رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565886

سکه و طلا ارزان و حباب سکه کوچکتر شد

ساعت24-هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۳۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسیده و همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسیده است

html>

طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، علیرغم افزایش ۴۱ دلاری هر اونس جهانی طلا که آن را به بالاترین قیمت خود طی یکماه گذشته رساند، قیمت‌ها (سکه و طلا) در بازار داخلی به سبب سیر نزولی نرخ ارز در داخل، روند کاهشی داشت؛ بگونه‌ای که هر قطعه سکه تمام ۳۲۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ریزش قیمت داشته است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به اینکه در این هفته قیمت اونس جهانی در طول هفته و به‌ویژه در روز چهارشنبه، سیر صعودی داشت و منجر به افزایش چشمگیر قیمت طلای جهانی و نقره در دو روز اخیر (چهارشنبه و پنجشنبه) شد؛ اظهار کرد: این افزایش بطوری بود که قیمت هر اونس طلا به ۱۸۰۰ دلار رسید که بالاترین نرخ طی یک ماه گذشته است و بطور متوسط افزایش ۴۱ دلاری قیمت اونس جهانی را در این هفته رقم زد. اما از سوی دیگر نرخ ارز در طول هفته با روند نزولی پیش رفت که تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هم ادامه داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما روز گذشته (پنجشنبه) مجدداد نرخ ارز با کمی افزایش همراه شد که ناشی از افزایش تقاضا در بازار برای خرید ارز بود. در مجموع در هفته‌ای که گذشت، بازار علاوه بر رکود با کاهش سطح دادوستدها همراه بود؛ این درحالی بود که قیمت اونس جهانی افزایش و نرخ ارز کاهش داشت اما بطور کلی قیمت سکه و طلا کاهش یافت.

کاهش ۳۲۰ هزار تومانی ارزش هر قطعه سکه در طول یک هفته

وی در رابطه با آخرین قیمت‌ سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن نسبت به روزهای ابتدایی هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۳۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسیده و همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسیده است. در پایان هفته هر قطعه نیم سکه و ربع سکه هر یک با ریزش ۹۰ هزار تومانی به ترتیب نیم سکه شش میلیون تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز در این هفته ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و در پایان هفته دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: البته قیمت انواع سکه در آخرین معاملات به نسبت روز چهارشنبه، با افزایش همراه بوده اما به نسبت روز شنبه همانطور که اشاره شد تمام قطعات سکه با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

کشتی‌آرای افزود: همنین هر مثقال طلا ۱۷ عیار با کاهش بطور متوسط ۴۵ هزار تومانی‌ در این هفته به چهار میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۹۰۰۰ تومانی نسبت به آغاز هفته، به یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و هر طلای ۲۴ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ازای هر گرم در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان دادوستد شده‌اند. همانطور که ذکر شد در حال حاضر هر اونس جهانی طلا نیز ۱۸۰۰ دلار ثبت شده است که افزایش ۴۱ دلاری را نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح دادوستدها و همچنین ادامه رکود در بازار به سبب کاهش قیمت‌ها، انگیزه و جاذبه خرید و سرمایه‌گذاری بر روی طلا، به شدت کاهش یافته است. بنابراین حباب سکه نیز در این هفته با کاهش مواجه شد. براین اساس حباب سکه با ۸۰ هزار تومان کاهش طی این هفته در آخرین معاملات به ۳۴۰ هزار تومان رسید. به‌نوعی هر زمان که قیمت‌ها رو به کاهش هستند، رکود در بازار سکه و طلا ایجاد می‌شود و هر زمان که قیمت‌ها سیر صعودی دارند، نوعی هیجان کاذب و انگیزه سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد که حباب را بزرگتر می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها