رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565805

«باران» در شمال و «گردوخاک» در شرق کشور/ اهواز و اردبیل؛ گرمترین و سردترین استان‌ها

ساعت24-رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده باران در برخی استان‌های شمالی، از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

html>

صادق ضیاییان ، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش ‌پراکنده و گاهی همراه با وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (۲۴ مهر) در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) در غالب مناطق کشور ، آسمان صاف و جو ‌پایدار است. با این حال از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ مهر) رشد ابر، بارش ‌پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق شمالی و شمال غرب کشور و غرب گیلان مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان، طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) برای نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و روز دوشنبه (۲۶ مهر) برای نوار غربی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همرا با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۲۵ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۱ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای ‌پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها