رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557673

آسیب های پوستی ناشی از آرایش و نکاتی برای جلوگیری از آنها

رپورتاژتبلیغی/اعتیاد شدید خانم‌ها و مخصوصا خانم‌های ایرانی به داشتن دائم آرایش روی صورتشان مشکلات پوستی و هورمونی زیادی را به ­وجود آورده است. اکنون که با بالا رفتن شدید آمار ابتلا به سرطان و خصوصا سرطان پستان در ایران روبه رو هستیم، احتمالا وقت آن رسیده که به دنبال یافتن دلیل این مشکلات و جلوگیری از ادامه­ی این روند شویم.

html>

آسیب های پوستی ناشی از آرایش و نکاتی برای جلوگیری از آنها

از آنجایی که در جهانی زندگی میکنیم که تعدادی فقط به فکر کسب ثروت بیشتر هستند و کسی توجهی به سیل بیماری‌های به وجود آمده طی این چند سال ندارد، کسی جز خودمان نمیتواند جلوی بیمار شدنمان را بگیرد.

بیشتر لوازم آرایشی بهداشتی، شامپوها، انواع خمیر دندان‌ها و شوینده‌های دست و صورت و ... حاوی موادی هستند که برای سلامتی پوست و بدن بسیار خطرناک است و باعث مسمومیت‎های مختلف و بیماری‌های مختلفی خواهند شد. دلیل اینکه در جهان صنعتی امروز به راحتی انواع محصولات پر زرق و برق و گران قیمت آرایشی و بهداشتی را خریداری میکنیم و گول تبلیغات گستردهی برندهای مشهور را میخوریم، وسعت بخشیدن به کار سرمایه داران در این حوزه و ثروتمندتر شدن آن‌ها است و با استفاده هرچه بیشتر از شامپوها، لوازم آرایشی و انواع لاک‌ها رفته رفته آسیب‌های بدنی خود را نشان خواهند داد و اینجای ماجرا کاری نمیشود کرد جز صبر کردن برای برطرف کردن بیماری و هزینه‌های سنگینی بابت بهبود یافتن هرچه سریع‌تر. در ادامه به چند مورد از این آسیب‌ها اشاره خواهیم کرد و همچنین جایگزین‌های مناسبی برای این مواد پیدا خواهیم کرد.

1. استفاده نکردن از ضد آفتاب

اگرچه محصولاتی مانند ضد آفتاب‌ها برای پوست ضروری است و جلوی بیماری های شدید پوستی را میگیرد اما بهترین کار این است تا حد امکان در روزهای آفتابی با کلاه تردد کنید و یا از منزل خارج نشوید و در صورت لزوم از ضد آفتاب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. برخی ضد آفتاب ها با ترکیب پارابن که یک ماده شیمیای مضر است باعث ایجاد حساسیت ، خارش و التهاب روی پوست میشوند پس تا حد امکان ضدآفتابی تهیه کنید که درون آن پارابن نداشته باشد. ضد آفتاب‌های بی رنگ و همچنین ضد آفتاب‌های رنگی هر دو میتوانند حاوی پارابن باشند بنابراین قبل از خرید اطلاعات محصول را به خوبی مطالعه کنید.

2. مضرات استفاده از لاک ناخن

آسیب های پوستی ناشی از آرایش و نکاتی برای جلوگیری از آنها

داشتن لاک به صورت دائم شاید به نظر بی خطر بیاید چون ناخون ها شبیه به یک عضو کاملا مرده هستند اما نکته قابل اهمیت این است که ناخن‌ها به درون بافت پوستی راه دارند و استفاده از لاک که حاوی محلول تولوئن است باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی زیادی میشود، و البته استحکام ناخن‌ها را نیز از بین میبرد. تولوئن یک ماده سمی و اعتیاد آور است که هنوز در بعضی تولیدات آرایشی بهداشتی وجود دارد. لاک ناخن یکی از مضرترین تولیدات آرایش است که با مختل کردن ترشح هورمون‌ها و غدد درون ریز یکی از اولین آسیب زننده‌ها به بدن است.

در واقع درصد آسیب‌های تمامی مواد آرایشی 50 درصد به بالا است و لاک ناخن در صدر جدول قرار دارد.

تمامی شوینده‌ها، رژ لب، خط چشم، کرم پودر و کانسیلرها در آسیب رسانی به هورمون‌ها و غدد درون ریز بدن نقش بسیار زیادی دارند. بنابراین بهتر است خرید کرم پودرهای گیاهی شون را جایگزین کرم پودرهای شیمیایی کنید تا از آسیب‌های پوستی این لوازم آرایش تا حد زیادی جلوگیری کنید.

3. رژ لب و آسیب‌های ناشی از آن

رژ لب‌ها که یکی از پرفروش‌ترین لوازم آرایشی هستند همواره با خطر وجود سرب سلامت خانم‌ها را تهدید میکنند. اکثر رژلب‌ها دارای سرب هستند و با خوردن و آشامیدن این سرب وارد دستگاه گوارش میشود و مشکلاتی مانند فشارخون بالا، آسیب مغزی و ضعف عضلانی ایجاد خواهد کرد.

4. کرم‌های ضد چروک با کلاژن حیوانی

به غیر از رژلب برخی کرم‌های ضد چروک و دور چشم با داشتن کلاژن حیوانی که در این مطلب بیشتر توضیح داده شده است، امکان انتقال برخی بیماری‌های حیوانی به بدن انسان را افزایش میدهد بنابراین گول تبلیغات گسترده برای دوباره جوان شدن را نخورید و تا حد امکان از این محصولات استفاده نکنید.

نکات مهم برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی

آسیب های پوستی ناشی از آرایش و نکاتی برای جلوگیری از آنها

استفاده مستمر از این مواد آرایشی پوستتان را کدر و بی روح خواهد کرد. در واقع رطوبت و آبی که زیر پوست شما قرار دارد از بین میرود و پوست شل میشود و همچنین باعث خشک شدن شدید، ایجاد التهاب‌های پوستی و در نهایت چروک‌های روی پوست میشود. عموما استفاده دائم از کرم پودرهای شیمیایی این مشکلات را برای پوست ایجاد میکند. برای جایگزینی کرم پودرهای شیمیایی اگر دائم نیاز به استفاده از کرم پودر را حس میکنید از کرم پودرهای گیاهی استفاده کنید. کرم ضد آفتاب شون با رنگ طبیعی و بدون استفاده از رنگ دهنده های مصنوعی یکی از انتخاب های مناسب و مخصوصا به صرفه از نظر قیمت میباشد. استفاده از محصولات گیاهی به مراتب بهتر از استفاده از محصولات شیمیایی و نفتی است.

بسیاری از کرم‌های مرطوب کننده بدن که حاوی مواد عطری شیمیایی هستند در اثر استفاده زیاد پوست را حساس میکنند و اعتیاد آورند. همچنین شامپوها و خمیردندان‌ها نیز حاوی اتر سولفات هستند که اثر التهابی دارد.

در جهان امروزی استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر شبیه به یک انتخاب است و اجباری در استفاده آن ندارید و تنها به این دلیل که بسته بندی‌های زیبا و چشم نواز دارند نباید آنها را تهیه و استفاده کنید. درواقع صورت‌های بدون آرایش و پوست‌های لک دارد چیزی است که هیچ کس روزی فکر نمیکرد به یک ترند در دنیای فشن تبدیل شود اما امروزه بسیاری از دختران جوان به دنبال کک و مک داشتن هستن و از حنا برای داشتن این لک‌های زیبا روی صورتشان استفاده میکنند. در حقیقت در قرن حاضر همه چیز به سمتی رفته است که انسان در راحت‌ترین شکل ممکن از خانه خارج شود. بدون توجه به تبلیغات گستردهی دنیای آرایشی بهداشتی سعی کنید از مواد طبیعی، آب و میوه‌های فصل برای خوردن و یا برای تهیه ماسک های پوستی استفاده کنید و موادی مانند روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و ژل آلوئهورا را برای شادابی پوستتان استفاده کنید و استفاده از محصولات پوستی را به حداقل برسانید تا هم بدنی سالم تر و هم پوستی شاداب تر داشته باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها