رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565854

قیمت نفت برنت ۸۴ دلار و ۵۱ سنت شد

ساعت24-قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد رشد به ۸۴ دلار و ۵۱ سنت رسید.

html>

به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش های بیشتر در مورد عرضه محدود انرژی در ی چند ماه آینده و در حالی که بالا رفتن قیمت گاز و زغال سنگ سبب افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های نفتی شده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر افزایش هفتگی بیش از ۲ درصدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد رشد به ۸۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. روز پنشجنبه هم قیمت نفت برنت ۸۲ سنت افزایش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه نوامبر با ۴۷ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه ۸۷ سنت افزایش یافته بود.

تحلیلگران با اشاره به کاهش شدید ذخایر نفتی سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه به پایین ترین رقم ها از سال ۲۰۱۵ نگران کمبود عرضه انرژی هستند. این در حالی است که همزمان با ترمیم اقتصاد جهانی از تبعات کرونا و در حالی که بسیاری از صنایع به دلیل افزایش قیمت گاز و زغال سنگ به سمت مصرف نفت کوره و گازوئیل روی آورده اند، تقاضا برای نفت در حال افزایش است.

ویوک دار تحلیلگر بانگ کامنولث در این باره گفت: «بحران انرژی به ویژه در بازار زغال سنگ و گاز موجب شده تا قیمت ها در بازار انرژی بالا برود و این موجب تقویت قیمت نفت شده است.»

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد انتظار می رود تقاضا برای انرژی نیم میلیون بشکه در روز بالا برود. بدین ترتیب تا زمانی که گروه اوپک پلاس نفت بیشتری به بازار تزریق نکند، شکاف حدودا ۷۰۰ هزار بشکه ای بین عرضه و تقاضای روزانه نفت در اواخر امسال به وجود خواهد آمد.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها