رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563165

مهم‌ترین مشکل پرسپولیس برای جدال با الهلال

جباری:مدیران ما میدانند چه چیزی درست است اما خلاف آن عمل میکنند!

ساعت24-پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مهم‌ترین مشکل تیمش برای بازی با الهلال را نبودن تیم در کوران مسابقات عنوان کرد و معتقد است که شاگردان یحیی گل‌محمدی شرایط تیمی بهتری نسبت به تیم عربستانی دارند.

html>

تیم فوتبال پرسپولیس کمتر از یک ماه دیگر در یک مسابقه حساس و مهم در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می رود. قبل از دیدار شاگردان گل محمدی با استقلال تاجیکستان مدیرعامل این تیم تغییر کرد و حالا با حضور صدری تیم خود را برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آماده می کند. پرسپولیس برای دیدار با الهلال مشکلات فراوانی دارد که رضا جباری پیشکسوت این تیم در گفت وگو با خبرآنلاین درباره این مسائل صحبت کرد.

آقای جباری تغییر سمیعی بعد از حضور یک ساله در باشگاه پرسپولیس و قبل از مسابقه این تیم با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان را چطور ارزیابی می کنید؟

تغییر مدیر عامل باشگاه ها معضلی همیشگی است و تنها مختص سمیعی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیست. این موضوع بعد از تغییراتی که در وزارت ورزش رخ می دهد با یک رای گیری انجام می شود. اگر آقای سمیعی در باشگاه پرسپولیس خوب کار می کند، پس چرا تغییر می کند؟ نباید مدیران باشگاه ها به خاطر مسائل سیاسی که در این جناح هست یا در آن جناح نیست تغییر کنند. مهم این است که مدیر کارش را درست انجام می دهد. این از قدیم بوده ،زمانی که من بازیکن بودم بیشتر ین تغییر مدیر عامل را داشتیم.بیشترین ضربه را هم تیم نا از این جهت خورد. یعنی اتفاق جدیذی نیست که بخواهیم درباره اش بحث کنیم، سالیان سال است که این مساله وجود دارد و باید فکری اساسی برایش کرد.


*با حضور سجادی در راس وزارت ورزش، دوباره بحث خصوصی سازی مطرح شده است. به نظر شما این اتفاق می افتد؟

نه؛ به نظر من در این دوره هم این موضوع رخ نمی دهد.


* در این صورت چه کار باید کرد؟ آیا این دو تیم باید دولتی بمانند؟

خیلی مسائل در ورزش ما وجود دارد که نباید باشد، ولی متاسفانه هست. همه می دانند کار درست چیست و باید انجام شود، ولی خلافش را انجام می دهند. خصوصی سازی دو تیم پرسپولیس و استقلال هم یکی از همان کارها است. همه می دانند باشگاه استقلال و پرسپولیس را باید خصوصی کنند، ولی اتفاقی که می افتد، برخلاف آن است. دلیلش را نمی دانم و باید از بالادستی ها پرسید. تا وقتی خصوصی سازی صورت نگیرد؛ راه های درآمد زایی باز نشود، فایده ندارد. وقتی تیم ها خصوصی شوند، کسی که باشگاه را می گیرد، مجبور است درآمدزایی کند.

برای درآمدزایی مجبور است ساختار را درست کند و با اصلاح ساختار، راه های درآمدزایی درست می شود و باشگاه پیشرفت می کند، مثل همه باشگاه های دنیا. ترکیه را قبل از خصوصی سازی ببینید که فوتبالش چه روندی داشته و بعداز خصوصی سازی که شهرداری ها کمک حالشان می شوند، چه شده است. این مسائل خیلی ساده است. اما نمی دانم در کشور ما چه اتفاقی می افتد و مسئولان چطور نگاه می کنند که شرایط اینگونه است! برای من قابل درک نیست.

*کمتر از یک ماه دیگر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال بازی دارد، شرایط این بازی را چطور می بینید، فینالیست می شود؟

من از اول فصل گفته ام به تیم خوشبین هستم چرا که ساختار درستی درونش به وجود آمده است. کادر فنی و سرپرست خوبی داریم و مدیریت به خوبی و بدون حاشیه کارش را انجام می دهد، تا زمانی که سمیعی بود واقعا برای تیم کار می کرد. بازیکنان با شخصیتی و البته هواداران خوبی داریم. همه پشت باشگاه و سرمربی هستند و مثل بقیه باشگاه ها دو دستگی دیده نمی شود.

*مهم ترین نقطع ضعف و مشکل پرسپولیس برای این مسابقه چیست؟

تنها معضل تیم ما این است که بازیکنان در کوران مسابقات نیستند؛ یعنی باید بازی ها را با تقویم لیگ قهرمانان آسیا هماهنگ می کردیم تا تیم ها در شرایط مسابقه به مراحل حذفی لیگ قهرمانان برسند. نکته دیگر هم هماهنگی بازیکنان جدید است تا به هارمونی موردنظر برسد چرا که الهلالی که دیدم با وجود پر مهره بودن اما از نظر ساختار و تاکتیک پرسپولیس خیلی بهتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها