رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566189

وزیر صنعت: تولید خودرو امسال به یک میلیون دستگاه میرسد

تولید خودرو امسال به یک میلیون دستگاه می‌رسد

ساعت24- وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های پیش روی بازار خودرو گفت: امسال با صد هزار دستگاه افزایش، تولید خودرو به میزان یک میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید ضمن اینکه سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود به این ترتیب بحث قرعه کشی خودرو نیز حذف خواهد شد.

html>

سید علیرضا فاطمی امین امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از طرح‌هایی که پیگیری می‌کنیم خارج کردن قیمت دلاری از اقتصاد است که درباره فولاد توانستیم دلار را از قیمت‌گذاری آن خارج کنیم.

وی افزود: به طور نمونه در حوزه خودرو ۳۰ درصد قطعه وارد می‌کنیم، اما قیمت ۴۰ درصد قطعات دیگر خودرو که داخل تولید می‌شود نیز به دلار متصل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حدود دو ماه است که در فولاد این روند را آغاز کرده‌ایم یعنی قیمت شمش که اکنون ۱۳ هزار تومان است اگر قرار بود همچنان وابسته به دلار باشد باید ۱۸ هزار تومان مبادله می‌شد.

وی بیان داشت: به این ترتیب قیمت ورق، میلگرد و شمش با واقعیات اقتصاد ایران تعیین می‌شود که از یک تا دو هفته آینده نیز در مورد محصولات مختلف این روش را آغاز خواهیم کرد. البته برای محصولاتی که ممکن است کسری داشته باشیم به شکل عرضه‌های تلفیقی این کسری را جبران خواهیم کرد.

فاطمی امین افزود: عرضه ۱۲ ماهه فولاد و پتروشیمی را در ۲ هفته آینده خواهیم داشت. اگر عرضه ۱۲ ماهه را شروع کنیم، هر پیمانکار می‌فهمد قیمت کالا تا ۲ ماه دیگر چقدر خواهد بود و این یعنی پیش‌بینی کردن؛ همچنین بحث حذف سهمیه‌ها را که رانت ایجاد می‌کند با این اقدام، اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در کشور مشکل فنی و فناوری نداریم و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که نمی‌تواند کار را از لحاظ فنی پیش ببرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بهتر است واژه صادرات را دیگر به کار نبریم و بگوییم تجارت بین‌المللی که واژه بزرگ‌تری است.

فاطمی امین اضافه کرد: چه اشکال دارد در بازارهای دیگر برنامه تجارتی داشته باشیم و آن را توسعه دهیم. برای این هدف، باید زیر ساخت درست کنیم و یکی از این زیرساخت‌ها افزایش رایزن بازرگانی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال آینده نباید تعهد ارزی داشته باشیم، گفت: تحریم شدیم و بخش عمده‌ای از درآمد ارزی کشور درآمد نفتی بود اما مصرف ارزی سرجای خود بود و کلی نظام بهم خورد و پیچیده شد. امیدواریم از اوایل تابستان سال آینده دیگر تعهد ارزی نداشته باشیم، به حدی درآمد ارزی داریم که نیاز ارزی را تامین کند و مشکلات را رفع کنیم.

فاطمی امین اضافه کرد: دولت الکترونیک و بخشی که مربوط به صنعت، معدن و تجارت است تا پایان سال سرو سامان می‌گیرد به این ترتیب تا پایان امسال برای تمام شهرستان‌ها نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خواهیم داشت که در آن مشخص می‌کنیم چه طرح‌هایی نیاز به سرمایه گذاری دارد و چه میزان اشتغال نیاز داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وظیفه ما این است به جایی برسیم که فعالان اقتصادی به جز بحث بازاریابی دغدغه نداشته باشند. باید سال آینده به جایی برسیم که سال ۹۷ بوده‌ایم، یعنی باید به قبل از تحریم‌ها برگشت که رشد ۱۲ درصدی در صنعت و معدن داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش رو بازار خودرو، گفت: برنامه داریم در سال آینده بحث قرعه‌کشی خودرو را حذف کنیم.

وی افزود: امسال با صد هزار دستگاه افزایش، تولید خودرو به میزان یک میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید ضمن اینکه سال آینده یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود به این ترتیب بحث قرعه کشی خودرو نیز حذف خواهد شد ضمن اینکه خودروسازان مشکلات عدیده‌ای دارند که ما باید برای حل آن کمک کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها