رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558266

درمان بیماران سرپایی کرونا فقط علامتی است

ساعت24- دکتر عابدینی جزئیات جلسه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ که امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد را تشریح کرد.

html>

دکتر عاطفه عابدینی - دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص جلسه امروز کمیته که با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، عنوان کرد: در جلسه امروز از اساتیدی که از ابتدای راه و اسفند ۹۸ در تدوین دستورالعمل ها و دستورات درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی همراه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بودند و زحمات فراوانی را متحمل شدند، تشکر کردیم. همچنین گزارشی از روند مجموع اقدامات کمیته که در سال ۱۴۰۰ متفاوت با سال گذشته بود، ارائه و برآیند کار بررسی شد.

وی ادامه داد: برآیند اقدامات و دستورالعمل های انجام شده، بازدید از استان هایی که در پیک بودند، مجموع اقدامات آموزشی که برای کادر درمان انجام شده بود، بررسی و ابعاد مختلف کووید از لحاظ سلامت جامعه، کمیته اپیدمیولوژی کمیته زنان، کودکان، افراد مسن و تداخلات دارویی معرفی شدند.

عابدینی افزود: با توجه به اینکه در جلسه امروز پزشکانی از رشته های مختلف آی سی یو، ریه و داروسازی حضور داشتند، درخصوص دستورالعمل ها، روش های درمانی، روش بستری موقت که در پیک چهارم انجام و اکنون هم ادامه دارد، نظرخواهی شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بیان کرد: همچنین فواید و چالش هایی که این طرح هم به همراه داشت بررسی شد، از همکاران استان فارس در جلسه حضور داشتند و درباره تعداد بیماران بستری سرپایی که از روش بستری موقت استفاده کرده و در مدیریت تخت بیمارستان ها کمک آنها بود، صحبت کردند.

وی افزود: روش هایی که کمیته علمی و معاونت درمان برای تشکیل تیم های تنفسی، کمیته های ترخیص جهت افزایش چرخش و ترخیص تخت ها برای بستری بیماران جدید استفاده کرده اند هم بررسی و گزارشی ارائه شد. کمیته علمی در راستای تشکیل کمیته های تنفسی در مراکزی که وجود ندارند، آموزش هایی ارائه و در راستای ایجاد آنها اقداماتی انجام خواهد داد. اقدامی که در پیک بیماری در سیستان و بلوچستان نمود پیدا کرد و خوشبختانه در حال حاضر تنها جایی از کشور است که به نظر میرسد شیوع بیماری سیر بهتری دارد و تعداد بیماران جدید بسیار کمتر شده و مدیریت می شود.

بنابر اعلام وبدا، عابدینی در پایان تاکید کرد: مهم است که گفته شود دارویی برای بیماران سرپایی کرونا نداریم و درمان فقط علامتی است. مهمتر از درمان دارویی در بیماران سرپایی، آموزش است و البته اینکه بیمار بداند پیش از آنکه اوضاع وخیمی پیدا کند به مراکز درمانی مراجعه کند که در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد و سعی خواهیم کرد خیلی سریع این مصوبات را رسانه ای کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها