رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557348

چشم‌انتظاری برای مدال به 10 روز رسید

سنجاب پرنده هم کمکی نکرد!

ساعت 24-روز یازدهم رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ با ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی، قایقرانی و تیراندازی برای ورزشکاران کشورمان ادامه پیدا کرد. در مرحله مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان که از ساعت ۷ به وقت ایران آغاز شد، مهیار صداقت آخرین نماینده تیراندازی ایران در توکیو در کنار ۳۸ تیرانداز دیگر در خط آتش ایستاد. صداقت با ثبت رکورد ۱۱۶۸.۵۶ در رده بیستم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

html>

در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره هزار متر بازی‌ها علی آقامیرزایی المپین آب‌های آرام کشورمان با کسب عنوان پنجم در گروه دوم نتوانست مستقیما راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. ساعتی بعد مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کایاک تک نفره هزار متر در سه گروه برگزار شد که علی آقامیرزایی در گروه اول مسابقات با ثبت زمان ۳: ۵۲: ۸ در جایگاه چهارم ایستاد و شانس مجدد خود را برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از دست داد.
رقابت‌های کشتی فرنگی نیز همزمان با تیراندازی و قایقرانی آغاز شد و در صبح نمایندگان ایران به ۵ برد دست پیدا کردند تا امیدواری‌های زیادی در بین علاقه‌مندان به کشتی به وجود آورند. در اولین کشتی در بخش شانس مجدد وزن ۱۳۰ کیلوگرم، میرزازاده که روز گذشته با یک برد و باخت به لوپز کوبایی به شانس مجدد راه یافته بود با آلین الکسوس سیاوراریو از رومانی کشتی گرفت و توانست با ارایه یک کشتی خوب با نتیجه 5 بر یک از سد او عبور کند و به دیدار رده‌بندی برسد.
فرنگی‌کار سنگین‌وزن ایران برای مدال برنز مقابل رضا کایالپ کشتی‌گیر عنوان‌دار ترکیه‌ای قرار گرفت اما در همان دو دقیقه اول سه بار پیاپی بارانداز شد و در ادامه هم کاری از دستش برنیامد و مدال برنز به کشتی‌گیر ترکیه رسید. میرزازاده در این وزن پنجم شد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در نخستین مبارزه خود با پنا فلورس از کوبا مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل حریف خود به برتری رسید. سالتو باراندازی که گرایی در وقت نخست روی حریف اجرا کرد و ۴ امتیاز گرفت تا ساعتی بعد تبدیل به سوژه رسانه‌ها شد. بعد از این باز هم خود گرایی بود که توانست با ثبت یک حرکت تاریخی سوژه جدیدی در اختیار شبکه‌های اجتماعی قرار دهد. گرایی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر استارچویچ از کرواسی گرفت. گرایی در وقت نخست امتیاز اول را روی اخطار حریف به دست آورد اما در وقت دوم با گرفتن اخطار و نشستن در خاک دو بار بارانداز شد و ۵ بر یک عقب افتاد. گرایی در حالی که به شکلی ناباورانه در آستانه حذف از المپیک قرار گرفته بود در فاصله ۱۶ ثانیه مانده به پایان کشتی با یک حرکت متهورانه، با پروازی تماشایی و اجرای یک فن دیدنی توانست در نهایت کشتی را با حساب 5 بر 5 برنده شود و به نیمه نهایی برسد.
نام فنی که گرایی استفاده کرد سنجاب پرنده بود. این اسم تا ساعت‌ها بعد کلیدواژه پست‌های فضای مجازی دنبال‌کنندگان المپیک در سراسر دنیا شد و برخی به شوخی نوشتند اگر کشتی جایزه پوشکاش داشت (جایزه زیباترین گل هر فصل در فوتبال) قطعا باید به محمد علی گرایی می‌رسید. گرایی در نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر مجارستان قرار گرفت و در یک مبارزه نزدیک با حساب ۵ بر ۶ شکست خورد. کاپیتان تیم کشتی فرنگی امروز برای مدال برنز مبارزه می‌کند.
هادی ساروی نماینده 97 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان دیگر ورزشکاری بود که روز گذشته به روی تشک رفت. ساروی آماده در اولین دیدار خود برابر حریف الجزایری با نتیجه 9 بر 0 با امتیاز عالی به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. این فرنگی‌کار آملی توانست با اجرای چند بارانداز و چند بار کمرگیری از حریف، نمایش دلپذیری داشته باشد. نماینده 97 کیلوگرم ایران در دومین دیدار خود برابر حریف بلغارستانی با نتیجه 6 بر 0 به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان ارمنی قهرمان المپیک ریو قرار گرفت و در نهایت با حساب ۴ بر یک بازنده شد. ساروی در این مبارزه با سه اخطار و دادن ۴ امتیاز بازنده شد و الکسانیان نتوانست هیچ فنی روی ساروی اجرا کند. به این ترتیب ساروی هم همانند گرایی امروز برای برنز مبارزه می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها