رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563872

آغاز انتخابات پارلمانی آلمان/ رقابت 47 حزب برای تشکیل دولت جدید برلین

ساعت24-انتخابات پارلمانی آلمان که در این دوره به انتخاب جانشین «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور ختم خواهد شد ساعت 8 صبح روز یکشنبه به وقت محلی آغاز شد.

html>

انتخابات پارلمانی آلمان که یکی از مهمترین انتخابات این کشور طی یک دهه گذشته محسوب می‌شود از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده است و مراکز رای گیری به روی رای دهندگان آلمانی باز شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، حدود 60.4 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن روز یک شنبه برای انتخاب نمایندگان پارلمان که دولت جدید برلین را با یک صدراعظم جدید تشکیل خواهد به پای صندوقهای رای می‌روند.

حدود 47 حزب بزرگ و کوچک که بیشترین میزان احزاب از زمان اتحاد دوباره آلمان غربی و شرقی است در این انتخابات مشارکت کرده‌اند اما رقابت اصلی میان احزاب اتحاد دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات، حزب سبزها، حزب دموکراتیک آزاد و حزب آلترناتیو برای آلمان است.

گمانه زنیها و نظرسنجیهای صورت گرفته نشان می‌دهد که احزاب چپ نیز برای ورود به پارلمان از شانس زیادی برخوردار هستند.

خبرگزاری فرانسه این انتخابات را غیرقابل پیش بینیترین انتخابات آلمان در تاریخ معاصر این کشور خوانده است.

در ادامه این گزارش ادامه است، حدود 6211 نفر برای تصاحب کرسیهای پارلمان آلمان در این انتخابات حساس با یکدیگر رقابت می‌کنند که 2024 نفر از این نامزدها زن هستند.

گفته می‌شود این انتخابات تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه خواهد داشت و برخی رسانه‌های آلمان مانند ZDF و ARD بلافاصله پس از پایان رای گیری نتایج نظرسنیجهای پای صندوق که نزدیک به نتیجه نهایی است را اعلام خواهند کرد.

نتیجه نظرسنجی‌های بعد از مناظرات تلویزیونی درباره مناظره نامزدهای منصب صدراعظمی این کشور نشان می‌دهد، «اولاف شولتز» نامزد حزب سوسیال دموکرات بیشتر از دو رقیب دیگر نظرات را به خود جلب کرده است.

طبق این نظرسنجی، شولتز ۶۳ ساله که عهده دار منصب وزیر دارایی دولت فدرال آلمان است توانست نظر مساعد ۴۱ درصد آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را کسب کند.

بعد از او، «آرمین لاشت» نامزد حزب محافظه‌کار و مورد حمایت آنگلا مرکل برای منصب صدراعظمی آلمان در رده دوم قرار گرفت و تنها ۲۷ درصد آرای این نظرسنجی را به خود جلب کرد.

«آنالنا بائربوک» نامزد حزب سبزها برای منصب صدراعظمی آلمان هم با ۲۵ درصد آرای این نظرسنجی، در رتبه سوم و آخر قرار دارد.

آنگلا مرکل بعد از ۱۶ سال حضور در منصب صدراعظمی آلمان، پیشتر اعلام کرده بود که دیگر خواهان رقابت برای این جایگاه نیست و نقش فعالی نیز در کارزار انتخاباتی ایفا نخواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها