رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565914

تقلید جذاب اسکوچیچ از کیروش؛ دراگان ۱۳ امتیاز دیگر میخواهد

ساعت24-دراگان اسکوچیچ تا به اینجا همانند کارلوس کی‌روش در دور نهایی انتخابی جام جهانی نتیجه گرفته است.

html>

تیم ملی فوتبال ایران تا پایان هفته چهارم دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانسته ۱۰ امتیاز را به دست بیاورد و در صدر جدول قرار بگیرد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ ابتدا با یک گل از سد سوریه گذشتند؛ در گام بعدی با سه گل عراق را در هم کوبیدند؛ سومین بازی خود را با برد یک بر صفر در خانه امارات از سر گذراندند و نهایتا مقابل کره جنوبی تن به تساوی یک بر یک دادند. ۶ گل زده و یک گل خورده از ۲ میزبانی و ۲ میهمانی. کسب ۱۰ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن. علیرضا جهانبخش با سه گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. مهدی طارمی با ۲ گل و علی قلی‌زاده با یک گل در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

این نمایش مقتدرانه ما را به یاد دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌اندازد. جایی که تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش تا پایان هفته چهارم توانست ۱۰ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را به دست بیاورد و صدرنشین گروهش شود. تیم ملی در دیدار اول با ۲ گل از سد قطر گذشت. سپس در خانه چین با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. در سومین گام ازبکستان را با یک گل مغلوب کرد و نهایتا با نتیجه یک بر صفر در تاریخ ۲۰ مهر، کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی از پیش رو برداشت. در آن زمان علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون و سید جلال حسینی گلزنان ایران بودند.

اما تفاوت‌های جزیی این ۲ تیم و شرایطشان چه بوده است؟ تیم اسکوچیچ توانسته ۶ گل به ثمر برساند؛ در حالی که تیم کی‌روش چهار گل زده بود. از طرفی تیم تحت هدایت مرد کروات در حالی یک گل دریافت کرده که تیم مدل مرد پرتغالی هیچ گلی تا پایان هفته چهارم نخورده است. با این اوصاف تفاضل گل تیم اسکوچیچ مثبت پنج است و نسبت به تیم کی‌روش برتری دارد.

اسکوچیچ در خارج از خانه ۱۰۰ درصد امتیازات را به دست آورده اما در خانه چهار امتیاز از ۶ امتیاز ممکن به دست آمده است. کی‌روش دقیقا عکس او عمل کرد. ۶ امتیاز خانگی و چهار امتیاز خارج از خانه.

این نکته هم جالب توجه است که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم دوم جدول ازبکستان ۹ امتیازی بود و کره با هفت امتیاز در رده سوم قرار داشت. اما حالا کره با هشت امتیاز دوم است و تیم سوم که لبنان باشد پنج امتیاز اندوخته دارد.

ایران در دوره قبلی و در پایان دور نهایی انتخابی موفق به ثبت ۲۲ امتیاز شد. یعنی در ۶ بازی باقیمانده سه برد و سه تساوی را به ارمغان آورد و شکست نخورد. باید دید تیم دراگان اسکوچیچ در ۶ مسابقه پیش رو مقابل تیم‌های لبنان(۲بار)، کره جنوبی، امارات، سوریه و عراق چند امتیاز به دست می‌آورد. برای رسیدن به رکورد کی‌روش ۱۲ امتیاز نیاز است و برای سبقت از او به حداقل ۱۳ امتیاز.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها