رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562970

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه

ساعت24-نگرانی بازارهای جهانی از کاهش قیمت کامودیتی‌ها، بحث بر سر افزایش نرخ بهره و انتظار معامله‌گران برای انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها، سه عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.

html>

همایون دارابی افزود: در بازارهای داخلی نشانه‌های افزایش نرخ بهره وجود دارد که این عامل بر بازار تاثیر زیادی داشته و سبب افت بازار شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نگرانی بازارهای جهانی از قیمت برخی از کالاها مثل سنگ آهن و همچنین روند رو به کاهش قیمت کامودیتی‌ها (کالاهای اولیه) یکی دیگر از عوامل افت بازار طی روزهای اخیر است.

دارابی افزود: معامله‌گران به دلایل ذکر شده در لاک امنیتی فرو رفته و به همین دلیل در صف فروش قرار گرفته و سبب ریزش بازار شده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نیز منتظر انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌هاست تا معامله‌گران با ارزیابی‌های خود اقدام به خرید و فروش کنند.

وی افزود: افت روزهای اخیر بازار سرمایه فقط اصلاح قیمت‌ها بوده و در صورتی که نرخ بهره به شدت بالا برود و یا گزارش‌های شرکت‌ها مناسب نبوده و یا بازارهای جهانی در قیمت برخی از کالاها روند کاهشی به خود بگیرد ما شاهد افت بازار سرمایه خواهیم بود.

دارابی خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه باید تا مهرماه منتظر بمانند تا شاهد اتفاقات جدیدی در بازار سرمایه با انتشار گزارش شش ماهه شرکت‌ها باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها