رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566200

متقاضیان دریافت تسهیلات بخوانند/ خبر خوش معاون بنیاد مسکن درباره ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی

ساعت24-معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک معرفی شدند.

html>

به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سهرابی در خصوص اقدامات آن بنیاد برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: مقرر است تا بنیاد مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن که سالانه احداث یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار می‌دهد در دو حوزه مسکن شهری با احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و در حوزه مسکن روستایی با بهسازی، نوسازی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، مشارکت داشته باشد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، مصوبه و تسهیلات دولتی را دارد و در حال انجام است، تصریح کرد: برای این دسته از متقاضیان کار در حال انجام است. طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۸۰ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک معرفی شدند و حدود ۳۳ هزار نفر با بانک قرارداد بسته‌اند.

سهرابی توضیح داد: برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن در شهرها برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است. با سیاست‌های جدیدی که اندیشیده شده، امید است تا گره‌های طرح اقدام ملی مسکن، از جمله پایین بودن سقف وام و بازپرداخت ۱۵ ساله آن برطرف شود. در همین خصوص، مقرر است، بازپرداخت تسهیلات ساخت در قانون جهش تولید مسکن به مدت ۲۰ سال افزایش یابد و سقف تسهیلات نیز در شهرهای مختلف جمعیتی مناسب‌سازی شود.

وی از ارائه تفاهم‌نامه پیشنهادی برای اجرای سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در قالب قانون جهش تولید مسکن خبر داد و تاکید کرد: چنانچه تسهیلات ابلاغ شود، عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری قانون جهش تولید مسکن تحت مسئولیت بنیاد اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش سقف تسهیلات قانون جهش تولید مسکن به ۴۰۰ میلیون تومان، اعلام کرد: بر اساس پیشنهادی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تنظیم شده است، در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان، تسهیلات پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: تسهیلاتی که برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری تحت مسئولیت بنیاد مسکن تعلق می‌گیرد ۳۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها