رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565878

مدیرکل اتباع وزارت کشور:

کمک‌های جوامع بین‌المللی برای پناهندگان محدود است/ ایران امکان پذیرش اتباع جدید را نخواهد داشت

ساعت24-مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد:‌ کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.

html>

مهدی محمودی در دیدار با هانس اودو موتسل سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران که با هدف افزایش حمایت ها و مساعدت ها درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان افغانستانی صورت گرفت، با بیان شرحی از اقدامات و خدمات ارائه شده به پناهندگان، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال در حوزه های بهداشت و سلامت، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال و حوداث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و... پناهندگان را حمایت کرده است و همچنین علی‌رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و تحریم‌های ناعادلانه، تمام تلاش خود را جهت تامین واکسن کووید ۱۹ به کار گرفته است و از جوامع و سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود حمایت های مالی خود را درجهت تامین واکسن به کار گیرند.

وی در ادامه اشاره کرد: کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.

وی همچنین افزود: حمایت از پناهندگان اقدامی بشردوستانه و مسئولیتی بین المللی است، که تحقق آن به نحو مطلوب نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان ها و جوامع بین المللی است.

مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورتاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و احتمال ورود موج جدید آوارگان، دولت جمهوری اسلامی ایران به علت محدویت‌های موجود و نداشتن امکانات لازم امکان پذیرش اتباع جدیدالورود را نخواهد داشت.

محمودی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره تمام تلاش خود را در جهت آموزش و حرفه آموزی به پناهندگان به منظور بازگشت داوطلبانه به کشور خود به کار خواهد گرفت و همچنین در این زمینه انتظار می رود جوامع و سازمان های بین المللی حمایت‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران که همیشه حامی مظلومین و پناهجویان بوده را بیشتر کرده تا امکانات و خدمات مطلوب‌تری به پناهندگان و مهاجرین خارجی در کشور ایران کند.

در ادامه نشست هانس اودو موتسل- سفیر کشورآلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر و قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت خدمات ارائه شده به پناهندگان و آوارگان جدیدالورود با توجه به تحولات اخیر، افزود که با گسترش همکاری‌ها با سازمان های بین المللی سعی در حل و فصل مشکلات پناهندگان را خواهیم داشت.

هانس اودو موتسل شرحی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آلمان به پناهندگان را ارائه و اعلام نمود تمام تلاش خود را جهت رفع موانع و چالش ها در خصوص پناهندگان به کار خواهند گرفت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین درخصوص تامین واکسن کوید۱۹ گفت: کشورآلمان، نیز بودجه ای را جهت تامین واکسن پناهندگان تخصیص داده است و امیدواریم با تمهیدات لازم مشکل تامین واکسن نیز مرتفع شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها