رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566130

استرداد متحد ونزوئلا به آمریکا، مذاکرات با اپوزیسیون را تعلیق کرد

ساعت24-ونزوئلا در اعتراض به استرداد یکی از متحدان دولت این کشور از «کیپ ورد» به آمریکا، مذاکرات از پیش برنامه‌ریزی شده با اپوزیسیون را به تعلیق درآورد.

html>

دولت نیکلاس مادورو اقدام دولت کیپ ورد (دماغه سبز) در استرداد یکی از متحدان ونزوئلا به آمریکا را «آدم ربایی» خواند.

منابع رسانه‌ای از تعلیق مذاکرات دولت ونزوئلا و اپوزیسیون خبر دادند؛ مذاکراتی که قرار بود روز یکشنبه (امروز) در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک انجام شود.

به گزارش رویترز، دولت ونزوئلا در اعتراض به اقدام دولت جمهوری «کیپ ورد» در استرداد «الکس ساب» به آمریکا مذاکرات با اپوزیسیون ونزوئلا را به تعلیق درآورد.

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از این اعلام کرده بود که الکس ساب از اعضای تیم مذاکرات دولت در گفت‌وگوها با اپوزیسیون است و باید آزاد شود.

الکس ساب که یک تاجر کلمبیایی است، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹) هنگام توقف هواپیمایش در کیپ ورد برای سوخت گیری با درخواست آمریکا بازداشت شد. واشنگتن ساب را به پولشویی متهم کرده و خواستار استرداد او شده بود.

منابع رسانه‌ای روز شنبه (دیروز) خبر دادند که کیپ ورد این تاجر کلمبیایی و متحد نزدیک دولت ونزوئلا را به آمریکا تحویل داد.

دولت ونزوئلا در اعتراض به این اقدام، مذاکرات روز یکشنبه و از قبل برنامه ریزی شده کاراکاس با اپوزیسیون ونزوئلا را به تعلیق درآورد.

«خورخه رودریگز» عضو ارشد پارلمان ونزوئلا که ریاست هیات دولت مادورو در مذاکرات با اپوزیسیون را برعهده دارد، اعلام کرد که دولت ونزوئلا در مذاکرات روز یکشنبه در مکزیکوسیتی حاضر نمی‌شود.

دولت ونزوئلا ماه سپتامبر اعلام کرده بود که الکس ساب یکی از اعضای تیم مذاکره دولت با اپوزیسیون بوده است.

خورخه رودریگز در توضیح چرایی تعلیق مذاکرات کاراکاس با هیات وابسته به «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که این اقدام، «بیان عمیق‌ترین اعتراض ما به تجاوز وحشیانه به نماینده ما» است.

خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا تعلیق مذاکرات در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک را محکوم کرد.

وزارت ارتباطات ونزوئلا در پیامی توییتری استرداد الکس ساب از کیپ ورد به آمریکا را «آدم ربایی» توصیف و محکوم کرد.

به ادعای رویترز چند ساعت بعد از این استرداد، دولت ونزوئلا حکم حبس خانگی، ۶ مقام سابق پالایشگاه آمریکایی «سیتگو» را لغو کرد.

سیتگو، زیرمجموعه آمریکایی کمپانی نفتی دولت ونزوئلا است و ۶ مقام اجرایی آن به دلیل پول‌شویی، در حبس خانگی به سر می‌بردند. پیش از این مقام‌های واشنگتن بارها از کاراکاس، آزادی این افراد را خواستار شده بودند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها