رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566213

قیمت طلا صعود کرد

ساعت24-قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۷ سنت رسید.

html>

به گزارش رویترز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز به میزان جزئی افزایش داشت و برخی از کاهش قابل توجه جلسه قبل را جبران کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز اندکی کاهش داشت و موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. سوددهی اوراق قرضه روز جمعه گذشته و پس از انتشار آمارهایی از رشد غیرمنتظره خرده فروشی در آمریکا شاهد رشد قابل توجهی بود.

عامل دیگری که به سود طلا تمام شده افت ۰.۶ درصدی ارزش دلار نسبت به رقم های بالای ثبت شده در هفته گذشته بوده است. سرمایه گذاران معتقدند هرچند نرخ بالای تورم ممکن است فدرال رزرو را به سمت افزایش زودهنگام نرخ بهره سوق دهد، اما بانک های مرکزی دیگر جهان همچنان عجله زیادی به انقباضی کردن سیاست پولی ندارند.

رئیس بانک مرکزی انگلیس روز یکشنبه این سیگنال را به بازار ارسال کرد که این بانک در حال آماده کردن خود برای افزایش نرخ بهره است.

در وضعیت افزایش نرخ تورم طلا همواره محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره موجب رشد سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

در همین حال حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه شاهد ۰.۳ درصد کاهش بود و به ۹۸۰.۱ رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها