رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557632

ابتلا به گونه دلتا با واکسن چند درصد کاهش می یابد؟

ساعت 24-محققان دانشگاهی گفتند افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده بودند، نیمی از احتمال مثبت تشخیص کووید ۱۹ را داشتند که با عوامل دیگر مانند سن، این که افراد آزمایش شده علائم کووید ۱۹ داشته باشند یا خیر، تنظیم می‌شود.

html>

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد، افرادی که کامل واکسینه شده‌اند، ۶۰ تا ۵۰ درصد خطر ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را کاهش می‌دهند، از جمله افرادی که بدون علامت هستند.

محققان دانشگاهی گفتند افرادی که دو دز واکسن را دریافت کرده بودند، نیمی از احتمال مثبت تشخیص کووید ۱۹ را داشتند که با عوامل دیگر مانند سن، این که افراد آزمایش شده علائم کووید ۱۹ داشته باشند یا خیر، تنظیم می‌شود.

برآوردها، اثر واکسن را تجزیه نکرده‌اند اما به مراتب موارد کمتر ابتلا به ویروس را در میان آنهایی که کامل واکسینه شده‌اند را نشان داد.

پل الیوت، اپیدمیولوژیست امپریالیستی که این مطالعه را مدیریت می‌کند، به خبرنگاران گفت: «ما در حال بررسی اثربخشی واکسن‌ها در برابر عفونت در میان یک نمونه تصادفی از مردم عادی هستیم که شامل افراد بدون علامت است».

این مطالعه نشان داد که ارتباط بین عفونت‌ها و بستری شدن در بیمارستان‌ها دوباره در حال تغییر است؛ به ویژه که گونه دلتا افراد جوانی که واکسینه نشده‌اند را بیشتر از دیگر گروه‌ها درگیر می‌کند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان (PHE) گفته است دلتا خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان ایجاد می‌کند، اگرچه واکسن‌ها محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید ارائه می‌دهند.

منبع: فارس

رورترز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها