تحریم‌ها به میزان زیادی باعث کاهش صادرات این کشور شده و معلوم نیست که کره شمالی چقدر ارز خارجی باید برای خرید مواد غذایی اختصاص دهد.کره شمالی در دهه ۱۹۹۰ با قحطی ویرانگری روبرو شد که به قحطی "مارس" مشهور است؛ زمانی که سقوط اتحاد جماهیر شوروی باعث شد کره شمالی در معرض کمبود کمک های ضروری قرار بگیرد. برآورد شده که حدود ۳ میلیون نفر در آن دوران جان خود را از دست

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها