رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562983

نیاز برق کشور چگونه تامین شد؟

ساعت24-در نیمه اول سال جاری تقاضای انرژی برق ۱۰٫۹۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که در همین مدت میزان مصرف انرژی برق ۶.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. ۹۹ درصد از این میزان تقاضا توسط نیروگاه‌های داخل کشور و یک درصد از طریق واردات برق تامین شده است.

html>

در سال جاری به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برق‌آبی، این نیروگاه‌ها به میزان ۵۶۹۱ گیگاوات ساعت کمتر از سال گذشته انرژی تولید کرده‌اند که معادل ۳۹ درصد کاهش تولید این بخش بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام پایداری وضعیت شبکه سراسری برق کشور و قدردانی از تلاش همه همکاران صنعت برق در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، از رشد ۶.۴ درصدی تامین برق در نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف و یا نصب مولد خورشیدی کوچک بخشی از برق خود را تامین می‌کردند، جزو مشترکان خوش مصرف قرار می‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نیز نبود.

شناسایی ۲۷ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک روز

وی همچنین از شناسایی ۲۷ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز در روز گذشته، تعداد کل مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شده به ۵ هزار و ۵۲۹ مرکز رسید.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به تعداد ۲۲۸ دستگاه ماینر کشف شده در روز شنبه ۲۷ شهریورماه، ظرفیت مصرف غیرمجاز این مراکز را ۴۷۹ کیلووات عنوان کرد که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه ۱۳۶۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

گفتنی است تاکنون ۵۵۲۹ مرکز با تعداد ۲۱۸ هزار و ۲۳۸ دستگاه به ظرفیت ۶۱۵ هزار و ۵۷۰ کیلووات در کشور کشف و جمع‌آوری شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها