رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566172

هشدار درمورد کلاهبرداری با کارت واکسن کرونا

ساعت24- کلاهبرداری و شیادی از طریق کارت واکسن کرونا با واکسیناسیون سراسری در فضای مجازی آغاز شده، بر این اساس پلیس فتا هشدار داده تا هموطنان مراقب کلاهبرداران باشند.

html>

کلاهبرداری و شیادی از طریق کارت واکسن کرونا با واکسیناسیون سراسری در فضای مجازی آغاز شده، بر این اساس پلیس فتا هشدار داده تا هموطنان مراقب کلاهبرداران باشند.

با توجه به روند رو به رشد تزریق واکسن کرونا در کشور شاهد انتشار اخبار، اعلامیه‌ها و پیامک‌های جعلی در خصوص ثبت نام برای دریافت واکسن و یا انجام واکسیناسیون برخی جوامع هدف و گروه‌های سنی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی هستیم.

به گونه‌ای که انتشار این اعلامیه‌ها، پیامک‌ها و اخبار جعلی باعث سردرگمی افراد، کلاهبرداری از طریق ثبت نام در یکسری سایت های نامعتبر و همچنین ایجاد مشکلاتی برای مراکز تزریق واکسن کرونا شده است.

به گزارش پلیس فتا، گویا با آغاز واکسیناسیون کلاهبرداری و شیادی به کارت واکسن کرونا رسیده به گونه‌ ای که عده ای با جعل واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب زده اند.

براساس این گزارش، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس استان مرکزی در این زمینه به شهروندان هشدار داد: با توجه به واکسیناسیون همگانی و لزوم ارائه کارت واکسن کرونا جهت دریافت خدمات روزانه، هموطنان باید مراقب کلاهبرداران فعال در این زمینه باشند.

وی گفت: امروزه سودجویان در کمین نشسته اند تا از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن، مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.

آنقی افزود: با توجه به این موضوع که برخی کشور های خارجی، خصوصا کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن های مشخص واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری برای فروش کارت واکسن های جعلی از برنامه‌هایی چون اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند و با اعلام این موضوع که توانایی ارائه کارت واکسن معتبر را دارند، اقدام به ترغیب افراد به واریز وجه می کنند و اعمال مجرمانه ی خود را انجام می دهند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: به هیچ وجه به افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید و در نظر داشته باشید به راحتی می توان فردی که واکسن زده و نزده را با ورود کدملی در سامانه وزارت بهداشت راستی آزمایی کرد و فقط نام افرادی که واکسن زده باشند در این سامانه قید شده است.

آنقی اظهار داشت: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده و به هیچ وجه نباید به لینک هایی که در پیامک برای شما ارسال می شود مراجعه صورت گیرد.

وی درخصوص تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال گفت: کاربران کافی است بارکد دوبعدی QR-Code مندرج روی کارت واکسن دیجیتال خود را توسط یک گوشی تلفن همراه هوشمند اسکن کنند تا از اصلی یا جعل بودن آن مطلع شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها