رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557564

ژاپن به‌دنبال استقرار سامانه‌های موشکی در مجاورت تایوان

ساعت ۲۴-وزیر دفاع ژاپن گفت، این کشور قصد دارد تعدادی واحد موشکی و صدها پرسنل نظامی را در یکی از جزایر نزدیک به چین مستقر کند.

html>

ژاپن قصد دارد در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین، تعدادی سامانه موشکی و چند صد پرسنل نظامی را در جزیره «ایشیگاکی» در مجاورت تایوان مستقر کند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در این‌باره گفت، دولت توکیو امید دارد بتواند واحدهای موشکی ضدهواپیما و ضد کشتی را در این جزیره مستقر کند.

این مقام ژاپنی افزود، هنوز جدول زمانی استقرار این موشک‌ها نهایی نشده است اما وزارت دفاع در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آن را تکمیل کند.

او در ادامه گفت، استقرار واحدهای جنگ‌افزار الکترونیک در غربی‌ترین قلمروهای ژاپن در جزیره «یوناگونی» نیز در دست مطالعه است تا در بودجه ۲۰۲۳ لحاظ شود.

جزیره ایشیگاکی در فاصله حدود سیصد کیلومتری تایوان قرار دارد و حتی از جزیره تحت مناقشه «سنکاکو» نیز به تایوان نزدیک‌تر است.

اواخر ماه گذشته شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گزارش داد، چهار کشتی چینی در نزدیکی آب‌های جزایر سنکاکو گشت زنی کردند و دو کشتی وارد این آب‌ها شدند. ژاپن ادعای حاکمیت بر این جزایر را دارد اما چین این جزایر را «دیائویو» می‌نامد و آن را به خود متعلق می‌داند.

ژاپن می‌گوید که این کشور از سال ۱۸۹۵ بر این جزایر حاکمیت دارد اما چین اعلام کرده است که در نقشه‌های سال‌های ۱۷۸۳ و ۱۷۸۵ خود ژاپن نیز به چینی بودن این جزایر اذعان شده است.

بعد از جنگ دوم جهانی، ایالات متحده تا سال ۱۹۷۲ کنترل این جزایر را در اختیار داشت و در این سال، کنترل جزایر را به ژاپن سپرد اما چین اعلام کرده که تسلط ژاپن بر این جزایر، «غیرقانونی» بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها