رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565846

گرایی: از بچگی سعی کردم متکی به زور نباشم/ فعلا تصمیمی برای تغییر وزن ندارم

ساعت24-دارنده مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نروژ تاکید کرد فعلا برنامه‌ای برای تغییر وزن ندارد.

html>

محمدرضا گرایی درباره کسب مدال طلای طلای جهان، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم توانستم در مسابقات جهانی مدال طلا بگیرم. من سعی می‌کنم خودم را کنترل کنم و در مسابقات خیلی به خودم استرس ندهم. ما 3 برادر هستیم و من و محمدعلی توانستیم نماینده کشورمان در المپیک و مسابقات جهانی باشیم. پدر و مادرم عامل اصلی موفقیت ما در کشتی بودند. زمانی که دلسرد می‌شدیم همیشه به ما انگیزه می‌دادند.

ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان درباره فن‌هایی که برادرش و خودش می‌زند، ادامه داد: محمدعلی هم فن‌هایی می‌زند که باعث جذابیت کشتی فرنگی شده که همین باعث شده نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک فعلا به فکر حذف کشتی از المپیک نباشند. امیدوارم در المپیک بعدی هم بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. ما از بچگی سعی کردیم متکی به زور نباشیم و کشتی‌گیری فنی باشیم. شرایطی هم مهیا شد تا این فنون را در مسابقات مختلف نشان دهیم.

گرایی همچنین درباره تغییر وزن خود، یادآور شد: من قبلا در وزن 72 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم اما از سال 2019 به بعد تصمیم گرفتم در وزنی کمتر برای گزینشی المپیک رقابت کنم. بسیار سخت بود چون در آسیا کسی سهمیه نگرفته بود و من توانستم در 67 کیلوگرم سهمیه بگیرم. بعد راهی المپیک شدم که طلا گرفتم و یک ماه و نیم بعد هم این طلا را در جهانی کسب کردم.

وی درباره اینکه شیراز شهر کشتی‌خیزی شده است، تصریح کرد: یکی از قطب‌های کشتی شیراز است. ما می‌توانستیم نماینده‌های بیشتری داشته باشیم، ده‌بزرگی انتخابی را واگذار کرد در غیر اینصورت نصف نماینده‌ها شیرازی بودند. امیدوارم حمایت‌ها از استان فارس بیشتر شود.

کشتی‌گیر طلایی کشورمان در المپیک توکیو درباره تغییر وزن و اینکه چه شد محمدعلی در المپیک به مدال نرسید، یادآور شد: فعلا در وزن 67 کیلوگرم می‌مانم و تغییری برای تغییر وزن ندارم. محمدعلی قبل از فینال با کسی که قهرمان جهان بود کشتی داشت. کشتی 5-5 بود، نماینده اتحادیه جهانی بالاسر هیات ژوری نشست و رای را بعد از اعتراض ما برگرداند. ناداوری‌هایی هست که متاسفانه چون ما کرسی نداریم این اتفاقات رخ می‌دهد.

گرایی در پاسخ به این سوال که چگونه با محمدعلی تمرین می‌کنی و در قدیم تو او را بردی یا او تو را برده، خاطرنشان کرد: با هم تمرینات را انجام می‌دادیم. در یکی از مسابقات قهرمانی کشور در فینال بهم رسیدیم. تا آمدم کشتی بگیرم، کول‌انداز زد و مرا ضربه فنی کرد.

ملی‌پوش وزن 67 کیلوگرم کشورمان، یادآور شد: در مسابقات جهانی نروژ همه آمده بودند با تمام توان قهرمان المپیک را ببرند. من حریف گرجی را قبلا با اختلاف زیاد برده بودم اما او آمده بود این مبارزه را پیروز شود که توانستم او را شکست دهم. کشتی‌گیر ژاپنی را برایش یک فن کمر کنار گذاشته بودم، بعد از اینکه اعتراضات وارد نشد توانستم با همان فن او را ببرم.

گرایی درباره حضور در لیگ، خاطرنشان کرد: من هنوز درباره حضور در لیگ تصمیمی نگرفته‌ام و باید با کادر صحبت کنم چون تازه برگشته‌ایم و استراحت می‌کنم. کشتی‌گیران از اقشار ضعیف هستند اما دبیر زحمت زیادی کشیده و باعث رونق لیگ شده‌اند تا منبع درآمدی داشته باشیم.

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد درباره بنا و فنی که او به کشتی‌گیران زده، گفت: یکی دو سالی که کرونا آمده قرنطینه هستیم اما بعد از 3 طلای المپیک لندن به 4 طلای جهان رسیدیم و هیمن اتفاق این خوشحالی‌ها را هم دارد. خوشحالم در زمانی کشتی می‌گیرم که او مربی است. بنا مدیریت بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها