رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565979

جزییات قتل غزاله به دست آرمان/ خانواده غزاله رضایت میدهد؟

ساعت24-رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به تلاش های اخذ رضایت از خانواده غزاله برای جلوگیری از قصاص آرمان عبدالعالی گفت: کار دستگاه قضایی تمام شده و باید از لحاظ اجرای حکم بر اساس نظر خانواده مقتول یا قصاص کنند و یا رضایت دهند. اکنون همه چیز دایر مدار خانواده مقتوله است.

html>

حجت الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی در حاشیه مراسم اعطای پروانه و لوح تقدیر به نفرات برتر نخستین دوره میانجیگری در پاسخ به سوالی درباره پرونده آرمان عبدالعالی افزود: همچنان در تلاش هستیم که در این پرونده رضایت خانواده مقتوله را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: درباره این که این فرد مجرم است یا نه، نباید قضاوت کنیم زیرا این پرونده جزییات بسیار دارد و مسایل مختلفی در حاشیه این پرونده مطرح است بنابراین قضاوت در این پرونده سخت است.
صادقی اظهارداشت: دهها قاضی در این پرونده ورود کردند و پرونده با دقت بررسی شده و دو مرتبه در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور تصریح کرد: مردم از نظر اتقان حکم صادره تردید نکنند زیرا براساس شواهد موجود حکم قتل صحیح است هرچند طبیعتاً ناخواسته بوده و قاتل هدف قبلی نداشته و این اتفاق پیش آمده است.
وی اضافه کرد: این جوان سابقه جنایی نداشته و جنایتکار حرفه‌ای نیست. گاهی افراد در یک لحظه حادثه‌ای پیش می‌آید و خطایی می کنند. البته در این خطاها عمد بوده اما با قصد قبلی نبوده است.
صادقی خاطرنشان کرد: خانواده مقتول و محکوم خانواده‌های محترمی هستند و ما هر دو خانواده را دیدیم و با آن ها صحبت کردیم.
وی افزود: آرمان عبدالعالی زمانی که به زندان می‌رود، در حال اخذ دیپلم بوده اما در زندان فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار داشت: باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای هم در کار نیست و از این خاطر نیز خانواده مقتوله آزرده خاطر هستند.
وی ادامه داد: اکنون شرایط به گونه ای نیست که به جسد دسترسی باشد و اتفاقی افتاده که قابل دسترسی نیست و هر چه اینها اصرار کنند که آرمان جای جنازه را بگوید، او نمی تواند بگوید زیرا خودش هم نمی‌داند و اگر می‌دانست تا الان بارها گفته بود.
صادقی ابراز امیدواری کرد این خانواده رضایت دهند و خانواده آرمان بتوانند فرزند خود را به دامان خود بازگردانند. باید توجه داشت که این داغ با قصاص نیز تسکین پیدا نخواهد کرد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: این دو خانواده با هم آشنا هستند و این دو قصد ازدواج داشتند. می دانیم در این گونه موارد خانواده مقتول بعد از قصاص هم ناراحت خواهد شد.
آرمان عبدالعالی در سال ١٣٩۴ به دلیل قتل دختری به نام غزاله، در سن ١٧ سالگی به قتل محکوم شد.
دیوان عالی ایران در بهمن ۱۳۹۸ بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی با محاکمه مجدد عبدالعالی موافقت کرد و در نتیجه حکم اعدام را که توسط دادگاه اولیه صادر شده بود، مجدد تایید شد.
حکم اعدام این فرد هنوز اجرا نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها