رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 565711

خرید VPS لینوکس یا ویندوز از بلوسرور

رپورتاژتبلیغی/خرید VPS با سیستم عامل مناسب یکی از دغدغه های مدیران سایت ها است، در این مقاله ما سعی کردیم به نکات کلیدی در مورد چگونگی انتخاب و خرید VPS با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز از بلوسرور و عوامل تاثیر گذار برای انتخاب مناسب ترین گزینه های انتخاب سیستم عامل بپردازیم.

image-20211014104202-1.png
dir="RTL" style="text-align:justify">خرید VPS با سیستم عامل مناسب یکی از دغدغه های مدیران سایت ها است، در این مقاله ما سعی کردیم به نکات کلیدی در مورد چگونگی انتخاب و خرید VPS با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز از بلوسرور و عوامل تاثیر گذار برای انتخاب مناسب ترین گزینه های انتخاب سیستم عامل بپردازیم.

سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوزی که در بلوسرور ارایه میشود یک سرویس مشابه با سیستم عامل های کاملا متفاوت و ساختارهای متفاوت هستند. هر VPS دارای سیستم عامل و منابعی مانند RAM , CPU خاص خودش است، بنابراین سیستم عامل هر سرورمجازی کاملا از هم جدا هستند.

روش های مجازی سازی در سیستم های مجازی سازی مختلف متفاوت است. VMware معروف ترین سیستم مجازی سازی برای ایجاد یک VPS لینوکس یا VPS ویندوز است. در VPS ایران از این سیستم مجازی سازی هم برای ارائه خدمات میزبانی VPS استفاده میشود. سرویس دهندگانی مانند dreamhost، Hostwinds، contabo ، هتزنر، بلوسرور، دیجیتال اوشن امکان خرید VPS لینوکس و ویندوز را فراهم میکنند.

چند نکته درباره خرید VPS ویندوز

  • همه نسخه های ویندوز متعلق به مایکروسافت است.
  • برای استفاده از سیستم عامل ویندوز باید لایسنس خریداری کنید.
  • ویندوز سرور سیستم عامل منبع باز نیست.
  • سیستم عامل ویندوز از زبان ASP.net برای میزبانی سایت ها پشتیبانی می کند.
  • وب سروری که در ویندوز استفاده می شود IIS نامیده می شود.
  • ویندوز محبوب ترین سیستم عامل برای استفاده دسکتاپ است.
  • پروتکل Remote Desktop برای اتصال به VPS ویندوز استفاده می شود.
  • ویندوز دارای نسخه های دسکتاپ و سرور است.

چند نکته درباره خرید VPS لینوکس

  • لینوکس منبع باز و رایگان است.
  • هر توزیع لینوکس سازمان مخصوص به خود را دارد.
  • برخی از توزیع های لینوکس مانند Linux CentOS فقط از طریق انجمن ها نگهداری و به روز می شوند.
  • لینوکس پایدارترین سیستم عامل است.
  • لینوکس امن ترین سیستم عامل جهان است.
  • اکثر وب سایت ها در سرورهای لینوکس اجرا می شوند.
  • پروتکل SSH برای اتصال به VPS لینوکس استفاده می شود.
  • اوبونتو معروف ترین توزیع لینوکس است و توسط سازمان Canonical توسعه یافته است.

سرور مجازی ویندوز بهتر است یا سرور مجازی لینوکس ؟

برای پاسخ به این سوال باید برخی معیارها را بررسی کنیم. باید ببینیم چه استفاده ای از سرورمجازی میخواهیم بکنیم؟ امنیت برای ما مهم است یا قیمت؟ گاهی اوقات ما گزینه ای برای انتخاب بین سرور مجازی ویندوز یا لینوکس نداریم و فقط بسته به فعالیتی که میخواهد انجام بشه یا باید از ویندوز یا لینوکس استفاده کنیم.

در زمینه امنیت لینوکس بهترین سیستم عامل است. لینوکس به دلیل ساختار آن امن ترین سیستم عامل است. البته نمی توان گفت لینوکس 100٪ ایمن است ولی بهتر است. هر سیستم عاملی مشکلات خاص خودش را دارد ولی با این حال شما باید بررسی کنید که آیا اقدامات امنیتی برای جلوگیری از حملات به VPS لینوکس را رعایت کرده اید یا نه.

اکثر وب سایت ها به زبان PHP یا ASP.net نوشته شده اند. اگر وب سایتی مبتنی بر زبان PHP دارید، VPS لینوکس بهترین سیستم عاملی است که در سرور مجازی آلمان یا سرور مجازی VPS فنلاند بلوسرور می توانید برای اجرای سایت استفاده کنید، لینوکس از بسیاری از وب سرورها مانند openlitespeed، apache و nginx و litespeed پشتیبانی می کند و سریعترین اینها Lightspeed است.

ویندوز از وب سایت هایی که به زبان ASP.net نوشته شده اند پشتیبانی می کند. وب سروری که در ویندوز نصب میشود IIS نام دارد. چندین کنترل پنل برای مدیریت سایت درLinux استفاده میشود مانند cPanel یا Directadmin که در VPS لینوکس بلوسرور نصب میشوند، همچنین ویندوز سرور از کنترل پنل Plesk برای مدیریت وب سایت ها پشتیبانی می کند.

میزبانی سایت در سرور لینوکس نسبت به ویندوز انعطاف پذیرتر است و CMS های زیادی مثل وردپرس، جوملا، دروپال در این سیستم عامل سازگاری بهتری دارند و تقریبا بیشتر CMS ها در این سیستم عامل نصب میشود و انتخاب های زیادی دارید، ولی در ویندوز محدودیت وجود دارد چون اکثر سایت ها براساس اجرا در لینوکس ساخته میشوند و از همه مهمتر مصرف منابع ram , cpu در لینوکس کمتر است.

در سرور مجازی لینوکس از طریق SSH برای اتصال به VPS لینوکس استفاده می کنیم و از برنامه Putty یا Bitvise SSH برای این کار استفاده می کنیم. مایکروسافت برای اتصال به Windows VPS از پروتکل RDP یا ریموت دسکتاپ برای اتصال استفاده میکند، پس از اتصال به سرور ویندوز، دسترسی به محیط گرافیکی GUI خواهید داشت و صفحه دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد، اما نسخه های لینوکس سروری که ارایه میشود محیط گرافیکی ندارد. البته نصب محیط گرافیکی در لینوکس نیز امکان پذیر است، ولی ثباتی که در اتصال به سرور مجازی ویندوز و کار کردن در محیط گرافیکی ویندوز خواهید داشت در لینوکس نخواهید دید و بسیار ضعیف تر خواهد بود.

آدرس سایت بلوسرور : https://blueserver.ir

سرور مجازی امارات : https://blueserver.ir/vps/uae-vps

بلوسرور در شبکه های اجتماعی :

توییتر : https://twitter.com/blueserver1

آپارات : https://www.aparat.com/blueserver

پینترست : https://www.pinterest.com/blueserver1

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها