رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563212

تاثیر شیشه بر معماری نوین

رپورتاژتبلیغی/فضای داخلی ساختمان مانند ظاهر بیرونی آن، از اهمیت فراوانی برخوردار است و می‌تواند در فضای گرم و صمیمی خانه تاثیرگذار باشد. اهمیت این موضوع باعث شده که دکوراسیون داخلی، امروزه به دانشی بسیار مهم تبدیل شود و از کاربردهای فراوانی برخوردار باشد. در دکوراسیون داخلی از تمامی المان و فاکتورها کمک گرفته می‌شود تا فضایی زیبا و متناسب با نوع سازه را به وجود آورد. همانطور که خودتان می‌دانید، شیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان است؛ اما در دنیای امروز،‌ شیشه بیش از هر زمانی اهمیت دارد. بخش عظیمی از معماری مدرن امروز را پارتیشن‌های شیشه‌ای تشکیل می‌دهد که فضایی دلنشین به‌ وجود می‌آورند. در ادامه با برخی شیشه‌های ساختمانی آشنا می‌شویم و تاثیر آن‌ها را بر روی معماری داخلی و خارجی بررسی می‌کنیم. همچنین نگاهی هم به پروفیل در و پنجره هافمن خواهیم داشت.

image-20210921100001-1.jpeg
html>

فضای داخلی ساختمان مانند ظاهر بیرونی آن، از اهمیت فراوانی برخوردار است و می‌تواند در فضای گرم و صمیمی خانه تاثیرگذار باشد. اهمیت این موضوع باعث شده که دکوراسیون داخلی، امروزه به دانشی بسیار مهم تبدیل شود و از کاربردهای فراوانی برخوردار باشد. در دکوراسیون داخلی از تمامی المان و فاکتورها کمک گرفته می‌شود تا فضایی زیبا و متناسب با نوع سازه را به وجود آورد. همانطور که خودتان می‌دانید، شیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان است؛ اما در دنیای امروز،‌ شیشه بیش از هر زمانی اهمیت دارد. بخش عظیمی از معماری مدرن امروز را پارتیشن‌های شیشه‌ای تشکیل می‌دهد که فضایی دلنشین به‌ وجود می‌آورند. در ادامه با برخی شیشه‌های ساختمانی آشنا می‌شویم و تاثیر آن‌ها را بر روی معماری داخلی و خارجی بررسی می‌کنیم. همچنین نگاهی هم به پروفیل در و پنجره هافمن خواهیم داشت.

شیشه؛‌ پایه معماری نوین

شیشه، یکی از جدیدترین متریال‌ها در معماری و دکوراسیون داخلی است. قرن‌ها پیش، زمانی که معماری کلاسیک رواج داشت، استفاده از شیشه در ساختمان‌ها، کاربرد محدودی داشت. اما با گذر زمان و ظهور معماری مدرن،‌ شیشه به عضوی جدانشدنی از این حرفه تبدیل شده است. اهمیت شیشه در معماری نوین به گونه‌ای است که امروزه به عنوان یکی از اصول معماری مدرن شناخته می‌شود. برخلاف معماری کلاسیک، شیشه تنها کاربرد دکوراتیو ندارد، بلکه از آن می‌توان برای امنیت، شفافیت،‌ استحکام و تنظیم دما استفاده کرد و فضای خاص و صمیمی‌ای را به‌ وجود آورد. شرکت هافمن،‌ یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره است؛‌ اگر به دنبال محیطی متفاوت هستید، شیشه و پروفیل در و پنجره هافمن را فراموش نکنید.

انواع شیشه و کاربردهای آن

همان‌طور که می‌دانید، شیشه‌ انواع گوناگونی دارد که هر کدام برای اهداف مشخصی در ساخت و تزیین بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال بد نیست کمی با آن‌ها آشنا شویم و کاربردهای مختلف آن‌ را مورد بررسی قرار دهیم.

تاثیر شیشه بر معماری نوین

شیشه شفاف

شیشه شفاف رایج‌ترین نوع شیشه در سراسر جهان است. تصور غالب از شیشه،‌ شیشه شفاف است. این نوع شیشه که از لبه‌هایی سبز یا آبی برخوردار است،‌ ۹۰ درصد نور را از خود عبور می‌دهد و کاربردش در هر گوشه‌ و کناری قابل مشاهده است. شیشه شفاف همراه با پروفیل در و پنجره هافمن می‌تواند تا حد زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار باشد و فضای دلنشین را به‌وجود آورد.

  • شیشه طرح‌دار

همان‌طور که از اسمش پیداست شیشه طرح‌دار، شیشه‌ای است که بر روی آن نقش و نگارهایی قرار دارد. در گذشته به این نوع شیشه،‌ شیشه مشجر هم گفته می‌شد. این شیشه‌ها نور را از خود عبور می‌دهند اما به خاطر نقش و نگارها و برجستگی‌هایی که روی خود دارند،‌ با شکست زیاد نور، وضوح تصویر پشت شیشه را به هم می‌زنند. استفاده از این شیشه در حمام‌، اتاق‌های کنفرانس و... بسیار رایج است.

  • شیشه رنگی

شیشه‌های رنگی هم مانند باقی شیشه‌ها کاربرد خاص خود را دارند. این شیشه‌ها که معمولا با انواع اکسیدها ترکیب شده‌اند نور کمتری را از خود عبور می‌دهند و با تغییر طول موج نور رنگ‌های مختلف را ایجاد می‌کنند. استفاده از این نوع شیشه در آزمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، ویترین مغازه‌ها و انواع ساختمان‌های مسکونی و صنعتی مرسوم است . همچنین همان‌طور که احتمالا می‌دانید، استفاده از این نوع شیشه در معماری کهن ایرانی، بسیار محبوب و مرسوم بوده است.

شیشه رفلکس

شیشه رفلکس معمولا در پنجره ساختمان‌ها به کار می‌رود. این نوع شیشه گرمای آفتاب را جذب می‌کند و خانه را گرم‌تر می‌کند. این شیشه از لایه‌ای متالیک برخوردار است که باعث می‌شود که داخل ساختمان از بیرون قابل مشاهده نباشد.

شیشه استین گلاس

استین گلاس،‌ شیشه‌ای زیبا و رنگارنگ است که در آن از شیشه خرد شده استفاده شده است. در واقع با ترکیب قطعات کوچک شیشه، یک الگو یا تصویر ایجاد می‌کنند و با نوارهای سربی آنها را کنار هم نگه می‌دارند. استفاده از شیشه و فلز در کنار یکدیگر اصالت خاصی به این نوع شیشه‌ها می‌دهد. این شیشه معمولا در سازه‌های مجلل، مانند هتل‌های لوکس کاربرد دارد.

شیشه نشکن

شیشه‌های نشکن معمولا از استقامت بسیار بالایی برخوردارند و به راحتی نمی‌شکنند. این نوع شیشه در هنگام مواجه با ضربه‌ای قدرتمند،‌ از هم نمی‌پاشد و ساختار اصلی خود را حفظ می‌کند. این نوع شیشه در بانک،‌ طلا فروشی و ویترین مغازه‌ها بسیار کاربرد دارد.

شیشه آکوستیک

شیشه‌های آکوستیک که همیشه‌ همراه اصلی پروفیل‌ها هستند، برای کاهش آلودگی صوتی بسیار کاربرد دارند. این نوع شیشه بیشتر برای سازه‌هایی در حاشیه خیابان اصلی و مکان‌های پر سر و صدا کاربرد دارند. پس اگر در شلوغی شهر زندگی می‌کنید،‌ از پروفیل‌ در و پنجره هافمن، پروفیلی با شیشه آکوستیک سفارش دهید.

تاثیر شیشه بر معماری نوین

تا به اینجا با اهمیت شیشه در معماری مدرن آشنا شدیم؛‌ اما باید بدانید که پروفیل‌ها هم به اندازه شیشه در معماری مدرن،‌ اهمیت دارند؛‌ به زبان دیگر می‌توان گفت که پروفیل و شیشه، مکمل هم هستند. از همین رو اگر تصمیم دارید که از در یا پنجره‌ای زیبا در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، کیفیت پروفیل در و پنجره را مدنظر قرار دهید. هافمن به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره شیشه‌ای در ایران شناخته می‌شود. شما علاوه بر سفارش پنجره مورد نظر خود در ابعاد و طرح دلخواه، می‌توانید از پروفیل در و پنجره هافمن هم با قیمتی مناسب برخوردار شوید.

اگر نگران قیمت محصولات هستید،‌ باید بگوییم که هافمن از قیمتی بسیار مناسب نسبت به باقی برندها برخوردار است. قیمت پنجره دو جداره هافمن بسته به سایز و طرح سفارش،‌ متفاوت است؛‌ اما اگر به دنبال قیمت دقیق سفارش خود هستید،‌ شماره 1644 تماس بگیرید و از قیمت دقیق سفارش خود با خبر شوید. علاوه بر قیمت، می‌توانید در خصوص کیفیت و مدت زمان لازم برای ارسال سفارش،‌ اطلاعات کسب کنید و مطمئن تصمیم بگیرید؛‌ پس اگر تصمیم دارید که تغییری در خانه‌تان ایجاد کنید،‌ معطل نکنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها