رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557586

مردم به رئیسی رای ندادند که آش شله قلمکار تشکیل دهد /رئیس‌جمهور آمریکا مدیرعامل است

ساعت24-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: اگر جریانی بخواهد بگوید که من نیرویی دارم که می‌تواند مناسب دولت باشد و مفید واقع شود خب او را معرفی کند اما امتیازخواهی و سهم خواهی امری نیست که اکنون مورد پذیرش مردم و رهبری باشد و کسانی که این کار را انجام دهند چوب لای چرخ کار آقای رئیسی گذاشته‌اند.

html>

بخشی از گفتگو با بادامچیان را بخوانید؛

*آقای رئیسی از زمان ثبت‌نام در انتخابات گفتند که من به صورت مستقل وارد عرصه شده‌ام، بعد از انتخابات هم به این مساله اشاره و تاکید کردند که «ستاد من کابینه من نیست»، فکر می‌کنید کابینه ایشان از چه گروهی و چه طیفی از نیروهای انقلابی تشکیل خواهد شد؟

دولت آقای رئیسی یک دولت ارزشگرا است و اینکه فکر کنیم یک جریان بر او حاکم است یا اینکه او این جریان را بر جریان‌های دیگر حاکم کرده و جریان منتقد را حذف می‌کند، درست نیست. اما باید توجه داشت که معنای مستقل بودن این نیست که ایشان اصولگرا و انقلابی نیست، ایشان ارزشگرا و انقلابی هستند اما می‌گویند ما در عین پایبندی و حفظ ارزش‌ها، این‌طور نیستیم که یک گروه باشیم و بگویم فقط ما باشیم و دیگران هیچ.

مردم که به آقای رئیسی رأی دادند، رأی ندادند که ایشان یک آش شله قلمکاری تشکیل دهد؛ بلکه رأی دادند که این شخص با این سوابق و این روش و این تفکر کشور را اداره کند، لذا خواست مردم اداره کشور با همان ارزش‌ها و مشی و بینش و نگاهی که از ایشان شناخته می‌شود، است.

*برای تشکیل کابینه با شما در حزب موتلفه اسلامی یا شورای وحدت آیا رایزنی صورت گرفته‌ است؟ که فرد یا افرادی را به رئیس‌جمهور منتخب معرفی کنید؟

بحث و گفت‌وگو و ارتباط و این‌ها فراوان است و این روزها زیاد هم شده است و حتی برخی هم برای آقای رئیسی دولت تشکیل می‌دهند که البته برخی از این‌ها چهره‌پردازی خود افراد یا حامیان آن‌ها است. اما نه شورای وحدت اهل این کار است و نه موتلفه اسلامی.

موتلفه حزب دولت‌ها نیست که بخواهیم از دولت‌ها امتیاز بگیریم. ما حزب نظام، ولایت و مردم هستیم. به همان علت هم است که شما می‌بینید ما با هیچ یک از دولت‌ها تقابل نداریم، با هرکدام هم که مشاورتی خواستند، همکاری کردیم؛ لذا اینکه ما بگوییم که همه تشکل موتلفه در ۳۱ استان، تمام دفاتر در بالای ۲۰۰ شهر و هسته.های موتلفه در سراسر کشور حتی تا سطح روستاها و طرفداران ما همه برای آقای رئیسی تلاش کردند، خب حالا بعد از این همه بگوییم که آقا سهم ما چه می‌شود.(می‌خندد) ما چنین کاری نمی‌کنیم.

ما از آقای رئیسی می‌خواهیم که دقیق و قوی عمل کند و کابینه مقتدری تشکیل دهد که در شرایط خاص فعلی با گردهم آوردن یک تیم هماهنگ، قوی، تجربه آموخته به همراه نشاط جوانی بتواند مشکلات مردم را حل کند و در این راه اختیار هم با ایشان است. ایشان رأی آورده و رئیس‌جمهور است اگر ما بخواهیم به رئیس‌جمهور مساله‌ای یا موضوعی یا تحمیل کنیم، اتفاق درستی نیست.

رئیس‌جمهوری که تحت فشار گروه‌ها قرار گیرد نمی‌تواند، خودش باشد. همه گروه‌ها باید هرچه فشار دارند، بگذارند برای خدمت به کشور و ملت نه اینکه فشار بیاورند که به ما هم سهم بده و اگر ندهی برخورد می‌کنیم.

این نگاه ارزشی گسترده اگر فراگیر شود، باعث حل مشکلاتی می‌شود که اکنون فراوان است، دولت آقای رئیسی اکنون در سخت‌ترین شرایط در حال تحویل گرفتن کشور است. با این گرانی و تورم و سیاست‌های غلط موجود و وجود یک شبکه سودجوی جیب‌ پُرکُنی که اصولگرا و اعتدالی ندارد با هم رفیق شده‌اند و همه با هم دست‌ در دست هم فقط به فکر منافع خودشان هستند؛ خب آقای رئیسی با این‌ها می‌خواهد چه کار کند؟

در خارج از کشور هم تحریم‌ها سر جای خود باقی است. این دوستانی که خیلی امیدوار بودند که گشایش بایدنی رقم بخورد، برای من خنده‌دار بود که طرف فکر می‌کرد آقای بایدن بیاید سرکار با آقای ترامپ فرق می‌کند. شما این اندازه ساده هستید که فکر کنید رئیس‌جمهور آمریکا حاکم علی‌الاطلاق است؟ رئیس‌جمهور آمریکا مدیرعامل است و مردان خاکستری پشت پرده‌اند که امور را اداره می‌کنند. سیاست سلطه‌طلبی آمریکا اجازه نمی‌دهد به ایرانی که مستقل است و می‌خواهد استقلال داشته باشد، امتیاز بدهد.

در نتیجه همه این موارد که اشاره شد و مشکلاتی که وجود دارد، همه باید به آقای رئیسی کمک کنیم که بتواند مشکل را حل کند، هرکسی به ملت، کشور و رفاه مردم علاقه دارد با هر عنوانی که دارد باید در این ماه‌های آینده همه باهم به آقای رئیسی کمک کنند که ان‌شاء‌الله بتواند کار را پیش ببرد و م0شکلات را برطرف کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها