رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565951

قیمت اوراق مسکن کاهش یافت

ساعت24-بررسی آخرین قیمت های تسهیلات مسکن از کاهش قیمت این اوراق نسبت به حدود دو هفته قبل حکایت دارد.

html>

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۶۷ هزار و ۲۰۰، ۶۶ هزار و ۷۰۰ و ۶۷ هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مردادماه و شهریور سال گذشته نیز با قیمت های ۷۰ هزار و ۵۰۰، ۶۷ هزار و ۸۰۰ و ۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق درهر کدام از ماه های مهر و آبان و آذر ۶۶ هزار و ۹۰۰، ۶۶ هزار و ۵۰۰ و ۶۷ هزار و ۶۰۰تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ سال گذشته با قیمت ۶۶ هزار و ۷۰۰، در بهمن‌ماه با قیمت ۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان و در اسفندماه نیز با قیمت ۶۷ هزار و۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن از فروردین تا شهریور سال جاری

همچنین این اوراق در فروردین سال ۱۴۰۰ با قیمت ۶۷ هزار و ۹۰۰ تومان، در اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت ۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان، در خردادماه سال جاری نیز با قیمت ۶۷هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت این اوراق در تیر و مرداد و شهریور سال جاری نیز به ترتیب ۶۷ هزار، ۶۷ هزار و ۲۰۰ و ۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان است و این گزارش بر اساس قیمت شهریور ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۶۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۳۷ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۵۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۶۴ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۱ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۴۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

بنابراین مجردها باید با پرداخت هشت میلیون و ۱۶ هزار تومان و متاهل ها نیز با پرداخت ۱۶ میلیون و ۳۲ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها