رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565901

درخواست امام جمعه گیلان برای افزایش مبلغ وام مسکن/انتقاد تند امام جمعه اصفهان از اروپا و آمریکا:دولت رئیسی زیر بار مذاکره تحمیلی نمیرود

ساعت24-سفر ابراهیم رئیسی به استان فارس، مذاکره با غرب و اشاره به وعده ساخت یک میلیون در سال از سوی ابراهیم رئیسی از مهمترین مسائلی بود که از تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد.

html>

ائمه سراسر کشور در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتقاد از رفتار دولت لهستان، توصیه ها به مسئولان و وعده رئیس جمهور در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در سال ، کشتار نمازگزاران افغانستان، سفر ابراهیم رئیسی به استان فارس، مذاکره با غرب و ... پرداختند.

توطئه‌ها را در نطفه خفه می‌کنیم

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاویز دشمن برای مقابله با وحدت جهان اسلام اختلاف بین اقوام است، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین ابزارهای دشمنان اختلاف میان طوایف گوناگون مسلمانان است.

بنا بر گزارش فارس، وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم رویکردی در راستای عزت ملت ایران است، گفت: جمهوری اسلامی برنامه‌های خود را به روابط کشورهای قلدرمآب گره نمی‌زند اگرچه در این دهکده جهانی هیچ جامعه‌ای خود را مستثنا از ارتباطات با کشورهای دنیا نمی‌داند اما این ارتباط تنها به این شرطی رقم خواهد خورد که عزت ملت‌ها به ویژه مسلمانان حفظ شود.

امام جمعه رشت با انتقاد از رفتار دولت لهستان گفت: مردم لهستان رفتار جهادی مردم ایران در جنگ جهانی دوم را فراموش نکرده‌اند و ما رفتار دولت را پای ملت لهستان نمی‌زنیم.

فلاحتی با اشاره به تهدیدات رسانه‌های بیگانه با حمایت اربابان زورگویی خود در خصوص برگشت ایران به برجام افزود: گفتگوهای برجامی اولویت دولت ایران نیست، در گذشته اولویت بود اما این اولویت به کشور ضربات و آسیب‌های زیادی زد و خیری به ملت ایران نرساند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برجام برای مردم چیزی جز نفرت از قدرت‌های شاخ‌دار و قلدر جهانی ایجاد نکرده است، تصریح کرد: اخیرا با طراحی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها امپراتوری رسانه‌ای دنیا، دولت و ملت ایران را تهدید کردند که اگر به برجام برنمی‌گردید و طرح جایگزین رقم می‌خورد و این طرح جایگزین یعنی حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران!

فلاحتی خطاب به رسانه‌های بیگانه گفت: مگر شما قیم ملت ایران هستید که برای ملت ایران خط و نشان می‌کشید، دنیا بداند دیگر دنیای بزن در رو تمام شده و استکبار جهانی در هیچ کجای جهان در امان نبوده و در صورت حرکات موزیانه، توطئه‌های آنان را در نطفه خفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ملت و دولت ایران گوش شنوایی برای این حرف‌های پوشالی ندارند، افزود: وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز تأکید داشته که ایران طرفدار گفت‌وگو است اما نه در کاغذ بلکه در عمل، لذا بدانند که ملت ایران زیر بار زور نمی‌روند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وعده رئیس جمهور در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در سال تصریح کرد: نیازمندان فراوانند لذا با این وضعیت باید انبوه‌سازی و کوچک‌سازی، نظارت بر عملکرد سازندگان، نظارت در استحکام سازی، بالا بردن وام، بلند مدت اقساط وام در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از خرابکاری گذشته عدم نظارت بوده که در گذشته باعث ویرانی شده است، افزود: شهادت نمازگزاران افغانستان را تسلیت می‌گوییم که صد نفر به خاطر یک ایغوری مسلک چینی که با القای اربابانشان منجر به شهادت شیعیان نمازگزار افغانستان شده است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه اسلام در متن خود متضمن عالی‌ترین قوانین برای ساختار شخصی و اجتماعی انسان‌هاست که حکم فرما بودن آن تحولی عظیم در جهان ایجاد می‌کند، افزود: اسلام آیین نابی است که انسان را در مسیر رستگاری قرار می‌دهد و دشمنان از اسلام ناب هراس دارند و به مقابله با آن می‌پردازند.

وی با تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان علیه السلام گفت: هیچ بلا و گرفتاری از جانب خدا نمی‌آید مگر در آن بلا، نعمت باشد یعنی همیشه بلا برای تنبیه نیست و گاهی اوقات برخی بلاها برای نازل شدن نعمت است لذا باید صبور بود.

بودجه اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور به استان فارس باید با دقت و مراقبت ویژه هزینه شود

آیت الله دژکام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شیراز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: شهادت امام یازدهم(ع) روز عزا و مصیبت برای شیعیان و منتظران مهدی موعود (عج) است.

بنا بر گزارش فارس، آیت الله دژکام در خطبه اول نمازجمعه این هفته شهر شیراز، در ادامه بحث معنویت و سیر و سلوک معنوی گفت: گام اولی که لازم است همه ما برداریم این است که همه باید از خواب غفلت بیدار شویم چرا که این خواب غفلت است که برای دنیا گریبان می‌دریم اما برای آخرت، شرمنده اعمال و رفتارمان در پیشگاه خدا نیستیم.

وی با انتقاد از وضع موجود بیان داشت: چرا در جامعه ما مواردی چون شرابخواری و ربا و سگ گردانی و بی حجابی اتفاق می افتد؟ دلیل این اتفاقات غفلت است؛ بنابراین، قدم اول در معنویت این است که از خواب غفلت بیدار شویم و

قدم دوم برای کسب معنویت این است که تفکر کنیم و اهل فکر باشیم.

او با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) افزود: فکر کردن در کار خدا باید دل ما را روشن کند، کار خدا در عرصه آفرینش در علوم طبیعی و فیزیک و زیست شناسی بحث می‌شود پس چرا ما با خواندن این کتاب ها یاد خدا نمی افتیم؟ حال آنکه همه اینها نشانه ای از خداست پس بنا بر فرموده امام(ع)، در کار خدا زیاد فکر کنید.

آیت الله دژکام در ابتدای خطبه دوم از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امنیت و آرامشمان را مدیون همت این عزیزان هستیم و مواجهه با نا امنی ما را متوجه قدر و اهمیت امنییت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرور انفجار اخیر مسجد شیعیان افغانستان که جمعی از نمازگزاران مظلوم این کشور نیز به شهادت رسیدند، به همه ما نشان می دهد که امنیت چقدر اهمیت دارد.

خطیب جمعه شیراز در ادامه گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به شیراز، در حدود ۱۵ وزیر نیز در استان فارس و شهر شیراز حاضر شدند و با عموم مردم استان ارتباط گرفتند و برنامه های خوبی نیز در پیش گرفته شد.

دژکام تصریح کرد: استانداری محترم و صدا و سیمای مرکز فارس و دیگر رسانه ها، ابعاد این سفر را برای مردم به خوبی توضیح دهند تا مردم از نتایج و دستاوردهای این سفر مطلع شوند.

وی افزود: من در سفر رئیس جمهور به مرودشت با ایشان همراه بودم. مردم چه مشکلاتی دارند؟ اگر من برای رئیس جمهور نامه هم می‌نوشتم، به این اندازه که خود ایشان آمد و با گرفتاری های مردم روبرو شد و خود از نزدیک این موارد را مشاهده کرد فایده نداشت.

شیراز با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در استان، اظهار داشت: رئیس جمهور دیروز از کارخانه ای در مرودشت بازدید کرد و بابت مسائل پیش آمده در آنجا متاثر شد و من به ایشان گفتم از این دست کارخانجات در فارس بسیار است.

وی ادامه داد: سفرهای استانی موجب می‌شود زمانی که قرار است برنامه ریزی شود و بودجه توزیع شود، مسئولان تصمیم گیر درخصوص مسائل استان فارس دید واقع بینانه تری داشته باشند.

امام جمعه شیراز گفت: فایده مهم دیگر این سفر این است که، مسئولان اصلی تصمیم گیر کشور، واقعیت موجود استان فارس را می بینند، یکی از استان‌هایی که در تهران و پایتخت می‌گویند وضع آن از هر جهت خوب است و مشکلی ندارد استان فارس است. الحمدلله! البته وضع فارس از جهات بسیاری خوب است اما در بسیاری از جهات نیز مشکلات عدیده و عقب ماندگی ها و محرومیت هایی داریم.

وی افزود: خوبی سفر رئیس جمهور و وزرا به فارس همین است که مشکلات را از نزدیک دیدند و درک کردند.

دژکام ادامه داد: فایده مهم دیگر، آشنا شدن دولت با ظرفیت های بسیار خوب استان فارس است. فارس در تامین منابع انرژی کشور چه نقشی دارد؟ فارس یکی از اصلی ترین منابع تامین انرژی است و حال که اینگونه است باید بخشی از این درامد نیز برای رفع محرومیت و توسعه استان اختصاص یابد، فایده دیگر اینکه مردم مستقیما با وزرا و مسئولان ارشد ارتباط می گیرند و رو در رو سخن می گویند.

وی اضافه کرد: البته باید بدانیم که رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولتی نمی توانند در همه امور مداخله کنند و کارهای قضایی و حقوقی باید به دستگاه قضا ارجاع شود. این بحث تقسیم کار اجتماعی را نخبگان باید برای مردم توضیح دهند تا توقع کاذبی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد نشود.

امام حمعه شیراز تصریح کرد: اقداماتی نیز برای توسعه و پیشرفت فارس در نظر گرفته شده است. در همین سفر قریب ۶۴۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف استان تخصیص یافته که در قالب پروژه ها و طرح های مختلف اجرا می‌شود، یک نکته مهم این است که این پول و بودجه باید به خوبی مدیریت با دقت و بدون ریخت و پاش و یا با رانت و ویژه خواری خرج شود تا موجب آبادی و تحول شود.

آیت الله دژکام با اشاره به وضع اقتصادی موجود گفت: کشور ما اکنون در محاصره اقتصادی است، انقدر بودجه نداریم که در مصرف آن بی دقتی کنیم اگر در محاصره اقتصادی و تحریم هم نبودیم باز هم باید در مصرف بودجه دقت می کردیم. همه پیمانکاران و مجریان و مدیران حواسشان باشد که تقوا پیشه کنند و مال حلال بخورند.

وی اظهار داشت: در جلسه شب گذشته رئیس جمهور برای بارش باران دعا کرد و از خداوند استمداد طلبید. این حرکت صحیح است و باید از خدا برای حل مشکلات استمداد طلبید و البته همانطور که رئیس جمهور نیز گفتند باید به فکر رتق و فتق امور نیز بود.

وی ادامه داد: در این سفر سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس با دستان رئیس جمهور رونمایی شد. سندی که جمع کثیری از فرهیختگان و نخبگان روی آن کار کردند و تلاش کردند تا به سرانجام رسید. الان ما در این عرصه دقیقا می دانیم به چه سمتی می خواهیم برویم و چه اتفاقی باید بیفتد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: از امروز همه ما و دستگاه های مختلف استان موظفیم در عرصه فرهنگ با نگاه به این سند، اقدام و عمل کنیم چرا که استان فارس تاثیرگذاری ویژه ای در عرصه فرهنگی دارد و امیدواریم این استان بتواند فرهنگ خود را به دیگر مناطق کشور صادر کند.

انتصاب مدیران بر پایه تخصص و تعهد باشد

آیت‌اله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با فساد با هم همکاری بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود در چهار ماه‌ حرام اجرای احکام شدیدتر شود، گفت:امیدوارم در آینده شاهد امنیت بیشتر در جامعه باشیم و همه نسبت به ایجاد این امنیت تلاش ‌کنیم.

بنا بر گزارش فارس، وی افزود: دولت سیزدهم با رای قاطع مردم و با هدف ایجاد تحول بر اساس عدالت، ولایت، انقلابی بودن، خدمت شبانه‌روزی به مردم، مبارزه جدی با فساد و سایر وعده‌های آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات بر سرکار آمده که مردم نیز رعایت این اصول را از دولت انتظار دارند.

مهدوی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است باید در شهر و استان خودمان مردم احساس امنیت دینی و آرامش فکری کنند، انتظار مردم ایجاد یک آرامش عمومی‌ در جامعه و جلوگیری از بروز برخی ولنگاری‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی است.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: در گذشته بعضی از اعضای شورای شهر به این اعتماد عمومی مردم توجه نکردند و به اعتماد عمومی‌ ضربه زده شده، اعضای فعلی باید جبران کنند؛ جبران این خدشه به عهده نسلی از مدیران اداری، متخصص و متعهد است و باید انتصابات بر پایه تعهد و تخصص باشد که در برخی موارد این مسائل رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری است که محاسن ذاتی داشته باشد، مردمی که رأی دادند متخصص بدون تدین را قائل نیستند، دقت بیشتری باید باشد تا نیاز به این صحبت‌ها نباشد.

مهدوی در ادامه گفت: هفته گذشته انفجاری که در افغانستان انجام شد همه را رنجیده کرد، لعن و نفرین برای کسانی که باعث این جنایت هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان باید در ادامه بدانند که منافع خود را در ارتباط با غرب قرار نداده و به سایر ظرفیت‌ها نیز توجه کنند، عضویت در سازمان شانگهای که بسیار عضویت خوبی بود، نشان داد ایران می‌تواند با اختیار و آزادی خود مراوده خوبی با کشورهای شرق و همسایه داشته باشد.

وی یادآور شد: گذشت زمانی که اروپا و آمریکا ایران را تهدید می‌کردند و به دنبال تهدید ایران را پای مذاکره می‌کشاندند و خواسته‌های خودشان را تحمیل می‌کردند، امروز با حضور دولت فعلی، ایران زیر بار زور و تهدیدات و مذاکرات تحمیلی نخواهد رفت.

تفرقه افکنان بدانند ارتباط قلبی ایران و آذربایجان ناگسستنی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: بدخواهان می خواهند بین جمهوری آذربایجان و ایران تفرقه ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ وحدت، این هفته را یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی دارند و همچنین دشمن مشترکی نیز دارند که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، پس چرا با وجود این تعدد اشتراکات، به دنبال اختلافات باشیم.

بنا بر گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آخرین تحولات افغانستان، خاطر نشان کرد: آمریکا و برخی در افغانستان با دنباله روی از سیاست های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می کنند.

آل هاشم گفت: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده باید در نطفه خفه شوند تا ناامنی گسترده تر نشود، و راهبرد ایران است که نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای حضور نداشته باشند و خود افغانی ها می توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: راهبرد ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیروهای خارجی یا نیروهای نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مردم غیرتمند آذربایجان و مردم شجاع تبریز امروز در نماز جمعه پرشکوه این شهر، شهدای هفته گذشته نمازجمعه افغانستان را تکریم و احترام می کنند.

آل هاشم ادامه داد: مردم آذربایجان مسببان حادثه انفجار نمازجمعه افغانستان را نفرین می کنند و از مجامع بین المللی می خواهند زمینه امنیت مردم غیور و مسلمان افغان را فراهم آورند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری، آغاز ولایت حضرت حجت (عج) را نیز تبریک گفت.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت از اقدامات، تلاش ها و زحمات شبانه روزی این نیرو تقدیر کرد.

آل هاشم همچنین با اشاره به روز عصای سفید و گرامیداشت مناسبت مربوط به نابینایان گفت: روز عصای سفید تنها بهانه ای برای پاسداشت استعدادها و دستاوردهای نابینایان عزیز است و باید در طول سال مراقبت شوند و زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم کنیم.

بصیرت افزایی تنها راه شناخت حق از باطل است

آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته ۲۳ مهرماه نماز جمعه دارالعباده، با اشاره به جنایات استکبار جهانی، اظهار کرد: دشمن شناسی یکی از الزامات عصر امروز است و افراد در جامعه اسلامی با می‌توانند با بصیرت افزایی مسیر حق از باطل را پیدا کنند.

وی با بیان این‌که راه برون رفت معنوی از مشکلات مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: به طور مثال شیوع ویروس کرونا از جمله بلایای عصر حاضر بشریت است که با علم و باور معنوی به خوبی کنترل می‌شود.

بنا بر گزارش فارس، امام جمعه موقت استان یزد در ادامه با اشاره به حوادث خونین روز گذشته در لبنان گفت: توطئه آمریکا در لبنان به برکت مقاومت حزب الله و همپیمانان داخلی و حمایت‌های ایران به بن بست رسیده و این کشور نتوانست به اهداف خود برسد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: جنایت خونین در لبنان که به دست عوامل آمریکا رقم خورد، تکرار جنایت افغانستان به شیوه‌ای دیگر بود.

وی دولت آذربایجان را نسبت به گرفتار شدن در توطئه آمریکا برحذر داشت و ادامه داد: دولت و رئیس جمهور آذربایجان بدانند در منطقه اسلامی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و نباید دشمنان اسلام را در کشور خود و مرزهای ایران راه دهند.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از مهمترین رویدادی هفته آینده را هفته وحدت تشکیل می‌دهد، شیعیان و اهل تسنن اشتراکات بسیار زیادی دارند، اما در حالی که دشمن به شدت درصدد زدن ریشه اسلام است، شاهد اختلافات شدید میان مسلمانان هستیم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: این اختلافات به جایی رسید که شاهد سربرآورده تکفیری‌ها بودیم تا کشتار میان مسلمانان را ترویج داده و دشمنان به نظاره این جنگ میان امت اسلامی بپردازند.

وی درباره تداوم بیماری کرونا در جامعه خاطرنشان کرد: ویروس خطرناک و منحوس کرونا مشکلات فراوانی به وجود آورده و صدمه‌های اقتصادی و اجتماعی و روانی زیادی را پدیده آورده است، اما متاسفانه برای رفع این بلا فقط به مسائل مادی بسنده و از راهکارهای معنوی غفلت شده است.

آیت الله مدرسی افزود: کرونا یک بلا است و همانگونه که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد و کمال ایران شده است، در صورت برخورد صحیح با کرونا می‌توان این بلا را به نعمت مبدل ساخت.

امام جمعه موقت یزد در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت به شدت تلاش می‌کند مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشور را برطرف کند و امیدواریم بتواند در این زمینه موفق باشد.

استفاده از اعتبارات ملی و متمرکز برای توسعه لرستان ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین سید "احمد رضا شاهرخی" در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با بیان اینکه علت عدم توسعه استان لرستان کمبود بودجه ملی است از استاندار جدید لرستان خواست تلاش برای استفاده بیشتر از بودجه های ملی و اعتبارات متمرکز را در اولویت خود قرار دهد، زیرا که اغلب پروژه های نیمه تمام و سدهای نیمه کاره استان بخاطر نبود اعتبار تکمیل نشده اند.

وی افزود: باید از هم اکنون با برنامه ریزی مدون و دقیق و رصد پروژه ها آماده سفر ریاست جمهوری به استان لرستان باشیم.

امام جمعه خرم آباد همچنین گفت: باید تلاش شود، ضعف‌های سفرهای گذشته مقامات کشوری به استان برطرف و در سفر آیت الله رئیسی به استان لرستان بتوانیبم نهایت استفاده را برای توسعه استان ببریم.

وی به مناسبت های هفته نیز اشاره کرد و گفت: امروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است که این روز را به همه ملت ایران به ویژه مردم استان لرستان تسلیت عرض می کنیم و باید گفت آنچه باعث غیبت امام زمان عجل الله شد این بود که مردم قدر نعمت امامان خویش را ندانسته و همین امر موجب تبدیل به غیبت صغرا و کبرای امام زمان شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: باید گفتار ، رفتار، و کردار ما نبوی، علوی و مهدوی پسند باشد، تا ناسپاسی های گذشته فراموش و اسباب ظهور فراهم گردد.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به روز پیوند اولیا و مربیان روز تربیت بدنی و روز ورزش پارالمپیک اشاره کرد و گفت : از قهرمانان پارالمپیک جانبازان و معلولین که موفق به کسب طلا و نقره شدند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند تقدیر و تشکر می کنیم .

وی اظهار داشت : مردم استان لرستان از حضور ورزشکاران خود در مسابقات پر المپیک و المپیک از همه این جوانان و پهلوانان تشکر کرده و باید گفت، جوانان لرستانی به واسطه ویژگی‌های فیزیکی و دینی آمادگی لازم را برای حضور در همه مسابقات کشوری و خارج کشوری را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: قهرمانان پارالمپیک امروز نیازمند حمایت همه مسئولان در سطح کلان و استان هستند و در جهات مختلف به ویژه مادی باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه خرم آباد به روز عصای سفید و روز نابینایان اشاره کرد و گفت: همه مسئولان وظیفه دارند امکانات و زیرساخت‌های مانند مناسب سازی پیاده رو ها، وسایل نقلیه، مراکز ورزشی و فرهنگی مورد نیاز نابینایان را فراهم کنند.

وی در ادامه از حضور نیروی انتظامی در بخش های مختلف تقدیر و تشکر کرد و گفت: امروز امنیت پایدار در سطح کشور و استان فراهم است و این امنیت زیرساخت همه پیشرفت هاست که باید از زحمات نیروی انتظامی که باعث این امنیت شده تقدیر کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها