رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557374

اجاره ویلا ، سوئیت و کلبه جنگلی در ماسال | شرکت اتاقک

شهرستان ماسال که در دامنه­ های کوه­ های تالش قرار دارد، در گذشته بخشی از شهرستان تالش به حساب می­ آمد . این شهر در سال 1376 به شهرستانی مجزا مبدل گردید. ماسال خود به دو بخش مرکزی (ماسال) و شاندرمن تقسیم شده است. ماسال در 60 کیلومتری تالش و 50 کیلومتری شهر رشت قرار دارد. شهری سراسر سرسبزی و زیبایی که هم­جوار آن با ابرهای سپید، منظره­ای چشم­نواز را پدید آورده است. بهشتی در شمال ایران که توصیه می­شود حتما حتی برای یک­بار به آنجا سفر کنید.

h2 style="font-style:normal; text-align:justify">اجاره کلبه جنگلی در ماسال

معرفی شهر بهشتی ماسال

شهرستان ماسال که در دامنه های کوه های تالش قرار دارد، در گذشته بخشی از شهرستان تالش به حساب می آمد . این شهر در سال 1376 به شهرستانی مجزا مبدل گردید. ماسال خود به دو بخش مرکزی (ماسال) و شاندرمن تقسیم شده است. ماسال در 60 کیلومتری تالش و 50 کیلومتری شهر رشت قرار دارد. شهری سراسر سرسبزی و زیبایی که همجوار آن با ابرهای سپید، منظرهای چشمنواز را پدید آورده است. بهشتی در شمال ایران که توصیه میشود حتما حتی برای یکبار به آنجا سفر کنید.

این منطقه بکر و خوش آب و هوا در فصل بهار و تابستان گردشگران بیشماری را در خود پذیرا است. ماسال از اقامتگاه های متنوعی برخوردار می‌باشد که این انتخاب را برای شما سخت میکنه اما با اجاره ویلا و سوئیت در ماسال از طریق سایت اتاقک در کوتاهترین زمان ممکن میتوانید اقامتگاه دلخواهتان را براحتی و آسودگی خاطر رزرو کنید.

در فصل پاییز و زمستان به دلیل ییلاقی بودن این منطقه مه غلیظی آن را فرا میگیرد که نمیتوان زیبایی محسور کننده آن را به خوبی مشاهده کرد. بهترین زمان سفر به ماسال از اردیبهشت‌ماه تا اواخر شهریور ماه است. زبان محلی مردم این ناحیه تالشی می‌باشد. جاذبههای دیدنی بی‌شمار همچون غارها، آبشارها، جنگلها و باغ پرندگان از جمله دیدنیهای مجذوبکننده شهر بهشتی ماسال است.

جاذبه های گردشگری ماسال

  • آویشو، طولانیترین غار آبی جهان

آویشو، بزرگترین و شناخته‌ شده ترین غار منطقه ماسال با ارتفاع 19 متر و پهنای 14 متر که قدمتی حدود 75 میلیون سال دارد و از آن به عنوان بزرگترین غار آبی نام برده شده است. این آبشار در فاصله 22 کیلومتری از شهرستان ماسال، در بخش ییلاقی شاندرمن قرار دارد. غار آویشو آبی در ارتفاع 1460 متری از سطح آزاد دریا و دارای تعدادی چاه آب است. در بخشهای انتهایی غار قندیل هایی به چشم میخورد که ارتفاع برخی از آنها به یک متر نیز میرسد.

  • روستای اولسبلنگاه

در فاصله 25 کیلومتری ماسال، طبیعت مجذوب کنندهای قرار دارد که توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند. کوهستانی پوشیده از درختان سر به‌ فلک کشیده که همواره مسافران زیادی را برای تماشای خود به این مکان میکشاند. ارتفاع بلند اولسبلنگاه باعث شده تا بر فراز آن ماسال و تالش را بخوبی نظاره کرد. این منطقه ییلاقی باصفا در ارتفاع 1490 متری دریا واقع شده و مردم محلی نیز برای گذران تابستان به همین منطقه میروند. عموم ساخت‌ وسازهای صورت گرفته در این ناحیه از چوب است و برق آن نیز با استفاده از پنل های خورشیدی تامین میشود.

اجاره ویلا در ماسال

  • پارک جنگلی ریزهمندان

پارک جنگلی ریزهمندان با مساحت 200 هکتار، پوشیده شده از درختان باشکوه سر به‌فلک کشیده جنگلهای هیرکانی است. جنگل‌های هیرکانی با قدمتی بسیار طولانی، به جای مانده از دوره ژوراسیک هستند و از منحصربفردترین جنگلهای دنیا حساب میشوند. انواع مختلفی از گونه های گیاهی و درختی از جمله: راش، بلوط، توسکا، افرا، نارون، ازگیل و ... در آن به چشم میخورد. این پارک جنگلی از جمله مکانهای تفریحی ماسال است که هیچ مسافری دیدن آن را از دست نمیدهد.

  • دیوار سنگی اسبه ریسه ماسال

در منطقه تاریخی اسبه ریسه، منطقه ای باستانی به همین نام واقع شده که قدمت آن به هزاره پیش از میلاد مسیح میرسد. این منطقه تاریخی در سال 1386 به فهرست آثار ملی افزوده شد. صخره سنگی زیبای اسبه ریسه از بلندترین صخره های کشور محسوب میشود که محیط بسیار مناسبی برای علاقه مندان به رشته ورزشی صخرهنوردی است. در پایین این صخرهی بلند، آبهای خروشانی وجود دارد که امکان کایاک‌سواری را برای دوستداران ورزشهای پرهیجان آبی فراهم کرده است.

  • باغ پرندگان مجیدی ماسال

هر اقلیم متناسب با نوع آب وهوا و موقعیت جغرافیایی که دارد، گونه های مختلفی از پرندگان را در خود دارد. باغ پرندگان تمجیدی یکی از مکانهایی است که شما میتوانید گونه های مختلفی از پرندگان را خصوصا پرندگان بومی مناطق شمالی و یا پرندگانی که تاکنون آنها را از نزدیک ندیدهاید، مشاهده کنید. از مزایای این باغ تفریحی میتوان به وجود محله ای اسکان اشاره کرد. همچنین میتوانید با استفاده از سایت اتاقک و به آسانترین روش ممکن برای اقامت خود، محل مناسبی را با کمترین هزینه فراهم کنید.

  • آبشار زیبای رامینه

به واسطه ی آبشارهای بسیاری که در این خطه از شمال ایران وجود دارد، گیلان به شهر آبشارها مشهور می‌باشد. شهر ماسال در استان سرسبز گیلان نیز آبشارهای فراوانی دارد. آبشار بسیار زیبای رامینه دارای طبیعتی بکر، پاک و آب و هوای بسیار مطلوب می‌باشد که محیطی روحنواز را برای مسافران این منطقه بوجود آورده است. همچنین در این طبیعت ناب، اقامتگاه هایی با نمایی رو به این آبشار زیبا وجود دارد که میتوانید با انتخاب آنها به عنوان محل اسکان تجربه استراحت در دل طبیعت را نصیب خود کنید.

اجاره سوئیت در ماسال

  • ییلاق دشت الیزه

زیبایی های شگفتانگیز ماسال تمامی ندارد. دشتها، دامنه ها، دره ها و کوهستان های سرسبز خیره‌کننده آن حیرت انگیز است. یکی از این مناطق زیبا، دشتی در میانه کوه های بلند شاندرمن به نام دشت الیزه است. هوای دلپذیر، درختان میوه تمشک و گلابی وحشی، صدای آب چشمه های جاری، منظره زیبای گذرمه ها و گله های گوسفندان، تماشای گذر اسب های وحشی گوشه ای از زیبایی روحنواز و آرامشبخش این خطه باشکوه محسوب می‌شود. همچنین میتوان در این دشت زیبا به زیارت امامزاده ابراهیم دشت الیزه نیز سری زد.

  • ییلاق سوئه چاله

این منطقه تفریحی محسور کننده را میتوان با پیمایش 29 کیلومتر در مسیری پیچ در پیچ به سمت جنوب ماسال مشاهده کرد. میتوان گفت این ییلاق پرطرفدارترین منطقه ماسال به شمار میرود. سوئه‌چاله هم در فصل سرد و هم گرم سال،منظره بسیار حیرتآوری دارد که میتوان شکوه خلقت را در آن دید. این مکان زیبا دارای امکانات رفاهی سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و اقامتگاه است، پس میتوانید در کمال آسایش از این طبیعت ناب لذت ببرید. از آنجا که این ییلاق هم در ارتفاع بین 1800 تا 2000 متری قرار دارد، میتوان شنای ابرها را در آنجا دید و لذت برد.

  • آرامگاه مشهدی میرزا کوچکخان جنگلی

بزرگمردی از خطه شمال ایران، از دل درختان انبوه و باشکوه گیلان، با روحیه قوی و ارادهای به بلندای درختان سر به فلک کشیده زادگاهش که به مبارزه علیه ظلم و استعمار برخاست. آرامگاه این بزرگ مرد بنایی هشت ضلعی به مساحت 40 مترمربع و ارتفاع 9 متر، در گورستان سلیمان داراب واقع شده است.

  • سوغات و غذاهای محلی ماسال

مردم مهماننواز گیلان، مردمانی هنرمند هستند و صنایع دستی آنها آوازه زیادی دارد. صنایع دستی و انواع خوراکیهای خوشمزه، از سوغاتیهای مهم ماسال و گیلان محسوب میشوند. از جمله: پنیر، ترشی، گلیمبافی، جاجیمبافی، شالبافی و صنایع چوبی که تنها بخش کوچکی از هنرمندیهای مردمان خوشذوق این سرزمین است.

از غذاهای خوشمزه آنها میتوان به باقالاقاتق، میرزاقاسمی، اناربیج، کال کباب، مرغ ترش، اکبرجوجه و غذاهای لذیذ بسیار دیگر اشاره کرد.

اقامت در ماسال

اقامت در ماسال

خوشبختانه ماسال بواسطه منطقه توریستی و تفریحی بودنش امکانات مطلوب و قابل قبولی را به عنوان اقامتگاه در اختیار عموم قرار داده است. مسافرانی که قصد سفر به ماسال را دارند، براحتی میتوانند هرگونه اقامتگاهی را که میپسندند نظیر اجاره ویلا در ماسال با امکانات رفاهی متنوع، با سریعترین روش ممکن به وسیله سایت اتاقک برای خود فراهم کنند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم شما را با یکی از زیباترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران زیبا آشنا کنیم و گوشه ای از شکوهش را برایتان به تصویر بکشیم. انسان همواره دوست داشته است که چشم خود را به دیدن سرسبزی ها، دشت ها، کوهستان ها، چشمه ها و طبیعت بکر نوازش دهد. سفر به ماسال برای شما این امکان را فراهم میکند که تمامی این لذت ها را باهم تجربه کنید. اتاقک نیز همواره تلاش کرده است تا کیفیت بالایی را برای شما در هنگام سفرها رقم بزند و در فراهم کردن این لذت شما را یاری و همراهی کند. در سفرتان به ماسال نیز میتوانید با استفاده از سایت اتاقک به اجاره ویلا در ماسال اقدام کنید و از سفر خود نهایت لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها