رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566132

عکس / این 2 زن مشهدی راننده های سست اراده را به بیابان می کشاندند / 6 قمه کش در کمین بودند

ساعت24-زن عضو باند مخوف زورگیران، رانندگان مسافرکش را به حاشیه شهر می کشاندند و با پیامک مسیر خود را به قمه کش ها اطلاع می دادند.

html>

با دستگیری باند 10 نفره زورگیران مخوف، راز ده ها فقره سرقت از منازل و رانندگان مسافرکش در مشهد برملا شد.

در پی افزایش سرقت های به عنف از منازل در مشهد که با عناوین و شگردهای مختلف صورت می گرفت، تحقیقات گسترده ای با صدور دستورات ویژه سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای ریشه یابی سرقت های مذکور در پلیس آگاهی آغاز شد. با توجه به اهمیت ماجرا، گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن ماموریت یافتند تا موضوع سرقت های مذکور را به طور شبانه روزی پیگیری کنند.

2 زن مشهدی عضو باند تبهکاری

به همین دلیل جلسات کارشناسی زیر نظر مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) در اتاق عملیات برگزار شد، کارآگاهان ضمن بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته به بررسی ابعاد مختلف این حوادث تکان دهنده پرداختند. تحقیقات میدانی غیر محسوس کارآگاهان نشان می‌داد تعدادی از سارقان با مراجعه به منازل مردم، زنگ خانه ها را به صدا درمی‌آورند و هنگامی که فردی در حیاط را گشود چاقو یا قمه را زیر گلویش می گذارند و با ورود به منازل اشیای گران قیمت و قابل حمل را با تهدید به مرگ ساکنان به سرقت می برند و حتی رمز کارت بانکی را هم با توسل به زور از طعمه های خود می گیرند تا به حساب بانکی آنان نیز دستبرد بزنند.

با جمع‌آوری این اطلاعات، گروه تخصصی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ جواد میش‌مست (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را با کسب مجوزهای قضایی در حالی ادامه دادند که بررسی ها از حضور دو زن جوان نیز در این باند مخوف حکایت داشت.

به همین دلیل صحنه های سرقت دوباره مورد بازبینی های تخصصی قرار گرفت تا این که سرنخ هایی از یک باند مخوف سابقه دار به دست آمد که پاتوق های آنان در حاشیه بزرگراه 100 متری فجر شناسایی شد.

2 زن زورگیر مردان مشهد بودند

بنابراین گزارش، کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی، مخفیگاه دزدان سابقه‌دار در مناطق طبرسی شمالی، رسالت، خواجه ربیع، حُر و بولوار توس را به محاصره درآوردند و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی 8 تن از اعضای این باند را درحالی دستگیر کردند که تعدادی از شاکیان با مراجعه به پلیس آگاهی آنان را شناسایی کردند. بازجویی های فنی از اعضای این باند مخوف نشان داد که آن ها به منازل زیادی در مشهد دستبرد زده اند.

به همین دلیل تحقیقات تخصصی زیرنظر سرهنگ نبی ا... مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی) ادامه یافت تا این که دزدان به 29 فقره سرقت به عنف از منازل اعتراف کردند اما در اثنای بازجویی ها و بررسی محتویات گوشی تلفن اعضای این باند زورگیر مشخص شد که آنان با همدستی دو زن جوان در پرونده زورگیری از رانندگان مسافرکش نیز نقش دارند. این گونه بود که روند تحقیقات تغییر کرد و رسیدگی به پرونده باند مخوف زورگیران وارد مرحله جدیدی شد.

کارآگاهان با انجام یک سری فعالیت های پلیسی به سرنخ هایی از دو زن جوان به نام های «الف – ر» و «ف- ع» رسیدند که ردپای آنان در زورگیری های حاشیه شهر دیده می شد. به همین دلیل کارآگاهان با صدور دستوراتی از سوی مقام قضایی موفق شدند این دو زن 27 و 25 ساله را دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که دو زن جوان ابتدا در پوشش مسافر سوار خودروهای شخصی می شدند و سپس با اغواگری یا تطمیع برخی از رانندگان مسافرکش را به حاشیه شهر می کشاندند و در طول مسیر با پیامک محل تردد خود را به دیگر اعضای باند اطلاع می دادند. وقتی راننده به مکان خلوتی در حاشیه شهر می رسید، ناگهان موتورسواران قمه به دست به خودرو نزدیک می شدند و با کتک کاری های وحشتناک اموال رانندگان را می ربودند، آن ها حتی با تهدید به مرگ، کارت بانکی و رمز آن را از رانندگان می گرفتند و از محل می گریختند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 4 دستگاه تلفن همراه سرقتی به همراه 4 قطعه کارت بانکی متعلق به شاکیان از آنان کشف شد. شایان ذکر است: تاکنون 5 تن از رانندگانی که طعمه این زنان زورگیر شده اند با مراجعه به دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی ، آنان را شناسایی کرده اند که بررسی های بیشتر در این باره با راهنمایی‌های سرهنگ کارآگاه شفیع زاده همچنان ادامه دارد.

سجادپور

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها