رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563925

حزب مرکل از سوسیال دمکرات‌ها عقب افتاد

ساعت 24 -بر اساس نتایج مقدماتی شمارش آرا، سوسیال‌ دمکرات‌ها با کسب حدود ۵/ ۲۵ درصد آرا پیشتاز شدند. اتحادیه احزاب مسیحی نیز حدود ۵ /۲۴ درصد آرا را کسب کرده‌ است. رایزنی برای تشکیل دولت ائتلافی آغاز می‌شود.

html>

طبق نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات سراسری در آلمان، حزب سوسیال دمکرات با کسب حدود ۵/ ۲۵ درصد آرا با تفاوت اندکی به قوی‌ترین حزب در مجلس این کشور تبدیل شده‌ است. این حزب موفق شد به نسبت انتخابات دور قبل ۵ درصد آرای خود را افزایش دهد.اتحادیه احزاب مسیحی (دمکرات‌ مسیحی و سوسیال مسیحی) با کسب حدود ۵/ ۲۴ درصد آرا ضعیف‌ترین نتیجه انتخاباتی در تاریخ خود را کسب کرده است. اتحادیه احزاب مسیحی به نسبت انتخاب سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ درصد از آرای خود را از دست داده است.

از سوی دیگر حزب سبزها با دو برابر کردن آرای خود به نسبت انتخابات دور قبل، یکی از برندگان این انتخابات به حساب می‌آید. سبزها موفق شدند با به‌دست آوردن حدود ۳/ ۱۴ درصد از آرا بهترین نتیجه تاریخ خود را در یک انتخابات فدرال کسب کنند.هم اولاف شولتس، کاندیدای حزب سوسیال دمکرات و هم آرمین لاشت، کاندیدای اتحادیه احزاب مسیحی (دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب سبزها و دمکرات آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند.یکی دیگر از احتمالات در مورد تشکیل دولت، تشکیل ائتلاف بزرگ با شرکت سوسیال دمکرات‌ها و اتحادیه احزاب مسیحی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها