رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565981

برانکو: پرسپولیس قبلا هم کارهای سختی را انجام داده بود

ساعت24- سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی، در تازه‌ترین صحبت‌هایش به شرایط اخیر تیم عمان و ایران در انتخابی جام جهانی و البته بازی حساس پرسپولیس برابر الهلال پرداخت.

html>

در آستانه بازی حساس پرسپولیس مقابل الهلال سراغ برانکو ایوانکوویچ رفتیم. سرمربی کنونی عمان که مدعی است تمرکز خود را روی موفقیت این تیم گذاشته و امیدوار است در کنار مدعیان بزرگی مثل ژاپن، استرالیا و عربستان بتواند جایگاه مناسبی را از آن عمانی‌ها کند و آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهد. برانکو با اعلام اینکه پرسپولیس کار سختی برابر الهلال خواهد داشت، از فرصت طلبی آنها به عنوان یک برگ برنده برای شاگردان یحیی یاد کرد که شاید بتواند اتفاق بزرگی را امشب برای هواداران پرسپولیس شکل دهد.

*در گروه سختی حاضر هستید اما با امید جلو می‌روید. چقدر امیدوارید در پایان و برابر حریفان سختی مثل ژاپن، عربستان و استرالیا شانس یک اتفاق تاریخی را به دست بیاورید؟
در مورد آینده صحبت می‌کنیم. مقابل تیم های بزرگی همچون عربستان سعودی، ژاپن و استرالیا، بازی به بازی جلو می‌رویم و سعی می‌کنیم بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذاریم و تیم برتر و پیروز میدان باشیم. نتایج قبل، ما را به هیچ عنوان تحت فشار قرار نمی‌دهد و چیزی که برایم اهمیت دارد پیشرفت است که روز به روز شاهد نتایج خوب تیم هستیم. ما قطعا نتایج خیلی خوبی کسب می‌کنیم و تیم را به جایگاه شایسته‌اش می‌رسانیم.

* بحث حضور در جام جهانی است؛ عمان چقدر شانس دستیابی به این اتفاق را دارد؟
عمان از بین تیم‌های آسیایی هرگز به مرحله حضور در جام جهانی نرسیده است. رسیدن به این مرحله در دنیای فوتبال یک نتیجه تاریخی و هیجان انگیز است. ما سخت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بدست آوریم.

* شرایط جدول دیگر گروه را چطور می‌بینید؟ دراگان اسکوچیچ به عنوان هموطن شما روی نیمکت ایران حاضر است و در صدر قرار دارند.
مربی تیم ملی ایران آقای اسکوچیچ فوتبال را خوب می‌فهمد و مطمئنا نتایج خیلی خوبی را برای تیم ملی ایران رقم خواهد زد. به نظر من از کارلوس کی‌روش هم بهتر است و ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می‌کند. ایران جایگاه مناسبی را طی ۴ بازی با دستیابی به امتیازات مناسب دنبال کرده و این روند آماری نشان می‌دهد که آنها مدعی اصلی حضور در جام جهانی قطر خواهند بود. ایران با عملکرد موفق در سه بازی قادر خواهد بود به جام جهانی برسد و این یک اتفاق خوب محسوب خواهد شد.

* قبل از اینکه اسکوچیچ برای سرمربیگری ایران انتخاب شود، بحث حضور شما هم وجود داشت. چرا این فرصت را قبول نکردید؟
بله، من با آقای تاج در مورد این موضوع صحبت کردم. اما قبل از آن باید همه مسائل بین من و باشگاه پرسپولس حل می‌شد تا بتوانم تصمیم بگیرم و دوباره در جایگاه مربی ایران خدمت کنم. این شرایط وجود نداشت و در نهایت نشد.

* به تازگی دو بازیکن عمانی هم وارد لیگ ایران و تیم مس رفسنجان شدند. این اتفاق را چطور می‌بینید و آیا آنها قادر به رقابت در این سطح خواهند بود؟
من با آنها صحبت کردم و در خصوص برخی مسائل هم به آنها توصیه‌های داشته‌ام که مسلما خیلی موفقیت آمیز بوده. زهیر سلیمان هافبک بسیار جوان تیم ملی عمان و فایز الرشیدی دروازه‌بان اول و کاپیتان تیم ملی این کشور است که هردو آنها به تیم مس رفسنجان پیوستند. آرزوی موفقیت برای آنها دارم و به نظرم قادر خواهند بود عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.

* آیا شرایط بازگشت به فوتبال ایران بار دیگر برای شما مهیا خواهد شد و تصمیم شما برای این پیشنهاد احتمالی چه خواهد بود؟
من بیشتراز یک دهه از عمرم را در ایران زندگی کرده‌ام. باید بگویم کشور دوم من است و همیشه احساس خیلی خوبی را در این کشور داشتم. روزهای بسیار خوبی را آنجا داشتم و لحظات تکرار نشدنی زیادی برایم رقم خورد. همیشه دلم برای ایران تنگ می‌شود. امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا به آنجا سفر کنم و به دیدن دوستان قدیمی‌ام بروم. ایران و همه‌ی شهرهایش به خصوص تهران را دوست دارم و از بودن در این کشور لذت می‌برم.

* عملکرد مهدی طارمی که روزگاری در پرسپولیس زیر نظر شما کار می‌کرد این روزها غافلگیرکننده و قابل ستایش است. فکر می‌کردید او به این حد از موفقیت برسد؟
از درخشش شاگردانم خیلی خوشحالم. شاهد موفقیت‌شان هستم و اخبارشان را هم دنبال می‌کنم. هدف‌مان بازی کردن بازیکنان در لیگ‌های خوب اروپا بوده است و اینکه این بستر را با آموزش بهتر و ایجاد شرایط مناسب، فراهم کنیم. مخصوصا مهدی طارمی چون پتانسیل بسیار بالایی دارد، او زمانی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کرد نشان داد که یک بازیکن حرفه‌ای و با کیفیت است. خوشحالم که او روز به روز به جایگاهش نزدیک‌تر می‌شود، طارمی یک مرد بزرگ، با اخلاق و ستاره این روزها است که آینده درخشانی در لیگ‌های اروپا دارد.

* پرسپولیس امروز هم یک دیدار فوق حساس را برابر الهلال خواهد داشت. شرایط آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هیچ دیداری در آسیا نمی‌تواند آسان باشد. نمی‌گویم الهلال تیم قدرتمندتری است چرا که کاملا به بازیکنان پرسپولیس ایمان و اعتقاد دارم. پرسپولیس طی فصول اخیر دو بار به فینال آسیا راه یافته و نشان داده شایستگی آن را دارد. الهلال برخی برتری‌ها نسبت به پرسپولیس دارد که البته بیشتر آنها مربوط به فنی نیست. بازی مسلما در خانه حریف سختی بزرگی را پیش پای پرسپولیس خواهد گذاشت. اما آنها اتفاقات بزرگتری را نیز پیش از این رقم زده‌اند که می‌توان اکنون به این موضوع امید داشت تا بار دیگر به نتیجه برسند. یحیی هم به خوبی مسلما را آنالیز کرده است. به هرحال سطح دیدار دو تیم را می‌توان یک بازی فینال دانست. می‌توان به پرسپولیس در این بازی خوش‌بین بود. عبور از این مرحله قطعا شانس دستیابی به مدال و قهرمانی این رقابت‌ها خواهد بود. پرسپولیس پیش از این هم کارهای بزرگی در شرایط سخت انجام داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها