رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565923

رئیس سابق سازمان بورس مطرح کرد؛

تشریح جزئیات جدید از کشف ماینرهای غیر مجاز در بورس تهران

ساعت24-رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی در خصوص موضوع ماینر های کشف شده در بورس تهران توضیحاتی ارائه کرد.

html>

به نقل از بازار سرمایه، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بحث مربوط به کشف ماینر در شرکت بورس تهران گفت: این موضوع در حال رسیدگی است؛ در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قضیه روشن شده است.

به گفته رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار؛ عده‌ای هنوز فرق بین شرکت بورس و سازمان بورس را نمی‌دانند و به این افراد باید توضیح داد که شرکت بورس تهران یکی از شرکت‌هایی است که در عملیات اجرایی بازار سرمایه و در کنار شرکت‌های فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی انجام وظیفه می‌کند و این چهار شرکت و چند شرکت دیگر در بازار سرمایه تحت نظارت سازمان بورس هستند اما از لحاظ مدیریتی و مالکیتی ارتباطی با یکدیگر نداشته و تنها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

دهقان دهنوی تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود و بررسی‌های انجام شده و گزارش‌هایی که دریافت شده و همچنین توضیحاتی که از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بورس دریافت شده، این موضوع به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی گردد که در آن یک کمیته شامل دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس تصمیم می‌گیرند که تعدادی دستگاه ماینر خریداری و بهره‌برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنان ادعا می‌کنند که در آن زمان به دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده و در همین راستا در دو نوبت یک بار به تعداد ۵۰ دستگاه و یک نوبت به تعداد ۳۲ دستگاه ماینر خریداری شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها در ابتدای سال ۹۹ خریداری و شروع به بهره‌برداری می‌شود اما به گفته آنان، در آن زمان استفاده از این دستگاه‌ها به شکل امروز، تخلف شمرده نمی شده و راحت‌تر می‌توانستند کار را انجام دهند. بنابراین تا شهریور ماه حدود سه و نیم بیت کوین ماین کردند و بعد هم آن را متوقف می‌کنند.

دهقان دهنوی در خصوص ورود سازمان بورس به این موضوع گفت: این اقدام نه تنها برخلاف شرح وظایف و اساسنامه شرکت بورس بوده بلکه نحوه گزارش دهی و ثبت این اطلاعات مالی هم به صورت ناقص انجام گرفته است یعنی در حساب‌های شرکت بورس خریداری دستگاه‌ها ثبت شده ولی بیت کوینی که ماین شده در حساب‌های شرکت نیامده است که البته در توجیه آن هم عدم وجود یا ابهام در استانداردهای ثبت حسابداری را بیان کرده‌اند.

وی توضیح داد: با این بررسی‌ها وقوع تخلف در شرکت محرز شد و سازمان بورس در راستای اهداف اصلی خود یعنی ارتقای شفافیت وظیفه خود دانست که از این موضوع پرده بردارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها