رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566158

سقف کارت اعتباری مرابحه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

ساعت24-بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف تسهیل تامین مالی خانوارها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، سقف اعتبار قابل تخصیص در قالب کارت اعتباری مرابحه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

html>

بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به لزوم انطباق مقررات ناظر بر کارت اعتباری مرابحه با شرایط و مقتضیات روز و با هدف تسهیل تأمین مالی خانوارها و کسب و کارهای کوچک و متوسط از این طریق، سقف اعتبار قابل تخصیص در قالب کارت اعتباری مرابحه به مبلغ دو میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) افزایش یافت.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

پیرو بخشنامه شماره ۱۱۶۵۹۱‌.۰۰ مورخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰ ابلاغی توسط مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی موضوع مصوبه جلسه مورخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ کمیسیون اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش سقف اعتبار قابل تخصیص در قالب کارت اعتباری مرابحه به مبلغ دو میلیارد ریال (دویست میلیون تومان)، به استحضار می‌رساند با عنایت به مصوبه یاد شده و نیز با توجه به لزوم انطباق مقررات ناظر بر کارت اعتباری مرابحه با شرایط و مقتضیات روز و با هدف تسهیل تأمین مالی خانوارها و کسب و کارهای کوچک و متوسط از این طریق، بازنگری «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری» موضوع بخشنامه شماره ۱۹۴۲۲۷‌.۹۵ مورخ ۱۸‌.۶‌.۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و اعمال اصلاحاتی به شرح زیر در دستورالعمل مزبور در جلسه ۷‌‬ شهریور ۱۴۰۰ کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید واقع شد:

۱. اصلاح ماده ۱۲ دستورالعمل

ماده ۱۲‌- مؤسسه اعتباری می‌تواند نسبت به تخصیص اعتبار تا سقف دو میلیارد ریال (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) اقدام کند.

۲. اصلاح ماده ۱۳ دستورالعمل

ماده ۱۳‌- مجموع اعتبار قابل تخصیص از سوی مؤسسات اعتباری به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر دو میلیارد ریال (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) است.

۳. اصلاح ماده ۲۰ دستورالعمل و افزایش حداکثر دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی از طریق کارت اعتباری مرابحه از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه

ماده ۲۰‌- مهلت بازپرداخت تسهیلات نسیه اقساطی به تشخیص مؤسسه اعتباری، حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۶۰ ماه پس از پایان دوره تنفس تعیین می‌شود.

با توجه به مراتب فوق، ضمن ارسال نسخه اصلاحی «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری»، خواهشمند است دستور فرمایند، مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‌.۹۶ مورخ ۱۶‌‬ مرداد‬ ۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذی‬ ربط آن بانک / مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت دقیق به عمل آید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها