رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566176

سعودیها از ایران درخواست وساطت کردند

ساعت24- یک رسانه یمنی ادعا کرد که سعودی ها از ایران درخواست کرده اند که به منظور توقف پیشروی انصارالله یمن میان آن ها وساطت کنند.

html>

یک رسانه یمنی ادعا کرد که سعودی ها از ایران درخواست کرده اند که به منظور توقف پیشروی انصارالله یمن میان آن ها وساطت کنند.

به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، برخی منابع عراقی ادعا کردند که سعودی ها از ایران درخواست کرده‌اند که برای توقف پیشروی نظامی انصارالله یمن در استان مأرب میانجیگری کند.

این پایگاه خبری نوشت: این اقدام‌ در حالی است که عربستان به دنبال ازسرگیری روابط با ایران است و دیدارهایی میان مسئولان عالی رتبه دو کشور در پایتخت عراق درحال برگزاری است.

منابع عراقی ادعا کرده‌اند: هیات سعودی موجود در عراق از هیات ایرانی درخواست کرده است تا به‌منظور توقف پیشروی حوثی ها در استان مأرب وساطت کند.

این منابع گفته اند: هیات ایرانی وعده داده است که درخواست سعودی ها را به وزارت خارجه ایران منتقل کند و با مقامات این کشور آن را مورد بررسی قرار دهند.

در این گزارش ادعا شده است که‌ در پی تغییراتی که در روابط عربستان با کشورهای غربی به وجود آمده است، ریاض اخیرا هیاتی بلند پایه به ریاست عادل الجبیر به بغداد فرستاده است تا درخصوص از سرگیری روابط با تهران رایزنی کند.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اخیرا ضمن تایید برگزاری چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض تاکید کرد که این مذاکرات جدی است.

همچنین، سعید خطیب‌زاده - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - با تأیید برگزاری چهار دور مذاکره با عربستان، گفته بود:‌ توافق هیأت ایرانی و عربستانی این بود که مذاکرات که پشت درهای بسته انجام شود. تلاش داریم که روابط ایران و عربستان به تحقق آرامش، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها