رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565798

پوتین پیش‌بینی کرد: رمزارزها جای دلار را میگیرند؟

ساعت24-رییس جمهور روسیه گفت رمزارزها بی ثبات تر از آن هستند که برای تسویه قراردادهای نفت استفاده شوند اما با این حال به عنوان راهی برای پرداخت، درخور جایگاهی هستند.

html>

ولادیمیر پوتین این اظهارات را در مصاحبه با شبکه CNBC مطرح کرد که در وب سایت کرملین منتشر شد. از وی پرسیده شد آیا پیش بینی می کند رمزارزها برای تسویه قراردادهای نفتی در آینده جای دلار را بگیرند.

روسیه سالهاست تلاش می کند وابستگی خود به دلار آمریکا را که به شکل گسترده برای تسویه قراردادهای نفتی استفاده می شود، کمتر کند اما با وجود این که بعضی از شرکتها به تجارت کالاها به یورو روی آورده اند، موفق نشده است در سطح گسترده به این امر نائل شود.

پوتین گفت: هنوز زود است در این باره صحبت کنیم زیرا البته رمزارز می تواند یک واحد پرداخت باشد اما خیلی بی ثبات است. برای انتقال وجه مالی از مکانی به مکان دیگر بله اما تصور می کنم هنوز زود است برای تجارت به خصوص تجارت منابع انرژی استفاده شود.

روسیه امسال مقررات رمزارز را معرفی و پرداخت کالاها و خدمات با استفاده از رمزارز در این کشور را ممنوع کرد با این حال سرمایه گذاری در رمزارزها قانونی است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است شهروندان روسی که در رمزارزها سرمایه گذاری می کنند، احتمال این را دارند که به مشکل قابل توجهی تبدیل شوند. این بانک به عدم شفافیت در بازارهای رمزارز و ریسکهای عظیم مربوط به نوسان آنها اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که اگرچه روسیه می تواند خرید رمزارز را ممنوع کند اما شهروندان این کشور همچنان قادر خواهند بود این ارزها را از طریق واسطه های خارجی خریداری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها