رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557216

اتهام‌زنی رومانی علیه ایران

ساعت 24-رومانی در اقدامی هماهنگ با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس، ضمن طرح اتهام‌هایی علیه ایران، سفیر تهران در بخارست را احضار کرد.

وزارت خارجه رومانی روز دوشنبه (امروز) از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران به این وزارتخانه خبر داد.

در حالی که اتهام‌زنی‌های بی سند و مدرک تل‌آویو، واشنگتن و لندن به تهران در خصوص حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی در دریای مکران ادامه دارد، رومانی هم علیه ایران اتهام‌زنی کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «رومانیا جورنال»، وزارت خارجه رومانی «حمله پهپادی ایران» به کشتی «مرسر استریت» را قاطعانه محکوم می‌کند.

این وزارتخانه با بیان ادعای کشته شدن ناخدای رومانیایی این کشتی از مقام‌های ایران خواست «بدون هر گونه تاخیر» درباره حمله ادعایی تهران به این کشتی توضیح دهند.

طبق بیانیه وزارت خارجه رومانی، این وزارتخانه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست را احضار کرده است.

در این بیانیه به ادعاهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس علیه ایران اشاره شده و آمده است: «با توجه به عناصر ارائه شده توسط شرکای بین‌المللی رومانی درباره این واقعیت که این یک حمله عامدانه بود، رومانی از مقام‌های ایرانی می‌خواهد بدون تاخیر توضیحاتشان را ارائه دهند و (رومانی) برای خود حق اقدام کردن در کنار شرکای بین‌المللی برارای ارائه پاسخ مناسب محفوظ می‌دارد».

«بوگدان آرسکو» وزیر خارجه رومانی هم در یک پیام توییتری اتهام زنی تل‌آویو، واشنگتن و لندن علیه تهران را تکرار و این حمله ادعایی ایران را به شدت محکوم کرد.

پیش از این مقام‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس هم این اتهام بی سند علیه ایران را مطرح کرده بودند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته ضمن همراهی با ادعاهایی مقام‌های رژیم صهیونیستی، ایران را پشت حمله ادعایی به کشتی هدف قرار گرفته شده دانست.

راب با بیان این ادعا که این حملات منجر به کشته شدن یک انگلیسی و یک رومانیایی شد، افزود: «ما معتقدیم که این حمله عمدی، هدفمند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط ایران بوده است. در حال رایزنی با شرکای بین‌المللی برای پاسخی هماهنگ به این حمله غیرقابل قبول هستیم».

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، کشتی مِرسِر استریت که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.

پس از انتشار خبر این اتفاق، صهیونیست‌ها از همان ابتدا بدون هیچگونه مدرکی شروع به اتهام زنی علیه ایران کردند.

ابتدا «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اظهارنظر کرد و سپس «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس اعلیه ایران اتهام زنی کردند.

لاپید در گفت‌وگو تلفنی با وزیر خارجه انگلیس با متهم کردن ایران درباره حمله به این کشتی گفت: «پاسخی سخت برای حمله به مِرسِر استریت محفوظ است».

گزارش منابع خبری حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی روز گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه‌ای برای بررسی حمله به مِرسِر استریت شده است.

هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت حمله به این نفتکش را به عهده نگرفته است، اما رژیم صهیونیستی و حامیانش بدون ارائه هیچ مستنداتی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایرات در رد اتهام‌ها درباره حمله به نفتکش اسرائیلی گفته بود: «موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام‌زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات مطرح می‌کند. این اتهامات تا چه حد بچه‌گانه و در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکاست. رژیم اشغالگر قدس هر کجا پا گذاشته با خودش ناامنی، خشونت و ترور و جنگ برده و برای همین، مسئول آن کسانی هستند که پای این رژیم را به این منطقه باز کردند».

خطیب زاده افزود: «رژیم اشغالگر قدس باید بداند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایش دوا نمی‌شود. هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای تردید نمی‌کند برای این‌که از منافع عالیه مردم و از امنیت ملی خودش محافظت کند».

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها