رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565930

تبرئه پسر شیمیدان از اتهام قتل عمد/ قاتل و مقتول، هر دو دانشجوی دکترا بودند؛ یکی دانشگاه شریف،دیگری دانشگاه بوستون

ساعت24-دانشجوی دکترای شیمی که به اتهام خوراندن محلول شیمیایی به دوستش و قتل وی محاکمه شده بود، با نظر قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شد.

html>

این حادثه حدود یک سال قبل رخ داد. پسر جوانی به‌نام سینا با اورژانس تماس گرفت و مدعی شد دوستش پس از خوردن محلول شیمیایی بیهوش شده است. پس از آن تکنیسین‌های اورژانس به محل رفتند و با معاینه اولیه فرهاد عنوان کردند که وی فوت کرده است.
با مرگ مشکوک فرهاد که مدال آور المپیاد شیمی و بورسیه دانشگاه بوستون امریکا بود، پلیس رسیدگی به پرونده را در دست گرفت و سینا دستگیر شد.
وی در توضیح ماجرا گفت: من و فرهاد از دبیرستان با هم دوست بودیم. ما هردو مدال آور المپیاد شیمی بودیم و هر دو در دانشگاه شریف درس می‌خواندیم. تا اینکه من در مقطع دکترا در همین دانشگاه پذیرفته شدم و فرهاد بورسیه دانشگاه بوستون امریکا را گرفت. وقتی فهمیدم قصد مهاجرت دارد با او تماس گرفتم و خواستم به خانه ما بیاید. من چند سالی بود که به محلول شیمیایی اعتیادآوری که حاوی کلروفرم بود و خودم آن را درست می‌کردم اعتیاد داشتم و همیشه آن را در یخچال می‌گذاشتم. وقتی فرهاد به خانه‌مان آمد به خیال آنکه محلول داخل یخچال مشروب است آن را سر کشید و به یکباره حالش بد شد و تنفسش قطع شد که با اورژانس تماس گرفتم. من هیچ انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم.
به‌دنبال اظهارات متهم کیفرخواست علیه او صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم درخواست قصاص کردند. پس از آن متهم به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مرحله بازجویی اتهامش را رد کرد.
با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را از اتهام قتل عمد تبرئه و او را به‌خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها