رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565810

به انگیزه معرفی ۲ معاون پیمان جبلی

پازل معاونان صداوسیما همچنان با جوان ها تکمیل می شود؟

ساعت24-با انتخاب دومین معاون رییس صداوسیما، پازل مدیران ارشد این رسانه همچنان در حال تکمیل شدن است؛ پازلی که به نظر می رسد چیدمان آن در دوره جدید، با نیروهای جوان تری شکل بگیرد.

ئن
html>

پیمان جبلی شامگاه پنجشنبه ـ ۲۲ مهرماه ـ دومین معاونش را هم معرفی کرد؛ علیرضا خدابخشی ـ ۴۵ ساله ـ معاون جدید و نسبتا جوان جبلی در معاونت سیاسی است. معاونتی که البته در این سال ها مدیران چندان متنوعی را هم به خود ندیده است. مجید آخوندی، چهره ای که جای خود را به خدابخشی داده، از بازنشسته های صداوسیماست که در دوره سیدعزت الله ضرغامی حدود ۱۰ سال در این معاونت بر سر کار بود، در دوره دوساله ریاست محمد سرافراز برکنار شد و خود پیمان جبلی جای او آمد و در دوره پنج ساله عبدالعلی علی عسکری بار دیگر به معاونت سیاسی بازگشت.

حالا پیمان جبلی ترجیح داده است، چهره ای جوان تر را بر این مسند بنشاند؛ رویه ای که البته چند روز قبل در معاونت برون مرزی هم اتفاق افتاد و رییس صداوسیما احمد نوروزیِ ۳۴ ساله را بر جای خود نشاند.

اما علیرضا خدابخشی که از این پس به عنوان معاون سیاسی صداوسیما از او یاد می شود، علاوه بر کار در این سازمان، در رسانه های مکتوب هم فعالیت داشته است. عمده فعالیت های او در حوزه های سیاسی و اقتصادی بوده، چنانچه سردبیری برنامه ای مانند «پایش» را در شبکه اول برعهده داشته است. او سال ۷۸ کارش را از گروه سیاسی شبکه دو آغاز کرد و در ادامه کارشناسی، نویسندگی، پژوهشگری و تهیه کنندگی برنامه های سیاسی را بر عهده گرفت. دبیری خبر سراسری و جوان، مدیر گروه اجتماعی و مدیر گروه سیاسی و تاسیس پیک بامدادی در اخبار صدا از جمله سوابق خبری او در صداوسیماست.

خدابخشی زمانی به عنوان خبرنگار مجلس در روزنامه ابرار فعالیت می کرده است و در ادامه معاونت سردبیر روزنامه همشهری و مدیریت نشریات سروش از جمله سوابق او در رسانه های مکتوب محسوب می شود.

در حکم پیمان جبلی خطاب به معاون سیاسی جدید، سرفصل های متعددی به عنوان الزامات کار در این حوزه برشمرده شده است که در این میان، «افزایش سرعت در تأمین نیازهای خبری مخاطبان»، «هم‌افزایی با ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی در راستای توسعه کیفی و کمی آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی»، «توجه ویژه به حوزه فرهنگی ـ هنری و اجتماعی» و «هم‌افزایی با دیگر بخش‌های رسانه ملی و نیز فضای رسانه‌ای کشور» از جمله بندهای قابل تامل در این حکم است که پیشتر عملکرد رسانه ملی در این بخش ها از سوی برخی مخاطبان، کارشناسان و اهالی رسانه با انتقادهایی همراه بوده است.

به هر طریق با انتخاب دو معاون رییس ۵۵ ساله صداوسیما، گمانه زنی ها برای معاونت مهم سیما، معاونت صدا، معاونت امور استان ها، قائم مقام رییس صداوسیما و ... ادامه دارد و باید دید آیا پیمان جبلی همانند دو معاونت «برون مرزی» و «سیاسی»، همچنان ترجیحش بر انتخاب جوان ترهاست یا اینطور صلاح می داند که هدایت سکان رسانه ملی را با ترکیبی از مدیران جوان و باتجربه ها پیش ببرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها