رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 558206

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان

ساعت 24-کشور تاریخی گرجستان دارای بناهای باشکوهی است و سراسر این کشور پر است از کلیسا ها و معابد که برخی هزار سال و بیشتر قدمت دارند . در میان همه آن ها کلیسای جامع سامبا (به معنای تثلیث) دارای شهرت فراوانی است و اگر چه سالهای زیادی از ساخت آن نمی گذرد اما توانسته به نماد شهر تفلیس تبدیل شود و هم اکنون بسیاری از مراسم ملی و مذهبی در همین مکان برگزار می گردد . این کلیسا یکی از کلیسای بزرگ دنیا برای پیروان مذهب ارتدکس است .

html>

کلیسای جامع تثلیث – در شهر تفلیس

کشور تاریخی گرجستان دارای بناهای باشکوهی است و سراسر این کشور پر است از کلیسا ها و معابد که برخی هزار سال و بیشتر قدمت دارند . در میان همه آن ها کلیسای جامع سامبا (به معنای تثلیث) دارای شهرت فراوانی است و اگر چه سالهای زیادی از ساخت آن نمی گذرد اما توانسته به نماد شهر تفلیس تبدیل شود و هم اکنون بسیاری از مراسم ملی و مذهبی در همین مکان برگزار می گردد . این کلیسا یکی از کلیسای بزرگ دنیا برای پیروان مذهب ارتدکس است .

ساخت این بنا با هزینه های بسیار در حدود نه سال به طول انجامید و در سال 2004 میلادی به اتمام رسید . کلیسای تثلیت بسیار باشکوه و زیبا بوده و ظرفیت گنجایش پانزده هزار نفر را دارد . این بنا نود و هفت متر ارتفاع دارد و سومین کلیسای بزرگ ارتدکس در جهان بشمار می آید . معماری آن برگرفته از سبک بیزانس بوده و گنبد مخروطی آن از طلا ساخته شده است .

تندیس مادر - در شهر تفلیس

حین گشت و گذار در شهر تفلیس در تور گرجستان. سفر باتو ، با تندیسی آلومینیومی و بسیار زیبا روبرو می شوید که بر روی ارتفاعات سولولاکی خودنمائی می کند و در حدود بیست متر ارتفاع دارد . این تندیس کارتلیس ددا به معنای مام تفلیس نام گرفته و زنی را به تویر کشیده که در یک دست کاسه‌ای در نگاه داشته که نماد پذیرایی از دوستان است و در دست دیگرش شمشیری قرار دارد که نماد آمادگی جنگ با دشمنان است .

دریاچه ترتل یا لاک پشت - در شهر تفلیس

در ادامه بهتر است به دل طبیعت رفته و روزی سراسر شاد و بیاد ماندنی را تجربه کنید و برای این منظور چه جایی بهتر از دریاچه ترتل یا همان لاک پشت ! دریاچه لاک پشت یک مکان تفریحی و بسیار سرسبز است که به خصوص در فصل بهار و تابستان دارای با آب و هوایی دلپذیر و خنک است . به همین خاطر اغلب اهالی شهر برای فرار از گرمای شهر ، اواخر هفته را در کنار این دریاچه سپری می کنند و چشم انداز زیبای آن نهایت لذت را می برند .

پارک الکساندر - در شهر تفلیس

اگر خواستید بعدازظهری رویایی را تجربه کنید بهتر است به پارک زیبای الکساندر بروید و از طبیعت این پارک لذت برید . پارک الکساندر یکی از قدیمی‌ ترین پارک‌های شهر تفلیس است و درختان تنومد آن قرن ها قدمت دارند و تماشای کاج های سربه فلک کشیده و گل های خوش رنگ و بو حسی خوشایند به شما خواهد داد . بهتر است بدانید برای نامگذاری این پارک از حوادث تلخ سیاسی و کشتار مردم تفلیس در طی حملات ارتش شوروی سابق الهام گرفته شده است .

کلیسای سیونی – در شهر تفلیس

همانطور که گفتیم در کشور گرجستان و شهر تفلیس کلیساهای زیبا و باشکوهی وجود دارد که یکی از مشهورترین آن ها کلیسای سیونی نام دارد . این بنا در امتداد رودخانه‌ کر قرار دارد و به دستور شاه واختانگ گرگاسالی ( گرگ سر) و در قرن پنجم میلادی بنا گردید است .

جالب اینکه این بنا در طول این زمان بارها و بارها تخریب و بازسازی شده و برای اولین بار توسط دیوید چهارم ( معروف به دیوید سازنده ) مورد بازسازی قرار گرفت . سپس در سال ۱۲۲۶ میلادی گنبد این بنا توسط شاه جلال‌الدین خوارزم‌ شاه تخریب و دوباره بازسازی گردید . در نهایت با گذشت چند سال و در زمان حمله تیمور لنگ به این سرزمین این کیسا همانند بسیار از بناهای تاریخی دیگر تخریب شد و مجددا توسط شاه الکساندر اول بازسازی گردید .

داخل این بنا در تور وانLinks to an external site. ، دارای معماری و ظرافت های بسیاری است و نقاشی‌هایی که بر روی دیوارها کشیده شده کار دست هنرمند مشهور گریگور گاگارین است . همچنین در داخل این کلیسا صلیب نینوی که مقدس‌ترین نشان مسیحیت برای پیروان ارتودکس است نگهداری می گردد و دلیل اصلی شهرت آن وجود همین صلیب مقدس است .

باغ گیاه شناسی – در شهر باتومی

بازدید از باغ گیاه شناسی احتمالا اولین پیشنهادی است که از سوی آژانس های گردشگری به مسافران این شهر داده می شود و دلیل آن وجود صدها گونه از گیاهان منحصر بفرد سراسر دنیا ست . این باغ حدود یکصد و ده هکتار وسعت دارد و همانطور که گفتیم در آن گونه های نادری از گیاهان سراسر دنیا جمع آوری و نگهداری می شود . گونه های نظیر ساکورا ژاپنی ، نخل های جزایر قناری ، بامبو ، درختان نخل ، ماگنولیا و سرو نمونه هایی زیبا از گیاهان موجود در این مجموعه است .

دریاچه نوریگلی- در شهر باتومی

شهر باتومی در امتداد دریای سیاه واقع شده و دارای طبیعتی زیبا و خیره کننده است و به هر سو را که بنگرید با جاذبه ای منحصر بفرد روبرو خواهید شد که یکی از آن ها دریاچه نوریگلی است . این دریاچه در فاصله کمی از دریای سیاه واقع شده و درحدود شش هکتار وسعت دارد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها