رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563278

وزارت دفاع و ارتش بیانیه صادر کردند

ساعت24- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بیانیه هایی جداگانه صادر کردند.

html>

وزارت دفاع در بیانیه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با یادآوری این که ۴۱ سال پیش در سی یکم شهریور ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی با حمله رژیم بعث عراق با توطئه و تحریک قدرت‌های غربی آغاز شد، تاکید کرد: اگرچه جنگ تحمیلی خسارت‌های بسیاری را به میهن عزیز اسلامی و زندگی مردم وارد ساخت و بسیاری از زیر ساخت‌های کشور در اثر این جنگ طولانی با خسارت مواجه شد، اما تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع تجربیات ارزشمندی پیش‌روی انقلاب و ملت غیور ایران اسلامی قرار داد.

روابط عمومی وزارت دفاع در این بیانیه افزود: بی شک انقلابی که با دست خالی مردم اما با اتکا و توکل به خدای متعال و رهبری هوشمندانه امام راحل عظیم الشان پیروز شده بود در دوران پر افتخار دفاع مقدس به این اطمینان و باور رسید که نه تنها هیچ قدرتی از قدرتهای غرب و شرق حامی و ناجی این کشور نخواهد بود بلکه تنها دشمنی و مانع تراشی آنهاست که در برابر نظام و ملت، مستمر و پایدار است و دشمنی‌ای که با گذشت ۴ دهه از دفاع مقدس همچنان و حتی به بهای بی‌اعتباری نظام های استکباری در میان ملت های عالم ادامه دارد.

این مرکز در ادامه یادآور شد: در عین حال، دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌توان با اتکا به جوانان مومن و انقلابی و مقاومت در مقابل دشمن از چالش‌ها و مشکلات به سلامت عبور کرد.

در این بیانیه تاکید شد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به رهبری شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی با تشکیل ائتلاف برای ایجاد مانع در تداوم پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و به خصوص در حوزه قدرت دفاعی، اقتصادی و منطقه‌ای تلاشی ناکام را تجربه کردند، دریافته اند که دیگر فشار، تهدید، و انواعی از جنگهای متنوع و ترکیبی و حذف فیزیکی قهرمانان و دانشمندان ملی برای به زانو در آوردن ملت ایران کارساز نخواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز دستاوردهای گرانسنگ صنعت دفاعی همچون توانمندی‌های موشکی، پهپادی، پدافندی، هوایی، دریایی، الکترونیک، رزم زمینی دست نیروهای مسلح را برای پاسخ گویی به هر سطح از تهدید احتمالی پر کرده است.

روابط عمومی وزارت دفاع یادآور شده است: امروز در صنعت دفاعی به جایگاهی از پیشرفت و اقتدار رسیده‌ایم که دشمنان انقلاب اسلامی محکوم به شکست در مقابل عزت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند.

این مرکز در بیانیه خود تاکید کرد: بدون تردید، در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح قرار دارد، به گونه‌ای که اقتدار و توانمندی لازم را هم درعرصه دیپلماسی و هم در بعد نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمن دارد.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: توانمندی دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران از تجربیات گران‌بهای دفاع مقدس و رهبری و هدایت حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای " مدظله العالی" و تلاش شبانه روزی متخصصین و مجاهدین صنعت دفاعی نشأت می‌گیرد. مرور و بازخوانی خاطرات و رخدادهای سال‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم برای نسل جوان ما که جنگ را درک نکرده‌اند، به مثابه دانشگاهی بزرگ، می‌تواند آنان را به تداوم توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی راسخ‌تر سازد.

در بیانیه این مرکز تاکید شد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ وزیر دفاع شهید ( سرلشکر نامجوی، سرلشکر فلاحی و دکتر چمران ) و ۱۰۰۰ شهید صنعت دفاعی و تجلیل از مقام شامخ شهدای والا مقام انقلاب اسلامی به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دانشمند دکتر محسن فخری زاده ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، آمادگی خود را برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی تحت فرامین فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام می‌دارد و با همراهی نیروهای مسلح، نیرومندتر ازگذشته ، حافظ تامین مایحتاج دفاعی و تولید اقتدار دفاعی ایران اسلامی خواهد بود.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس

در این بیانیه آمده است: نگاه به کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که بخش مهمی از پیشرفت ها و توانمندی های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی داشته و فرزندان غیرتمند ایران اسلامی در عرصه نظامی توانسته اند به رغم تحریم های گسترده با بازسازی و تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و دفاعی توان و اقتدار خود را ارتقاء بخشیده و در مسیر گام دوم انقلاب با سرعت بیشتری حرکت کند و یقینا در این حرکت پرشتاب، نقش ایثارگرانه و مومنانه خانواده ها به عنوان مهم ترین رکن و حامی همسران و پدران ایثارگر خود در کسب این توفیقات جایگاه والایی داشته است.

بنا بر گزارش مهر، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس، دانشگاه عظیمی از فداکاری، بصیرت و خلاقیت جوانانی است که در سخت ترین شرایط با ایثارگری و شجاعت آزمونهای بزرگ را پشت سر گذاشتند و در میادین نبرد با تکیه بر سلاح ایمان و روحیه سلحشوری در مقابل توطئه های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و توطئه گران ایستادند.

مرور روزهای حماسه وجهاد نشان می‌دهد که جوانان غیرتمندکشورمان با درس‌آموزی از مکتب اسلام وتبعیت ازولایت‌فقیه ورهنمودهای مدبرانه وحکیمانه حضرت امام خمینی(ره) توانستندبا غلبه بردشمن، عزت وسربلندی را برای کشور رقم بزنندومتجاوزان را مجبور به عقب‌نشینی وتسلیم دربرابر ارده‌های پولادین خود کنند.

بی تردید در هر سطری از کتاب ارزشمند این دفاع جانانه، نکات درس آموزی نهفته که می بایست توسط پیشکسوتان و پدیدآورندگان آن برای نسل های امروز و آینده کشورمان به زیبایی ترسیم شود.

نگاه به کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که بخش مهمی از پیشرفت ها و توانمندی های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی داشته و فرزندان غیرتمند ایران اسلامی در عرصه نظامی توانسته اند به رغم تحریم های گسترده با بازسازی و تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و دفاعی توان و اقتدار خود را ارتقاء بخشیده و در مسیر گام دوم انقلاب با سرعت بیشتری حرکت نمایند و یقینا در این حرکت پرشتاب، نقش ایثارگرانه و مومنانه خانواده ها به عنوان مهم ترین رکن و حامی همسران و پدران ایثارگر خود در کسب این توفیقات جایگاه والایی داشته است.

امروز به برکت خون شهیدان انقلاب و ایثارگری رزمندگان، دفاع از منافع ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی رقم خورده و فرزندان برومند ایران در هر نقطه از دنیا که منافع نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب کند پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در می آورند و بحمدالله ره آورد این اقتدار، شکست هیمنه پوشالی نظام سلطه طلب بوده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس وگرامی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همچون گذشته تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قوی تر از گذشته، حافظ حریم مقدس نظام اسلامی خواهد بود و با بهره مندی از ظرفیت کارکنان خلاق و ایثار گر خود و همدلی مومنانه خانواده ها ی صبور در عرصه های گوناگون در راه ارتقاء توان دفاعی گام های بلندتری بر خواهد داشت و همچون گذشته نقطه امید ملت بزرگ ایران سربلند اسلامی خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها