رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562721

برنامه مایکروسافت برای بازخرید ۶۰ میلیارد دلاری سهام

ساعت۲۴-مایکروسافت بزرگترین برنامه بازخرید سهام خود به میزان حداکثر ۶۰ میلیارد دلار را اعلام کرد.

html>

ارزش سهام مایکروسافت که بزرگترین سازنده نرم افزار جهان است، در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۵ درصد رشد کرده و ارزش بازارش به ۲.۲ تریلیون دلار رسیده و این شرکت را به دومین شرکت سهامی عام ارزشمند تبدیل کرده است. برنامه بازخرید قبلی مایکروسافت که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود، ۴۰ میلیارد دلار بود.

برنامه بازخرید سهام مایکروسافت با پیشنهاد دو سناتور دموکرات برای دریافت مالیات دو درصدی از بازخرید سهام شرکتها برای کمک به تامین مالی لایحه بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری آمریکا همزمان شده است.

اگرچه مایکروسافت اعلام نکرد چگونه پول بازخرید سهام را تامین خواهد کرد اما این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار نقدینگی دارد که برای تامین مالی خرید شرکتهای دیگر و افزایش میزان سود نقدی پرداختی به سهامداران و بازخرید استفاده شده است.

بازخرید سهام اخیر تاریخ پایان ندارد و ممکن است هر زمانی خاتمه پیدا کند. مایکروسافت همچنین سود نقدی سه ماهه خود را شش سنت افزایش داد و به ۶۲ سنت در هر سهم رساند. ارزش سهام مایکروسافت پس از اعلام این خبر در اوایل معاملات روز چهارشنبه یک درصد صعود کرد.

مایکروسافت همچنین برد اسمیت، رییس و مدیر حقوقی این شرکت را به عنوان نایب رییس انتخاب کرد. اسمیت که در سال ۱۹۹۳ به مایکروسافت پیوست و در سال ۲۰۰۲ مشاور کل این شرکت داشت، همچنان به ساتیا نادلا، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گزارش خواهد کرد. اسمیت که سالها زمان برای حل اختلافات ضد انحصارطلبی مایکروسافت در سراسر جهان صرف کرد، تاکنون کمک کرده است این شرکت از موج جدید تفحص رگولاتوری که رقبایی نظیر آلفابت و آمازون گرفتار آن شده اند، مصون بماند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از زمانی که نادلا در سال ۲۰۱۴ سکان هدایت مایکروسافت را به دست گرفت، با رشد کسب و کارهایی نظیر رایانش ابری، اپلیکیشنهای موبایلی و هوش مصنوعی، رهبری این شرکت در صنعت فناوری را زنده کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها