رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565891

انتقاد تند علم‌الهدی از انفعال دولت افغانستان/ هدف آمریکا، ایجاد ناامنی و جنگ داخلی در افغانستان است

ساعت24-امام‌ جمعه مشهد گفت: هدف آمریکا این است که افغانستان درگیر ناامنی و جنگ‌های داخلی و مذهبی باشد و از یکسو هزاره و پشتو و از سوی دیگر شیعه و سنی، جنگ‌های قومی مذهبی را آغاز کنند.

دی
html>

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با تسلیت حادثه تروریستی قندوز افغانستان و شهادت نمازگزاران مسجد خان‌آباد اظهار کرد: عامل انتحاری این جنایت بزرگ، یک تروریست چینی بود که به داعش پیوسته بود و این امر نشان می‌دهد که داعش در پیشبرد جنگ نیابتی در منطقه به نفع آمریکا، از هیچ ظرفیتی چشم‌پوشی ندارد و حتی از مزدوران خارجی برای به خاک و خون کشیدن ملت‌های مظلوم منطقه استفاده می‌کند.

امام‌جمعه مشهد افزود: هدف آمریکا این است که افغانستان درگیر ناامنی و جنگ‌های داخلی و مذهبی باشد و از یکسو هزاره و پشتو و از سوی دیگر شیعه و سنی، جنگ‌های قومی مذهبی را آغاز کنند اما در حقیقت امر، شیعیان قربانی اصلی جنایات آمریکای ملعون هستند زیرا جریان تشیع، زیربنای راه‌اندازی انقلاب اسلامی و نهضت‌های آزادی‌خواهانه در کشورهای اسلامی بوده کمااینکه امروزه نیز جمهوری اسلامی نماینده شیعیان اهل‌بیت(ع) و وارث همان مظلومیت است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تفکیک میان داعش و اهل سنت خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که داعش مترادف با اهل سنت نیست زیرا در وقایع سوریه شاهد بودیم که این تکفیری‌ها در مقاطع مختلف، برادران اهل سنت ما را هم به شهادت می‌رساندند و آمریکایی‌ها درحالی این توطئه‌ها را طراحی می‌کنند که از حقایق منطقه بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که شیعه و سنی دو برادر هستند که با هم ریشه استکبار را خشک خواهند کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: ملت‌های منطقه درحال آزمایش توان کشورداری و مدیریت دولت طالبان هستند و حفاظت از امنیت، مهم‌ترین رکن کشورداری است. دولت افغانستان باید موضع خود را در قبال عناصری که فجایع تروریستی قندوز و امثال آن را ایجاد می‌کنند، به طور دقیق مشخص کند؛ رئیس‌جمهور انقلابی ما به صراحت اعلام کرد که ما آماده هستیم به دولت افغانستان کمک کنیم تا از تروریست‌های بانی حادثه قندوز انتقام سخت و درهم کوبنده گرفته شود زیرا برخلاف انفعال دولت افغانستان که از نظر ما محکوم و مردود است، اساساً ما نمی‌توانیم در این منطقه زندگی کنیم اما در قبال شیعه‌کشی و شهادت مظلومانه زنان و کودکان مسلمان بی‌تفاوت باشیم.

امام‌جمعه مشهد با تمجید از مجاهدت مدافعان امنیت در ایران اسلامی تصریح کرد: امنیت، دستاورد مستمر انقلاب اسلامی در طول عمر بابرکت نظام بوده است و حتی در شرایط جنگی و فتنه‌های سیاسی، بازهم مدافعان امنیت وطن اجازه نداده‌اند که امنیت مردم دچار خدشه شود که این امر به برکت جان‌فشانی نهادهای انتظامی و جهادگران گمنام دستگاه‌های امنیت‌ساز در این کشور است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در استمرار راه پرنور این شهدا و حفظ دستاوردهای آنان یاری نماید.

امام عسکری، رهبر تشکیلاتی جریان تشیع بود

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه مشهد به تشریح سیره و زندگینامه امام عسکری(ع) پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که وجود ائمه معصومین بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به‌هم‌پیوسته است و در حکم یک سیره مستمر از یک انسان ۲۵۰ ساله است بنابراین همان‌طور که هر انسان در برهه‌های خاص از زندگی خود، با شرایط متفاوت و فراز و نشیب‌های متفاوتی روبرو می‌شود، ائمه اطهار(ع) هم در دوره‌های مختلف به گونه‌ای عمل کرده‌اند که مکمل و امتداددهنده سیره امام معصوم پیش از خود بوده است.

امام جمعه مشهد افزود: زندگی انسان ۲۵۰ ساله به چهار دوره تقسیم می‌شود؛ نخستین برهه از این دوران، به‌نام دوره «سکوت» مربوط به حیات ۲۵ ساله امیرالمؤمنین در برهه حاکمیت خلفای سه‌گانه بود، دوره امامت امیرالمؤمنین و اوایل ولایت امام مجتبی(ع) به‌نام «اقتدار همراه با مظلومیت» و دوران مظلومیت امام حسن(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) به‌نام «تلاش سازنده در کوتاه‌مدت» نامگذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: «تلاش سازنده بلندمدت» برحسب آنچه در انقلاب کربلا صورت گرفت، ائمه ما از وجود مبارک امام سجاد(ع) تا امام عسکری(ع) در دوره تلاشی بودند که به صورت بلندمدت، درک و بصیرت جامعه اسلامی را ارتقا دهند و مسلمانان در برابر فتن و نفاق مصون شود.

علم‌الهدی ادامه داد: دشمن اهل‌بیت(ع) هم در قالب یک انسان به‌هم‌پیوسته در برابر جریان حق ایستادگی کرده است و خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس تا منصور دوانیقی ملعون با سرکوب، مأمون عباسی با فتنه و خلفای پس از امام رضا(ع) با ابزار خفقان و اختناق در تلاش مشترک و مستمر برای محدود کردن اهل‌بیت(ع) و قطع ارتباط امت با ولایت بودند و در این ایام پر اختناق، امام هادی و امام عسکری(ع) با تشکیلات‌سازی، سازمان جریان تشیع را به گونه‌ای سازماندهی کردند که آماده پذیرش دوران غیبت صغری و کبری امام زمان (عج) باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علی بن نارمش یک ناصبی تمام عیار و دشمن ریشه‌دار اهل‌بیت(ع) بود که در دوران خلافت مستعین، خلیفه بنی عباس به او دستور داده شد که با نیروهایش به خانه امام عسکری(ع) بریزند، ایشان را هتک حرمت کنند و اموالشان را غارت کنند. وقتی علی بن نارمش ناصبی و دشمن ریشه‌دار اهل‌بیت(ع) در اولین نگاه با امام عسکری(ع) روبرو شد، ناخودآگاه اشک از دیدگانش جاری گشت، صورت خود را زیر پای حضرت قرار داد و طوری شیفته ذات نورانی امام شد که هیچ شیعه‌ای آن طور نبود.

وی تأکید کرد: خلیفه پس از اینکه از تغییر موضع علی بن نارمش اطلاع پیدا کرد، به سعید حاجب که امانت‌دار او بود، مأموریت داد که امام عسکری(ع) را از شهر خارج کند و در راه ایشان را با سم به شهادت برساند. آگاهی از صدور این امر توسط علی بن نارمش با نگرانی او از جان امام همراه شد و این مرد ناصبی که تا پیش از این دشمن شیعه بود، با نگرانی نزد امام آمد و به ایشان اطلاع داد که خلیفه قصد جان شما را دارد.

علم‌الهدی ابراز کرد: یکی از معجزات آشکار امام عسکری(ع) در همین دوران بروز می‌کند که در آن، حضرت به علی بن نارمش اطلاع می‌دهند که خلیفه خودش سه روز دیگر به قتل می‌رسد و تاریخ هم گواهی می‌دهد که دقیقا سه روز بعد و مصادف با وعده صادق امام معصوم، مستعین در نبرد قدرت با برادرش معتمد شکست می‌خورد و همان سعید حاجب که مامور به شهادت رساندن امام شده بود، گردن مستعین را می‌زند و او را به هلاکت می‌رساند.

امام جمعه مشهد گفت: با این حال، معتمد در ادامه خلافت خود به این نتیجه رسید که دیگر هیچ راهی جز به شهادت رساندن آشکار امام عسکری(ع) ندارد و بنابراین مأموران خود را برای مسموم کردن حضرت با شربت مستکی نزد ایشان فرستاد اما این شربت مسموم، تأثیر لحظه‌ای نداشت و امام را در سن ۲۸ سالگی به بستر شهادت انداخت.

وی متذکر شد: توطئه معتمد این بود که فرزند امام عسکری(ع) را که طبق وعده پیامبر اسلام(ص)، منجی عالم بشریت بود در همین حین دستگیر کند اما امام عسکری(ع) به نرجس خاتون، مادر امام زمان(ع) پیش از این سفارش کرده بود که وجود منور مهدی موعود را دور از چشم‌ها نگه دارد تا از گزند خلفا و مأموران حکومتی مصون بماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها