رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566177

خبر مهم درباره بازگشایی مدارس کشور

ساعت24- سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش آموز از یکم آبان ماه حضوری خواهند شد.

html>

علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این بازگشایی‌ها شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی می‌شود و مدارس استثنایی نیز بر اساس شیوه نامه‌ی جداگانه‌ای بازگشایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون شرط حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس‌ها نیست، ولی امیدواریم که دانش آموزانی که واکسن نزده یا یک دُز واکسن زده‌اند تا پایان آبان دُز دوم را تزریق کنند.

آقای کمره‌ای گفت: هم اکنون ۸۵ درصد معلمان و ۶۸ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بهداشت فردی و محیطی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها را از شروط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد.

آقای علیرضا کمره‌ای افزود: فاصله دانش آموزان در کلاس‌ها حداقل یک و نیم متر خواهد بود و فواصل اجتماعی در زنگ‌های تفریح نیز باید رعایت شود که نظارت بر آن بر عهده معاونان مدارس خواهد بود.

وی گفت: بوفه‌های مدارس تعطیل خواهند بود و زنگ‌های ورزش نیز طبق الگوی خاص برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای رعایت فاصله‌های دانش آموزان در کلاس‌ها، مدیران مدارس می‌توانند کلاس‌ها را به دو یا سه کلاس ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم کنند که در روزهای هفته تقسیم خواهد شد.

آقای کمره‌ای خاطرنشان کرد: طبق این تصمیم دانش آموزان دو یا سه روز در هفته در مدرسه حاضر خواهند شد و بقیه روزها را به آموزش مجازی خواهند پرداخت.

وی گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان مدرسه کم باشد کلاس‌ها می‌توانند به صورت حضوری ۵ روز در هفته نیز دایر باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش در بیشتر مدارس به صورت ترکیبی و بر اساس تصمیم شورای مدرسه به صورت حضوری و مجازی خواهد بود، اما ساعت کار معلمان افزایش پیدا نخواهد کرد و معلمان طبق ساعت موظف خود تدریس خواهند کرد.

کمره‌ای گفت: مجازی و حضوری بودن هر کلاس را مدرسه مشخص می‌کند و دانش آموزان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

وی به رعایت شیوه نامه‌ها به مدارس نیز اشاره کرد و افزود: به مدارس اعلام کرده‌ایم که دانش آموزان و یا خانواده‌های مشکوک به بیماری را از سایر دانش آموزان جدا و از ورود آن‌ها به مدرسه جلوگیری کنند تا دوره درمان را در خانه طی کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ بندی شهرها ندارد و در شهرهای قرمز و نارنجی هم مدارس دایر خواهند شد، اما اگر مراجع بهداشتی تصمیم خاصی درباره شهر یا منطقه‌ای بگیرند ما تابع تصمیمات آن‌ها خواهیم بود.

وی افزود: هر مدرسه برای بازگشایی باید مجوز بهداشتی را از اداره آموزش و پرورش منطقه بگیرد و تاکنون ۹۳ هزار مدرسه شرایط خود را در سامانه آموزش و پرورش ثبت کرده‌اند که پس از بررسی کارشناسان زمان و نحوه بازگشایی آن‌ها در آبان مشخص خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این سامانه همچنین مدارس موظفند میزان ساعات حضوری و مجازی خود را مشخص کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها