رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563269

ژاکتت را به من بده!

ساعت24-مهدی طارمی مهاجم 29ساله و ایرانی باشگاه پورتو این روزها رفته‌رفته تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم می‌شود. مهدی در شرایطی در موقعیت «محبوب‌بودن» واقع شده که تازه برای دومین فصل است که پیراهن آبی و سفید پورتو را به تن می‌کند.

خبر
html>

البته به نظر می‌رسد به‌دست‌آوردن دل هواداران اروپایی فقط از طریق درخشش در زمین به دست می‌آید و مهدی در این یکی، دو فصل اخیر نشان داده راه دلبری را آموخته است. او فصل پیش با وجود آنکه هفت هفته نخست را با کج‌سلیقگی سرمربی پورتو روی نیمکت نشست ولی توانایی‌هایش را در اولین فرصتی که به او دادند، نشان داد و از آن پس تبدیل به مهره‌ای کلیدی، غیرقابل‌ تعویض و البته غیرقابل فروش برای پورتو شد. مهدی تا هفته‌های پایانی هم برای رسیدن به عنوان آقای‌گلی شانس داشت ولی از آنجا که در پورتو هفت هفته ابتدایی را از دست داده بود و از طرفی پنالتی‌ها را هم خودش نمی‌زد، در عین شایستگی از رسیدن به عنوان آقای‌گلی بازماند با این حال توانست خودش را به‌عنوان یکی از برترین پاسورهای لیگ جا بیندازد و در کنارش با گل‌های بی‌شماری که برای پورتو زد، توانایی‌های فنی‌اش را هم به رخ کشید. نهایتا کار به آنجا رسید که پورتو با درخشش طارمی، تصمیم به فروش مهاجم سرشناسش یعنی موسی مارگا گرفت. به غیر از فروش مارگا، مسئولان این باشگاه روی اسم مهدی طارمی هم برچسب غیرقابل فروش را زدند تا مشخص شود دل به این بازیکن بوشهری بسته‌اند. مهدی در این مسیر، علاوه بر موفقیت در لیگ پرتغال، تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان پورتو در لیگ قهرمانان اروپا هم شد و گل به‌یادماندنی‌اش به چلسی و البته اشک‌هایش در آغوش سرمربی پورتو بعد از اخراج مقابل یوونتوس، دو صحنه فراموش‌نشدنی از او در لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد.
با شروع فصل جدید لیگ پرتغال، این بار مهدی طارمی از ابتدا به‌عنوان اصلی‌ترین مهاجم پورتو در ترکیب قرار گرفت ولی برای رسیدن به نخستین گلش، زمان زیادی احتیاج داشت؛ البته برای مهدی طارمی بودن زمان زیادی برد وگرنه میانگین گل‌هایش برای پورتو در لیگ پرتغال چندان هم بد نیست. او فعلا پس از سپری‌شدن شش هفته از لیگ پرتغال، توانسته سه بار گل‌زنی کند؛ یعنی هر دو بازی یک گل. در سه بازی نخست پورتو، مهدی طارمی خاموشی عجیبی در امر گل‌زنی داشت و تنها به یک پاس گل در دیدار برابر فامالیکائو اکتفا کرد. او در هفته سوم برابر ماریتیمو گل‌زنی کرد ولی بعد مشخص شد که گل مهدی طارمی باید به اسم هم‌تیمی‌اش ثبت شود چون قبل از مهدی، ضربه او یک بار خط دروازه را رد کرده بود. سرانجام اما در هفته چهارم برابر آروکا بود که مهدی طارمی در برتری 3 بر صفر پورتو یکی از گل‌های تیمش را زد. او در بازی برابر اسپورتینگ در هفته پنجم روز بسیار کم‌فروغی را سپری کرد که شاید خستگی ناشی از حضور در بازی‌های ملی چندان بی‌تأثیر نبود. اما نهایتا مهدی طارمی در هفته ششم و بازی برابر موریرنسه بود که تبدیل شد به همان مهاجمی که انتظارش را می‌کشیدند. او در برتری 5 بر صفر تیمش مقابل رقیب موفق به ثبت دبل شد و تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ پرتغال را به عدد سه رساند. قبل از این بازی اما «دزدی» عجیبی از مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا شد! تیم آنها در اولین جدال اروپایی به مصاف اتلتیکومادرید رفت و موفق شد با گل مهدی طارمی یک بر صفر از رقیب نامدارش پیش بیفتد. باوجوداین داور این بازی در تصمیمی بحث‌برانگیز، گل مهدی طارمی را بعد از بازدید ویدئویی مردود کرد و خطای هند مهاجم ایرانی را مطرح کرد. با این حال و حتی با سخت‌گیری اعمال‌شده روی صحنه آن گل، به نظر می‌رسید داور باید خطای پنالتی دروازه‌بان اتلتیکو را روی طارمی اعلام می‌کرد؛ موردی که باز هم مغفول ماند تا نهایتا گل به نظر سالم مهدی طارمی و خطای پنالتی روی او دزدیده و دیده نشود. مهدی با همان ذهنیت بود که مقابل موریرنسه قرار گرفت و توانست دو بار دروازه رقیب را در موقعیت صحیح باز کند. حالا مهدی طارمی پس از گذشت شش هفته خودش را به‌عنوان یکی از برترین گل‌زنان تیم پورتو معرفی کرده است. او فعلا بعد از لوئیس دیاس، وینگر چپ پورتو که پنج گل زده است در رده دوم برترین گل‌زنان تیمش قرار گرفته است. نکته اینکه مهدی طارمی که در زمره پنج بازیکن گران‌قیمت پورتو است با همین سه گل تا الان در رده سوم برترین گل‌زنان لیگ پرتغال قرار گرفته است. لوئیس دیاس و فران ناوارو با پنج و چهار گل زده در رده اول و دوم قرار گرفته‌اند. پاس گلی که مهدی طارمی به هم‌تیمی‌هایش داده باعث شد تا او بالاتر از دیگر سه‌گله‌های لیگ پرتغال در رده سوم برترین‌های این لیگ قرار بگیرد. حالا با احتساب عملکرد مهدی طارمی در فصل پیش و البته درخششی که این روزها دوباره در لیگ پرتغال از سر گرفته، طبیعی است که هواداران پورتو از «گوگل‌ترنسلیت» کمک بگیرند تا از مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیمشان، به زبان فارسی بخواهند «ژاکت» او را داشته باشند! شاید از این به بعد درخواست‌ها از مهدی طارمی در این زمینه زیادتر هم شود: ژاکتت را به من بده!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها