رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565954

نماینده‌ پارلمان اروپا: متاسفانه اروپا بسیار مشتاق مداخله در امور دیگر کشورهاست

ساعت24-نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری نوشت که متاسفانه اتحادیه اروپا بسیار مشتاق مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست.

html>

«میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری از مداخله اروپایی‌ها در امور دیگر کشورها انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «همانند بسیاری، اتحادیه اروپا مشکلات و چالش‌های بسیاری دارد اما متاسفانه ما بسیار مشتاق مداخله در امور دیگر کشورها هستیم که نباید به ما ارتباطی داشته باشد و ما باید به مشکلات خود بپردازیم».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز چندی پیش هشدار داد که این اتحادیه نگران از دست دادن نقش خود به عنوان بازیگر کامل در عرصه جهانی و تبدیل شدن از یک نهاد سیاسی به یک ابزار است.

وی طی متنی در وبلاگ خود نوشت: «امروز، اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای با خطر تبدیل شدن به یک ابزار به جای بازیگر در امور بین‌المللی مواجه بوده و به جای شکل دهی حوادث، به واکنش به تصمیمات دیگران می‌پردازد».

وی اضافه کرد که چنین اقداماتی اغلب باعث محدود شدن منافع اتحادیه اروپا همانطور که در سوریه، لیبی و مالی روی داد، شده است.

وی سران اتحادیه اروپا را فراخواند تا از تشکیل نیروهای مسلح خود حمایت کند که این نیروهای مسلح در رقابت با ناتو نبوده بلکه مکمل این ائتلاف خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها