رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557664

مشکل حمل و نقل نهاده های دپو شده در گمرک برطرف نشده است

ساعت 24-سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: شاهد نقصان‌ در حمل و نقل بموقع و کیفی نهاده‌ها و محصولات تولیدی کشاورزی هستیم، به نحوی که در زمینه حمل و نقل نهاده‌های خریداری و دپو شده در بنادر کشور، مشکلات بسیار وجود دارد.

html>

به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، سید محمد موسوی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب که در شرایط حاضر، تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از ارکان امنیت ملی، با اتکا حداکثری به منابع داخلی از اهمیت و حساسیت به سزایی برخوردار است، گفت: اهمیت و حساسیت این موضوع، در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری بوده و غفلت از اهمیت راهبردی تامین محصولات کشاورزی با اتکا به منابع داخلی، قابل قبول نیست.

وی با بیان این مطلب که یکی از پیش‌نیازهای اساسی تحقق این مهم، برخورداری از سیستم حمل و نقل مدرن، کارآمد و مبتنی بر فناوری‌های روز است، افزود: امروزه شاهد نقصان‌های بسیاری در حمل و نقل بموقع و کیفی نهاده‌ها و محصولات تولیدی کشاورزی هستیم، به نحوی که در زمینه حمل و نقل نهاده‌های خریداری و دپو شده در بنادر کشور، به استان‌ها و شهرستان‌ها مشکلات بسیار وجود دارد و همچنین در ارتباط با بازاررسانی محصولات کشاورزی با توجه به شرایط خاص هر محصول به شکل تخصصی، به هیچ عنوان سیستم حمل و نقل موجود در کشور پاسخگوی نیازهای تخصصی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور نیست.

وی بیان کرد: تولید و صادرات محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای در چرخه اقتصاد کشورهایی دارد که از ظرفیت‌های تولید و صادرات خود در این بخش به خوبی استفاده می‌کنند، تولید بر اساس مزیت‌های رقابتی مناطق، توسعه صادرات، گسترش و حفظ بازارهای صادراتی بدون بهره‌گیری از یک سیستم حمل و نقل قوی و به روز امکانپذیر نیست و لازمه تشکیل و پایداری زنجیره‌های عرضه محصولات کشاورزی، وجود ناوگان پیشرفته و به روز حمل و نقل می‌باشد.

موسوی گفت: از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز با افزایش تولیدات کشاورزی، رشد شهرنشینی و تغییر در الگوی مصرف، نیازمند بازاررسانی مناسب و به موقع تولیدات کشاورزی است و مطمئنا این مهم بدون سیستم حمل و نقل کارآمد قابل دسترس نخواهد بود.

موسوی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر شدیدا نیازمند ایجاد شبکه حمل و نقل تخصصی و کارآمد ملی در داخل کشور هستیم تصریح کرد: این سیستم باید در متن بخش کشاورزی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور ایجاد شود تا بتواند بسیار کارآمد، بهنگام و بر اساس آخرین مدل‌ها و سامانه‌های پیشرفته موجود دنیا، قدرت و توانمندی حمل و جابجایی حداقل 40 میلیون تن نهاده‌ها و محصولات کشاورزی را در متن خود داشته باشد و به عنوان یک نقطه و ستون قابل اتکاء در زمینه تامین امنیت غذایی، با سرعت، دقت، کارایی و اثربخشی مطلوب و با هزینه حداقل و کیفیت حداکثر ایفای نقش کند.

موسوی خاطر نشان کرد: باید به این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی در بخش کشاورزی توجه شود و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم این مهم را در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی نماییم.

وی همچنین در خاتمه بر پیگیری و تحقق این مهم به عنوان یک اولویت اساسی در حوزه فعالیت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها