رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565870

ادعای عدم اعلام اطلاعات شفاف کرونا از سوی وزارت بهداشت کذب محض است

ساعت24- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینکه از قول من گفته اند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاعات شفاف کرونا را اعلام نمی کند، کذب محض است.

html>

به گزارش از وبدا، دکتر مسعود یونسیان در پاسخ به برخی شبهات پیش آمده درخصوص مصاحبه ای که از وی با عنوان «وزارت بهداشت اطلاعات شفاف کرونا را در اختیار کارشناسان قرار نمی دهد» منتشر شده، ضمن تشکر از خبرنگاران در انعکاس اخبار صحیح و درست تصریح کرد: بنده قبل از انجام هر مصاحبه ای از خبرنگار می خواهم که به منظور رفع هرگونه شبهه قبل از انتشار خبر متن مصاحبه را رویت کنم که معمولا قبل از زمان کوتاهی خبر را ویرایش و برمی گردانم و درخواستم هم این است که خبر تایید شده را منتشر کنند.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در خبرگزاری ها با من کار کرده اند این روال را می دانند، افزود: اگر عزیزی این تعهد را ندهد من با او کار نمی کنم زیرا شرط بنده این است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد: با خبرنگار هم همین قرار را گذاشته بودم که قبل از انتشار خبر حتما متن مصاحبه را مشاهده کنم و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه شبهه بعد از تایید من، خبر منتشر شود که این خبرنگار نیز این قول را دادند ولی متاسفانه به هر دلیلی خبری که خودشان استنباط کرده بودند و مصاحبه را برخلاف قولی که به من داده بودند، چاپ کردند.

وی گفت: حالا نکته این است که ما در رشته اپیدمیولوژی فرقی بین داده و اطلاعات قائل هستیم. نقل شده که وزارت بهداشت هیچ وقت اطلاعاتی را در اختیار ما قرار نمی دهد. گلایه من این بود که ما در وزارت بهداشت تاکنون به داده های خام دسترسی نداشته ایم. داده آن چیزی است که در سطح فردی بدست می آید و اطلاعات آن چیزی است که بر روی آن پردازش صورت می گیرد و بعد از پردازش تبدیل به شاخص شده و اعلام می شود.

یونسیان افزود: اطلاعات اعلام می شود و وزارت بهداشت معمولا این اطلاعات را درخصوص درصد واکسیناسیون، تعداد بیماران، بستری و بهبود یافتگان اعلام کرده و منتشر می کند بنابر این اگر سوء تعبیری صورت گرفته است که اطلاعاتی منتشر نمی شود یا اطلاعات درستی اعلام نمی شود، کذب محض است.

وی همچنین گفت: همیشه در مصاحبه هایم از زحمات همکاران وزارت بهداشت تشکر کرده ام؛ ضمن تشکر از این عزیزان هرجایی هم که توقعی داشته باشم را بیان می کنم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به عنوان متخصص رشته اپیدمیولوژی، من و همکارانم این توقع را داریم که به داده های خام دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم بر روی آنها پردازش انجام بدهیم زیرا این داده ها به مثابه مصالح کار ما است زیرا از ما می خواهند که در کمیته های مختلف نظر بدهیم و تفسیر کنیم؛ به عنوان مثال موج ششم چگونه است و درحال آمدن است یا نه؟ و اینکه شیوع آن از کدام منطقه کشور خواهد بود؟، از این رو اگر داده های خام را نداشته باشیم نمی توانیم تحلیل ها و تفسیر ها را انجام دهیم.

یونسیان عنوان کرد: جان کلام این بخش از مصاحبه من که متاسفانه بولد شده این بود که ما متخصصین اپیدمیولوژی نیاز به داده های خام داریم تا بتوانیم تحلیل ها را صحیح ارائه دهیم.

وی همچنین گفت: البته متن خبر بخش های دیگری هم داشت با این مضمون که باید برای موج ششم تدابیری انجام دهیم، آیا موج ششم در راه است و چه زمانی ممکن است رخ دهد؟، پاسخ من این بود که چون داده ای ندارم پس اطلاعی هم ندارم و بهتر است با همکاران وزارت بهداشت که دسترسی به این داده ها دارند مصاحبه کنید تا اطلاعات در اختیار شما قرار بدهند.

یونسیان تاکید کرد: برداشت دیگری از صحبت های من شده زیرا صحبت من این نبوده و من فقط بر روی داده های خام صحبت کرده ام که تاکنون دسترسی نداشته ام.

وی افزود: البته هماهنگی هایی صورت گرفته که امیدوارم هرچه سریعتر به نتیجه برسد و همگی بتوانیم دست در دست هم این اپیدمی را با سلامت پشت سر بگذاریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها