رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562587

گانتس: توافق هسته‌ای با ایران را میپذیریم؛ فشار اقتصادی و حمله نظامی را در صورت شکست مذاکرات در نظر داریم

ساعت24-وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای همیشگی این رژیم علیه ایران، تاکید کرد اسرائیل مایل به پدیرفتن بازگشت به یک توافق هسته ای مذاکره شده از سوی آمریکا با ایران خواهد بود.

html>

به گزارش نشریه فارن پالیسی، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت و گویی با این نشریه درباره توافق هسته ای ایران گفت، اسرائیل مایل به پدیرفتن بازگشت به یک توافق هسته ای مذاکره شده از سوی آمریکا با ایران خواهد بود اما مقامات اسرائیلی از طرف دیگر به واشنگتن فشار می آورند تا یک «نمایش قدرت» جدی را در صورت شکست خوردن مذاکرات با ایران از خود نشان دهد.

فارن پالسی نوشت این گفت و گوی اختصاصی با گانتس به نظر می رسد بازتاب دهنده تغییری در سیاست اسرائیل است که در دوره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به شدت مخالف توافق هسته ای سال 2015 بود و تنها هدفش کارشکنی در آن بود.

گانتس در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق با ایران، اظهار کرد: رویکرد فعلی آمریکا مبنی بر بازگرداندن برنامه هسته ای ایران به درون جعبه را می پذیرم.

او افزود که اسرائیل مایل است در صورت شکست خوردن مذاکرات، شاهد «طرح B پایدار» باشد که شامل فشار اقتصادی گسترده بر ایران می شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به «طرح C» اسرائیل اشاره کرد که شامل اقدام نظامی خواهد بود.

گانتس نسبت به اقبال دیپلماسی در بازگردانی موفقیت آمیز پیشرفت های برنامه هسته ای ایران بدبین بود. او مطرح کرد که اسرائیل اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر تهران از سوی آمریکا، اروپا، روسیه و به طور ویژه چین را یک برنامه جایگزین «پایدار» در نظر می گیرد.

او در این باره با اشاره به روابط تجاری ایران و کشورهای آسیایی گفت: ما باید با چین هم در این زمینه ارتباط برقرار کنیم. آسیا هم باید نقش داشته باشد. اسرائیل به تنهایی توان هدایت طرح B را ندارد، ما نمی توانیم مقرارتی در زمینه تحریم های اقتصادی بین المللی وضع کنیم. این کار باید به رهبری آمریکا انجام شود. ایران باید از جدی بودن آمریکا و شرکایش بترسد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، هشدار داد که در صورت عبور برنامه هسته ای ایران از محدودیت های موجود و دستیابی آن به توان هسته ای، یک رقابت تسلیحاتی هسته ای در منطقه شکل خواهد گرفت و «دیگر کشورها ساکت نخواهند نشست، آن را[تسلیحات اتمی] مستقیما و آماده از پاکستان یا هر کسی که بتوانند خریداری می کنند».

او با ادعای این که خروج آمریکا از افغانستان پتانسیل این را دارد که در دراز مدت موجب «جسورتر شدن» ایران و آنچه نیروهای نیابتی ایران خواند، بشود، در این باره گفت: تصمیم آمریکا برای خروج کاملا قابل درک بود، چون در غیر این صورت، ممکن بود تا ابد آنجا بماند.

گانتس همچنین در این زمینه گفت که ایران نباید اجازه این را پیدا کند که از این خروج نتیجه بگیرد: «تمام کاری که باید کرد این است که قوی و راسخ باشیم و آن وقت غرب شکست می خورد».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها