رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566181

افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی

ساعت24- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از تعهدات و برنامه های دولت سیزدهم هدف گذاری در خصوص افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی است.

html>

به گزارش وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در نشستی که به منظور تکریم از خدمات امید علی پارسا رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی کشور و داوود منظور رئیس جدید این سازمان برگزارشد، با اشاره به اهمیت موضوع فرآیندهای مالیات ستانی در کشور اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرآیندهای مالیات ستانی ما هوشمندتر شود و از نظامات پرچالش سنتی تا حد ممکن فاصله بگیریم و بدانیم مثلاً در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال و همچنین سال بعد چه گام‌هایی قرار است، برداشته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم در زمینه هوشمندسازی و هم عدالت مالیاتی از سطح مطلوب فاصله داریم، مسئله بازگشت به سوابق پیشین را مهم دانست و افزود: بسیاری از مستندات مالیاتی سال‌های قبل یا توسط فعالان اقتصادی ثبت نشده و یا در حال حاضر قابل اعتماد نیست که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به اهمیت توجه به مالیات عایدی بر سرمایه (CGT) و مالیات بر مجموع درآمد (PIT) اشاره و تاکید کرد: در این زمینه باید سریع عمل کرد، زیرا این برنامه‌ها جزو استراتژی‌های ارائه شده در دولت سیزدهم است.

خاندوزی در ادامه گفت: نمی‌توانیم، میل تاریخی به سوداگری در کشور را کنترل کنیم مگر از طریق مالیات عایدی بر سرمایه (CGT). همچنین از طریق مالیات بر مجموع درآمد (PIT) می‌توان فرار مالیاتی و یا تمایل به معافیت‌ها را در اقتصاد کشور کنترل کرد.

گفتنی است، در حکم انتصاب داود منظور رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان شامل هوشمند سازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن مالیات ستانی؛ گسترش فرهنگ مالیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی به منظور ارتقا تمکین داوطلبانه مودیان و افزایش منابع درآمد دولت و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و مقاوم سازی بودجه از سوی وزیر اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین استقرار سامانه مؤدیان مالیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به منظور شناسایی درآمدهای مالیاتی؛ ساده‌سازی و شفاف‌سازی مقررات و فرایندهای مالیاتی؛ بازنگری در قوانین مالیاتی با رویکرد گسترش پایه مالیاتی و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی و توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداری از دیگر اولویت‌های برنامه سازمان مالیاتی است که در دوره مدیریتی جدید این سازمان تأکید شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها