رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566208

در انتظار شروع فصل جدید لیگ برتر

جنگ تاج و تخت

ساعت24-لیگ برتر بیست‌ویکم از روز سه‌شنبه آغاز می شود تا تیم‌ها با چهره جدید خود برای کسب بهترین رده در فصل طولانی و طاقت‌فرسای فوتبالی رقابت کنند.

html>

سوت آغاز بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران سه شنبه 27 مهر و از ساعت 16 زده می شود و تیم ها رقابت خود را در یک فصل طولانی و سی هفته ای آغاز می کنند. تیم های سایپا و ماشین سازی تبریز غایب لیگ بیست و یکم هستند؛سایپا که روزی قهرمان لیگ شده بود و برای سرخابی های پایتخت دردسرساز بود حالا باید در دسته یک رقابت کند.

مدعیان جام بیست و یکم

پرسپولیس قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر همچنان شانس زیادی برای قهرمانی دارد و بعید به نظر می رسد به راحتی اجازه بدهد تیم دیگری طعم بالابردن جام جدید لیگ برتر را بچشد. از زمان طراحی و اهدای جام جدید لیگ هیچ تیمی جز پرسپولیس نتوانسته آن را به دست آورد. اما از سوی دیگر سپاهان با تقویت خود توانسته به مانند فصل گذشته یک مدعی و رقیب سرسخت برای شاگردان گل محمدی باشد. تیم اصفهانی برعکس همشهری خود ذوب آهن که فصل گذشته به سختی در لیگ ماند اوضاع خوبی دارد و توانسته بازیکنان خوبی چون مسعود ریگی و شهریار مغانلو را هم به ترکیبش اضافه کند. استقلال بالاخره در یک فصل با نظر فرهاد مجیدی بسته شد هرچند که آن ها در همان تعطیلات میان فصل هم حواشی زیادی داشتند و مدیرعامل شان عوض شد. در حال حاضر با حضور آجورلو اوضاع بروفق مراد آن هاست هرچند که این تیم حدود یک ماه پیش با شکست مقابل الهلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و مشکلات مالی آن ها نیز پابرجاست.

بررسی وضعیت 18 تیم لیگ برتر براساس برنامه بازی های هفته نخست

پیکان - نفت مسجدسلیمان

پیکان تهران فصل گذشته با مهدی تارتار عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت رده هفتم جدول رده بندی را به دست آورد. با توجه به شرایط این تیم قرار گرفتن در چنین رتبه ای و چهار امتیاز فاصله با فولاد نتیجه خوبی برای این تیم محسوب می شود. در فصل جدید پیکانی ها که حالا تنها خودروساز لیگ برتر هستند مجتبی حسینی را روی نیمکت خود دارند. آن ها بازیکنانی چون علیرضا رضایی، علی عبدالله زاده، آرمان قاسمی، محمد خدابنده لو، رضا جبیره، امیر روستایی، مجید عبدی، محمد ستاری و فرزاد حاتمی از دست دادند و امیرحسین غلامی، بهروز نوروزی فرد، پیمان رنجبری، حسن پورحمیدی، رامین داوودی، غلامرضا ثابت ایمانی، فرهاد کرمانشاهی، مجتبی حقدوست، محمدمهدی محبی و دانیال ماهینی به جمع آن ها اضافه شد.

جنگ تاج و تخت

نفت مسجد سلیمان لیگ بیستم را با قرارگرفتن در رده سیزدهم به پایان رساند و با 5 امتیازبالاتر از سایپا در لیگ ماندگار شد. این تیم شرایط عجیبی را قبل از آغاز فصل تجربه کرد. آن ها با محمود فکری به توافق رسیدند و قرار براین شد که در فصل پیش رو نیز او سرمربی نفتی ها باشد اما این اتفاق رخ نداد و قطع همکاری صورت گرفت. بعد از فکری مسئولان نفت با سیروس پورموسوی به توافق رسیدند اما همکاری او با نفت به برگزاری جلسه تمرین هم نرسید و پورموسوی با بیان اینکه دلال در بستن تیم دخالت می کند از سمتش کناره گیری کرد. در نهایت 4 مهر فراز کمالوند عجیب ترین مربی این روزهای فوتبال ایران هدایت این تیم را برعهده گرفت و 6 روز بعد هم استعفا داد؛ هرچند که این بار او به کارش برگشت. امیر روستایی، بهروز بارانی، حسن مرادی فر، رضا شربتی، سینا خادم پور، طاها شریعتی، علی دشتی، مجتبی لطفی، مجید عبدی، محمد بلبلی، محمد طیبی، محمد صادق بارانی، مسعود پورمحمدی، میثم نقی زاده و کرار جاسم بازیکنان جدید و ساسان حسینی، بهروز نوروزی فرد، مجتبی مقتدایی، فرهاد کرمانشاهی، محمدمهدی محبی، سجاد جعفری، احمد گوهری، عباس بوعذار، میثم تهیدست، نیما انتظاری و علی دغاغله بازیکنان جدا شده این تیم به حساب می آیند.

جنگ تاج و تخت

پدیده - آلومینیوم اراک

پدیده یا همان شهرخودرو فصل عجیبی را با مهدی رحمتی سپری کرد و بعد ازاتمام لیگ هم حواشی زیادی پیرامون این تیم وجود داشت. در نهایت مسئولان تصمیم گرفتند در فصل جدید رضا مهاجری را جانشین مهدی رحمتی کنند. میلاد کمندانی، پرهام جوادی، پوریا غلامی، حسن قسامی، حسین کریمی، خشایاد زیرحد، سعید جلالی راد، عرفان پورافراز، مجتبی بیژن، مجتبی مقتدای، محسن ربیع خواه، مسعود کاظمینی، منصور باقری و مهدی شریفی بازیکنانی هستند که در فصل نقل و انتقالات پیراهن تیم مشهدی را برتن می کنند. از بازیکنان جدا شده پدیده می توان به امین قاسمی نژاد، علی نعمتی، امید منصوری، حسین مهربان، شهرام گودرزی، عرفان معصومی، امیرحسین نعمتی، رضا یزدان دوست، محمدعلی فرامرزی، میلاد فراهانی و یوسف وکیا اشاره کرد. پدیده در فصل گذشته نهم شده بود.

جنگ تاج و تخت

آلومینیوم هم که منصوریان را روی نیمکت داشت به سمت رسول خطیبی برگشت تا در فصل جدید مربی جدید داشته باشد. این تیم که در فصل گذشته با 37 امتیاز یازدهم شده بود برای لیگ بیست و یکم بازیکنانی نظیر میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، علی فاتح، احمد الجبوری، ساسان حسینی، سجاد آقایی، عباس یحیی بیگی، علیرضا صادقی، علیرضا نقی زاده، محمدحسین نائیجی و محمود قائد رحمتی به خدمت گرفت. حامد پاکدل را می توان مهم ترین جدا شده این تیم به حساب آورد.

جنگ تاج و تخت

نساجی مازندران - فجرسپاسی شیراز

تیم قائمشهری نساجی مازندران یک خرید با تجربه در فصل جدید داشته و آن مسعود شجاعی است. البته امیررضا رفیعی، مرتضی منصوری، علیرضا حقیقی، امیرحسین باقرپور و رضا جعفری دیگر خرید های نساجی به حساب می آیند. میلاد کمندانی، سجاد آقایی، محمود قائد رحمتی، سعید جلالی راد، مجتبی بیژن، رضا دهقانی، شاهین ثاقبی و نیما میرزازاده بازیکنانی هستند که از جمع شاگردان ساکت الهامی جدا شدند.

جنگ تاج و تخت

فجرسپاسی شیراز بعد از سال ها دوری این بار بدون شاغلام به سطح اول فوتبال ایران برگشته است و شیراز دوباره لیگ برتر نماینده دارد. شاگردان کلانتری قهرمان دسته یک فوتبال کشور شدند. سجاد عبودیی، ایمان صادقی، عرفان معصومی، امید منصوری، احمد زنده روح، حسین مهربان، شهرام گودرزی و محمد زینالی بازیکنان جدید فجر به حساب می آیند. امیرحسین صدقی، پوریا پورعلی، حسین شهریاری و هادی حبیبی‌ نژاد از جمع زردپوشان شیرازی جدا شدند.

جنگ تاج و تخت

سپاهان - مس رفسنجان

شاگردان محرم نویدکیا سخت به دنبال گرفتن عنوان قهرمانی از پرسپولیس هستند و نمی خواهند در سومین فصل پیاپی جام را تقدیم این تیم کنند. سپاهان در فصل نقل و انتقالات خریدهای خوبی چون نیما میرزازاده، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی، حسن شوشتری و کریستوفر نت داشته است اما نباید به اهمیت بازیکنان جدا شده این توجه نکرد. پیام نیازمند، احسان حاج صفی، کی روش استنلی، محمد محبی، مرتضی منصوری، شایان مصلح، علیرضا صادقی، مهدی ترکمان، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا و روح الله باقری بازیکنانی هستند که در فصل جدید پیراهن سپاهان را برتن نمی کنند.

جنگ تاج و تخت

مس تیم موفقی در لیگ بیستم بود که توانست در رده هشتم جدول رده بندی قرار بگیرد. محمد ربیعی برای فصل جدید سید مهدی حسینی، میثم تیموری، فرشاد محمدی مهر، مجیدی علیاری، شاهین توکلی، فایز الرشیدی، زهیر سلیمان، مجتبی مقتدایی را به تیمش اضافه کرده است. مسیح زاهدی، محسن ربیع خواه، حامد نورمحمدی، علیرضا نقی زاده، محسن طرحانی و ناصر سالاری از جمع مسی ها جدا شدند.

جنگ تاج و تخت

صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن

صنعت نفت آبادان در لیگ بیستم به مانند فصل نوزدهم تا میانه های فصل، لیگ خوبی را سپری می کرد اما به یک باره همه چیز خراب شد و آن ها تا هفته های پایانی در حسرت برد ماندند و در نهایت با 37 امتیاز دهم شدند. برزیلی های لیگ ایران فصل جدید را با سرمربی گری علیرضا منصوریان به میدان می روند. احمد گوهری، رضا جبیره، عباس بوعذار و میثم تهیدست به این تیم اضافه شدند و زهیر نیک نفس، ضا خالقی فر، محمد طیبی، حامد فلاح زاده و عبدالله ناصری از جمع زردپوشان آادانی جدا شدند.

جنگ تاج و تخت

ذوب آهن یکی از خوش شانس ترین تیم های لیگ بیستم بود که در منطقه خطر قرار داشت اما به لطف 4 تفاضل بهتر نسبت به سایپا در لیگ ماندگار. آرمان قاسمی، بابا محمدی، پوریا پورعلی، حامد نورمحمدی، حبیب فرعباسی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی فر، سجاد جعفری، سجاد دانایی، عارف رستمی، محمد خدابنده لو و مرتضی خراسانی در لیگ جدید پیراهن سبز و سفیدپوشان اصفهانی را می پوشند و فرشاد محمدی مهر، وحید محمدزاده، دانیال ماهینی، پیمان رنجبری،مجتبی حقدوست، عبدالله حسینی، ابوالفضل عکاشه، حمید ملکی، مهدی امینی، مهرداد قنبی و یوسف بهزادی نیز از جمع ذوبی ها جدا شدند. خداحافظی قاسم حدادی فر نیز مهم ترین اتفاق ذوب آهن در این روزها به حساب می آید. در فصل جدید مهدی تارتار به جای مجتبی حسینی روی نیمکت این تیم می نشنید.

جنگ تاج و تخت

گل‌گهر سیرجان – تراکتور

گل گهر که فصل گذشته را خوب شروع کرده بود در پایان فصل جایگاهی بهتر از پنجمی را به دست نیاورد. آن ها در پایان فصل بازیکنانی چون گادوین منشا، علیرضا ابراهیمی، سجاد حیدری، احمد زنده روح، علیرضا حقیقی، رضا شربتی، علی دشتی و مهرداد بشاگردی را از دست داد و محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، ساسان حسینی، محمدحسین اکبرمنادی، مسیح زاهدی، شایان مصلح، محسن فروزان و مسیح زاهدی به خدمت گرفت.

جنگ تاج و تخت

تراکتور هم از جمله تیم های عجیب و غریب لیگ ایران محسوب می شود که از ماه ها قبل از پایان لیگ زمزمه های واگذاری اش به گوش می رسید. این تیم در لیگ بیستم روزهای بدی را پشت سرگذاشت و با وجود هزینه های زیاد اما از کسب نتیجه بازماند و در نهایت چهارم شد. این تیم در فصل نقل و انتقالات آرش قادری، سجاد حیدری، شاهین ثاقبی، عبدالله حسینی، عبدالله ناصری، علی عبدالله زاده و ناصر سالای را خرید و میلاد فخرالدینی، حبیب فرعباسی، محمدضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از دست داد. حاشیه عجیب دیگر هم روی نیمکت تیم رخ داد جایی که فیروز کریمی به عنوان سرمربی انتخاب شد اما در ادامه کمالوند جای او را گرفت و به یک باره بازهم کریمی به تیم برگشت!

جنگ تاج و تخت

استقلال - هوادار

استقلال که با فرهاد مجیدی به دنبال پایان روزهای تلخ است؛ در فصل نقل و انتقالات موفق به خرید بازیکنان هدف خود شده است. امیرحسین حسین زاده، زبیر نیک نفس، عارف آغاسی، علیرضا رضایی، محمدرضا آزادی، امین قاسمی نژاد، جعغر سلمانی، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا و روزبه چشمی آبی پوش شدند. استقلال اما بازیکن مهمی چون مهدی قایدی را از دست داد که هنوز هم نحوه انتقالش به شباب الاهلی علامت سوال و حواشی زیادی به دنبال دارد. محمد نادری، شیخ دیاباته ، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و هروویه میلیچ دیگر بازیکنان جدا شده استقلال هستند.

جنگ تاج و تخت

هوادار تیم تازه لیگ برتری شده غلامرضا عنایتی را روی نیمکت خود دارد. آن ها برای حضور در لیگ بازیکنانی چون ابوالفضل عکاشه، پیمان میری، دانیال کردستانی، رضا علیاری، سید محمدحسینی، علی درخشان، فرهاد زاوشی، محسن طرحانی، محمد ستاری، محمد قاضی، معین عباسیان، مهرداد بشاگردی، نیما انتظاری و آرش داجلیری به جمع خود اضافه کردند. عرفان پورافراز، سجاد دانایی و وحید امانی از جمله بازیکنان جدا شده این تیم به حساب می آید.

فولاد خوزستان – پرسپولیس

فولاد خوزستان که قهرمان جام حذفی شد روزهای خوبی را با جوانان خود و با سرمربی گری جواد نکونام پشت سرگذاشت اما در پایان فصل و بعد از رفتن سعید آذری همه چیز تغییر کرد و به نوعی این تیم از هم پاشید. علاوه برنکونام، عارف آغاسی، زبیر نیک نفس، فرشاد احمدزاده، حسین ابراهیمی و محسن فروزان از جمع قرمزپوشان اهوازی جدا شدند. عبدالله ویسی به عنوان سرمربی جدید این تیم در فصل جدید انتخاب شده است.

جنگ تاج و تخت

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر با پنجره بسته رو به رو شده است و به خاطر بدهی های خود اجازه خرید بازیکن خارجی ندارد و تا زمانی که با کالدون تسویه نکند نمی تواند سمت بازیکن غیرایرانی برود. سرخ پوشان در پایان فصل چند بازیکن مهم خود را از دست دادند که مهم ترینش احمد نوراللهی، تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در لیگ بیستم بود. شهریار مغانلو، محمد حسین کنعانی زادگان، سعید حسین پور، امیر روستایی دیگر بازیکنان جدا شده قرمزها محسوب می شوند. علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا دهقانی، رضا اسدی و حامد پاکدل نیز 5 بازیکنی هستند که پیراهن پرسپولیس را در لیگ بیست و یکم برتن می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها